Fitness Seller

Rug oefeningen welke oefening pakt wat aan? Tips voor mijn rug workout. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Daantjelol

Cool Novice
Lid geworden
12 jan 2015
Berichten
59
Waardering
2
Mijn rug is mijn zwakste spiergroep, en ik vraag me soms af welke wijdte van een grip wat aanpakt. Ik kon hier niet echt iets specifieks van vinden op google. Mijn lats zijn het zwakste punt van mijn rug. Ook vraag ik me af of mijn rug workout goed in elkaar zit. Mede omdat mijn rug mijn zwakste spiergroep is.

Wide Grip Lat Pulldown: Pakt de wijdte van de lats aan?
Middle Grip Lat Pulldown: Pakt wat aan van de lats?
Small Grip Lat Pulldown: Pakt wat aan van de lats?
Reverse Grip Lat Pulldown: Pakt wat aan van de lats?
Behind The Neck Lat Pulldown: Pakt meer de traps en bovenkant rug aan?

Cable Row: Hoe hoger je het naar je toe trekt hoe meer naar boven je rug aanpakt?
Cable Row: Naar de borst pakt bovenrug aan?
Cable Row: Naar buik pakt meer lats aan?

Ik hoop dat jullie mij hier in kunnen helpen.

Woensdag: Pak ik Deadlift bij benen 10 sets 2 opwarm setjes 4 setjes overhand grip 4 setjes mixed grip mijn Deadlift gaat elke week vooruit
Vrijdag: Rug

Double Cable Row: 4 sets 12 10 8 6 herhalingen
Cable Row Underhand Grip: 4 sets 12 10 8 6 herhalingen
Dumbell Row: 2 sets 8 herhalingen
Middle Grip Lat Pulldown To The Front: 3 sets 10 8 6 herhalingen
Wide Grip Lat Pulldown: 3 sets 10 8 6 herhalingen

Totaal: 16 sets

IK wissel af qua herhalingen om de zoveel tijd.
 
Pullups hebben mij enorm geholpen om mijn rug te verbeteren, geen Lat Pulldown kan daar tegenop.
Verder zou ik meer voor compounds gaan dan de isolatie oefeningen die je nu hebt.

Een voorbeeld:
Pull ups: 5x tot falen
Bent Over Row: 10-8-6
Cable Row: 3-4x15

Je pakt dan minder sets dan nu, maar ik denk dat dit voldoende is. 10 Sets deadlifts lijkt me wel een beetje extreem, kan me niet voorstellen dat dat lekker gaat voelen.
 
Pullups hebben mij enorm geholpen om mijn rug te verbeteren, geen Lat Pulldown kan daar tegenop.
Verder zou ik meer voor compounds gaan dan de isolatie oefeningen die je nu hebt.

Een voorbeeld:
Pull ups: 5x tot falen
Bent Over Row: 10-8-6
Cable Row: 3-4x15

Je pakt dan minder sets dan nu, maar ik denk dat dit voldoende is. 10 Sets deadlifts lijkt me wel een beetje extreem, kan me niet voorstellen dat dat lekker gaat voelen.


Toch maar is Pull Ups proberen. En ik doe Deadlifts op kracht dus setjes van 3 herhalingen en 2 setjes van 1 herhaling dus dat valt wel mee. Als ik setjes van 8 of meer herhalingen zou doen zou ik het inderdaad ook te veel vinden.
 
Toch maar is Pull Ups proberen. En ik doe Deadlifts op kracht dus setjes van 3 herhalingen en 2 setjes van 1 herhaling dus dat valt wel mee. Als ik setjes van 8 of meer herhalingen zou doen zou ik het inderdaad ook te veel vinden.
Dumbell rows 4 sets een van de beste oefeningen die je maar 2 sets van pulldowns zijn goed om op te warmen vind zelf op het einde wel leuk om bent over rows in de Smith te doen als isolatie
 
Back
Naar boven