AndroidHealthClinic

Rug ligt achter, advies gevraagd...

TongPo

Ripped Bodybuilder
Elite Member
Waardering
5
Voordat ik echt serieus met een schema ging trainen, heb ik altijd alleen m'n borst, biceps en buikspieren getraind. Vandaar dat deze spieren samen met de voorkant schouders bij mij een stuk beter ontwikkeld zijn.

M'n rug, zijkant schouders en triceps liggen dus achter op de rest en hier wil ik graag wat aan veranderen. Ik hoop dan ook dat iemand mij advies hierover kan geven.

Ik weet niet of dit slecht is, maar ik kan nu bijv met m'n eigen gewicht (in mijn geval 78.5 kilo) 4 setjes van 6 reps chinnen. M'n barbell rows vind ik ook niet al te best als ik het vergelijk met andere oefeningen.

Graag jullie advies

ps. m'n benen train ik niet apart, omdat ik ze anders overtrain ivm muay thai.

Alle basisoefeningen zwaar pakken en een schema maken waarin de achterliggende spiergroepen voorrang krijgen.

• Topic Starter Topic Starter
Het probleem is dat ik met basisoefeningen als bijv de barbell row niet echt zwaar kan gaan daar ik de oefening anders niet goed kan uitvoeren...

zo zwaar mogelijk als je kan met goede vorm zou ik doen,

en als eerste deadlifts doen, daarbij de laatste setje een partial rep doen..en aan het begin van de week zetten met een rust dag ervoor en erna, of je benen erna..

mijn rug word goed dik met dit schema

Deadlifts 10-8-6-6
Barbell Rows 10-8-6-6 ( naar navel, met een overhand grip )
Cable Rows 10-8-6-6
Front Pulldown 10-8-6

• Topic Starter Topic Starter
Thanks Vinny.

Deadlifts heb ik als 2e staan, na m'n chins...

Terug
Naar boven