Fitness Seller

Rug oefeningen,

Bezoekers in dit topic

Walid

Cool Novice
Lid geworden
1 jan 2023
Berichten
51
Waardering
27
Lengte
1m83
Massa
92kg
Vetpercentage
20%
Al langere tijd heb ik heel veel moeite met mijn rug te trainen, en ook echt alleen met rug oefeningen is dit !
Zodra ik lat pulldowns, barbell bend over rows, optrekken etc doe krijg ik onwijs veel last van de spieren in mijn onder armen……
En onthou dit heb ik alleen als ik mijn Rug train…

Ik heb van alles geprobeert, minder zwaar te trainen, 1-2 dagen armen rust geven voor dat in rug pak, niks helpt…

Na een rug sessie met 3 bicep oefeningen aan het einde, eindig ik geen uur later na mijn training met spier krampen in me onder armen..

En waarom heb ik dit niet met Chest waar ik 120kg bankdruk… maar met lat pulldowns (laag gedaan laatst) 52kg en kreeg al gelijk krampen in mijn armen… snap er niks meer van

Alle advies, tips of iemand die het zelfde heeft ervaren? Wordt gewaardeerd !!!
 
Straps gebruiken, en je onderarmen trainen op grip
Dat heb ik nog niet geprobeert straps… sinds deze verzuring durf ik helemaal niet te hammeren of andere oefening voor de onderarmen…
 
“Duimloze” greep en je hand als een “haak” zien. Indien grip een probleem is dan straps, specifiek onderarm trainen zou ik niet.

Correcte uitvoering is ook wel essentieel en alles “trekken” in een rechte lijn.
 
Al langere tijd heb ik heel veel moeite met mijn rug te trainen, en ook echt alleen met rug oefeningen is dit !
Zodra ik lat pulldowns, barbell bend over rows, optrekken etc doe krijg ik onwijs veel last van de spieren in mijn onder armen……
En onthou dit heb ik alleen als ik mijn Rug train…

Ik heb van alles geprobeert, minder zwaar te trainen, 1-2 dagen armen rust geven voor dat in rug pak, niks helpt…

Na een rug sessie met 3 bicep oefeningen aan het einde, eindig ik geen uur later na mijn training met spier krampen in me onder armen..

En waarom heb ik dit niet met Chest waar ik 120kg bankdruk… maar met lat pulldowns (laag gedaan laatst) 52kg en kreeg al gelijk krampen in mijn armen… snap er niks meer van

Alle advies, tips of iemand die het zelfde heeft ervaren? Wordt gewaardeerd !!!
Klinkt toch als ergens een vorm foutje, of doe je die oefeningen nog niet zo lang? Dan trekt het wel bij.
Mbt rows kan ik uit ervaring zeggen dat als je het in je onderarmen voelt, je techniek niet goed is. Probeer de beweging echt uit je lats/scapula te halen, vaak heb je de neiging je schouders en armen te veel te gebruiken. Kan dan komen doordat je de bar te ver van je af hebt onderin (snufje face pull zeg maar). Ook goed de bar in je onderbuik trekken, niet naar je middenrif of hoger.
 
Klinkt toch als ergens een vorm foutje, of doe je die oefeningen nog niet zo lang? Dan trekt het wel bij.
Mbt rows kan ik uit ervaring zeggen dat als je het in je onderarmen voelt, je techniek niet goed is. Probeer de beweging echt uit je lats/scapula te halen, vaak heb je de neiging je schouders en armen te veel te gebruiken. Kan dan komen doordat je de bar te ver van je af hebt onderin (snufje face pull zeg maar).
of polsen en onderarmen niet in 1 lijn met elkaar. kan ook nog het probleem zijn.
Maar ik zal ook straps gebruiken idd
 
Straps en correcte uitvoering en ook misschien toch wat grip werk.
 
Wat mij helpt is focussen op mijn ellebogen omlaag trekken ipv het gewicht met mijn handen te trekken. Daarop focussen en dan merk ik dat ik veel minder last heb van onderarmen en ook echt goed in lats voel.
 
straps helpen geen fuck met pijn/kramp in je arm, aan spieren pezen etc. je kunt het heel makkelijk testen als je een gripper pakt en het dan ook komt.
qua houding van arm en pols krijgen je last op de rand van je pols/onderarm (Quervain) dat is het ook niet zo te lezen
 
straps helpen geen fuck met pijn/kramp in je arm, aan spieren pezen etc. je kunt het heel makkelijk testen als je een gripper pakt en het dan ook komt.
qua houding van arm en pols krijgen je last op de rand van je pols/onderarm (Quervain) dat is het ook niet zo te lezen
wel als je je hand zo houd met trekken en dus constante kracht op je onderarm gaat staan
 
Wat mij helpt is focussen op mijn ellebogen omlaag trekken ipv het gewicht met mijn handen te trekken. Daarop focussen en dan merk ik dat ik veel minder last heb van onderarmen en ook echt goed in lats voel.
die is goed die ga ik proberen, ik focus me idd op het gewicht naar beneden trekken met handen/armen…. Ga ik proberen thanks bro!
 
die is goed die ga ik proberen, ik focus me idd op het gewicht naar beneden trekken met handen/armen…. Ga ik proberen thanks bro!
gewoon effe elektronische acupunctuur, doet wonderen bij sommige.
 
Train je je onderarmen? Doe je grip training?

Zo niet dan zou ik me daar eens meer op gaan focussen. Het valt mij op dat heel veel mensen in de gym hun onderarmen en grip strength verwaarlozen.
 
Train je je onderarmen? Doe je grip training?

Zo niet dan zou ik me daar eens meer op gaan focussen. Het valt mij op dat heel veel mensen in de gym hun onderarmen en grip strength verwaarlozen.
Als ik mijn onderarmen, grip train krijg ik juist krampen in mijn onderarmen…. Ik snap wat je bedoelt maar ik heb zelfs krampen met lichte rug oefeningen…
 
Als ik mijn onderarmen, grip train krijg ik juist krampen in mijn onderarmen…. Ik snap wat je bedoelt maar ik heb zelfs krampen met lichte rug oefeningen…
Gebruik je clenbuterol of plastabletten ?
 
Back
Naar boven