Fitness Seller

rug/schouders/triceps trainen, tips! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik zou gaan voor.

Rug:
Deadlift
Barbell bent over row
Chins
dumbbell rows
Lat pulley

Schouders:
Barbell Military Press

Triceps:
Small Grip Benchpress
Skullcrushers

Enige oefeningen waar ik het mee eens ben zijn dus dumbbell rows en chins. Gooi er wat meer compound oefeningen in. 5 sets per oefening vind ik een beetje overdreven, zou voor max 3 sets gaan per oefening.
 
ok, ik train nu denk ik een anderhalf jaar en een klein jaartje hoofdzakelijk met losse gewichten etc. die oefeningen die ik dus opnoemde zijn ongeveer de oefeningen die een ex-bodybuilder die nu dus werkt in de sportschool, aan mij en ook anderen geeft. zoals deadliften en military press nog nooit gedaan. en van waar die raises eruit? maakt niet uit maar hoor graag je reden hiervoor.. alvast bedankt :)
 
Laatst bewerkt:
Rug

Chins
Deadlift
BOR

Shouders:

Military press
Side raises
Lateral raises

Triceps:

Dips
Skull chrushers

etc.
 
ok, ik train nu denk ik een anderhalf jaar en een klein jaartje hoofdzakelijk met losse gewichten etc. die oefeningen die ik dus opnoemde zijn ongeveer de oefeningen die een ex-bodybuilder die nu dus werkt in de sportschool, aan mij en ook anderen geeft. zoals deadliften en military press nog nooit gedaan. en van waar die raises eruit? maakt niet uit maar hoor graag je reden hiervoor.. alvast bedankt :)

Ik hou niet zo van raises voor schouders, maar dat is gewoon iets van mij persoonlijks. Ik deed vroeger ook altijd front raises, side raises en bent over raises, maar echt goed groeien deden m'n schouders niet. Nu doe ik alleen maar pressing movements, en mijn schouders groeien nu als kool, beginnen misschien wel mijn beste lichaamsdeel te worden.

Die ex-bodybuilder die je noemt, waarom is hij een ex-bodybuilder? Hij traint nog steeds neem ik aan. Is dat echt een instructeur daar, of gewoon iemand die anderen helpt? Bij mijn sportschool lopen ook wel wat flinke gasten, maar als ik zou geloven wat die allemaal zeggen zou ik er binnen 2 jaar net zo aan toe zijn als zij zelf, namelijk met kapotte knieen, schouders e.d. Ik respecteer die gasten wel, maar ik zou nooit blind aannemen wat zij zeggen.
 
ok, vooral de zijkant en voorkant ook wel een klein beetje. lopen wel achter ten opzichte van de rest. vandaar dat ik hier al een tijdje aan het rondkijken ben en nu maar eens voor het eerst een vraag stel.

ipv military press kan ik dan ook dumbbell press doen? aangezien ik die wel lekker vind en sinds een tijdje weer doe als ik schouders train.

verder heeft die ex-bodybuilder een jaar of 30 getraint.. ook wat wedstrijden gedaan dacht ik.. en heeft nu wel wat kapot. schouder en knie geloof ik. en werkt nu echt bij de sportschool

Ik ben nu bezig met training schema opstellen voor de hele week.. post straks wel bij schema`s. dus als je mij kunt helpen met verbeteren stel ik dat wel op prijs.. schema is gemaakt met hoe ik nu ook train..
 
ok, vooral de zijkant en voorkant ook wel een klein beetje. lopen wel achter ten opzichte van de rest. vandaar dat ik hier al een tijdje aan het rondkijken ben en nu maar eens voor het eerst een vraag stel.

ipv military press kan ik dan ook dumbbell press doen? aangezien ik die wel lekker vind en sinds een tijdje weer doe als ik schouders train.

verder heeft die ex-bodybuilder een jaar of 30 getraint.. ook wat wedstrijden gedaan dacht ik.. en heeft nu wel wat kapot. schouder en knie geloof ik. en werkt nu echt bij de sportschool

Ik ben nu bezig met training schema opstellen voor de hele week.. post straks wel bij schema`s. dus als je mij kunt helpen met verbeteren stel ik dat wel op prijs.. schema is gemaakt met hoe ik nu ook train..

Ik kan je altijd proberen te helpen natuurlijk, al kan ik natuurlijk niet weten op welke oefeningen jij het beste reageert en hoe je de beste progressie maakt.

Als ik mocht kiezen tussen military press en dumbbell press zou ik voor military press gaan. Dit omdat je deze in staande positie doet, en dumbbell press zittend, waardoor er bij dumbbell press veel onnodige druk op je ruggenwervels komt.

Anders moet je eens aan die instructeur vragen waarom hij je niet laat deadliften. Ik neem aan dat je wel squat en bankdrukt?
 
squatten en bankdrukken doe ik idd wel, en heb maandag al gevraagt samen met mijn trainingsmaat over deadliften.. omdat ik iedereen hier op dit forum bijna wel zag doen en vroeg hem dus of het een goede oefening was. hij zei dus dat het wel goed was en wou ons vanavond wel laten deadliften en gaat hij kijken of het goed gaat etc.
 
squatten en bankdrukken doe ik idd wel, en heb maandag al gevraagt samen met mijn trainingsmaat over deadliften.. omdat ik iedereen hier op dit forum bijna wel zag doen en vroeg hem dus of het een goede oefening was. hij zei dus dat het wel goed was en wou ons vanavond wel laten deadliften en gaat hij kijken of het goed gaat etc.

:thumbup: Zorg wel dat je een goede techniek hanteerd, want als je met een foute deadlift zwaar tilt, kan je je rug echt goed de vernieling in helpen. Succes!
 
Back
Naar boven