Fitness Seller

Rug Trainen

Bezoekers in dit topic

Onzin, al ben je ecto op je 16e zul je heel degelijk kunnen gainen mits je genoeg eet.

Dat zeg ik ook, maar het neemt niet weg dat je veel en veel moeilijker gains maakt dan wanneer je 20 of ouder bent. Dan moet je echt heel veel eten en de meeste op die leeftijd eten gewoon niet zo veel. Sowieso is het een feit dat je in de pubertijd veel slechter groeit omdat je hormoonstelsel nog zo onstabiel als een olifant op 2 poten is. Dan met name je testproductie en wat zorgt voor spiergroei? Ja oa test...
 
... Maar even op de oorspronkelijke TS teruf te komen, als je niets in je rug voelt denk ik dat je de oefeningen niet goed uitvoert...

Dit is precies waar ik ook aan zat te denken.
Bij mij op de sportschool lopen nog steeds veel mensen die veel gewicht gebruiken en vervolgens de oefeningen uitvoeren met een techniek om te huilen.

Daar kweek je alleen maar blessures mee in plaats van spieren.
Ik zou eens wat minder gewicht gebruiken en erg goed letten op een correcte uitvoer van de oefening.
Kijk goed in spiegel naar je beweging of laat een spotter (met verstand van zaken) je bijsturen.

Die schouderblessure zou ik eens wat rust geven.
Als dat niet helpt eventueel een arts raadplegen.
Niets is zo irritant als 'om een blessure heen' trainen.

Succes.
 
idd lichter gewicht en doe veel deadlifts en rows.
 
Oke ik zal weer eens gaan proberen om te deadliften, Seated cable rows doe ik al maar de uitvoering is goed, omdat ik al langer met dit probleem zit heb ik de uitvoering al meerdere keren laten nakijken, Ik zal dan eens met minder gewicht en met meer reps gaan trainen en dan eens kijken of ik wel wat voel, ik hoop alleen wel dat ik snel massa kan gaan bouwen op mijn rug, want dit vind ik namelijk het mooiste.

Owja, ik train dus met het titan trainingsschema, heeft iemand hier ervaring mee ? want het schijnt een goed schema te zijn voor spiervolume te ontwikkelen, als niemand er van gehoord heeft kan ik het wel nader toelichten,

Wat betreft mijn kennis over Bodybuilding, ik lees er elke dag over, ik was dit forum ook al zeer lang aan het lezen voordat ik me aangemeld heb, ik wil er ook graag alles over leren, en ik ben al 1 jaar bezig met Fitness, alleen dan gewoon er vol tegenaan, jammer genoeg wist ik de eerste drie maanden niks van voeding af en heb dus lange tijd verspild.
 
Licht maar toe dat Titanschema:) Ben benieuwd!
 
het is toch juist heel logisch dat je geen spierpijn krijgt in je rug omdat het een heel grote spiergroep is?

Na een goede rugtraining heb ik de dag erna toch regelmatig nog serieuze spierpijn in mijn rug hoor :)
 
je hebt pijntjes en je hebt pijntjes...

schouderpijntje? in de zin van, stekende pijnen tijdens het trainen en/of de volgende dag een dove arm, pijnlijke schouder, stram, gloeien, etc etc? if so, ff laten chken!
(call me paranoid, but I learned the hard way)

maar ik vind chin ups echt te gek, kan nu eindelijk weer lekker chinnen in mn huis, maar om de chinbaar alleen voor chins te gebruiken vind ik pers. jammer!
Om je grip sterker te maken kun je bijv met 3 vingers per hand gaan chinnen (train je pink!) of met 2 als je zin hebt, maar doe hier wel heel rustig mee aan!
Een sterkere grip betekent vaak betere chins imo.

Front levers vind ik pers een van de leukere oefeningen voor 'armen en rug' (en heupflexoren)
 
Als je goeie genen heb voor spieropbouw, mesotype dus dan zou je snel wat kunnen bereiken ja. Voor ecto's is het heel moeilijk hoor om flink wat spiermassa aan te komen, al helemaal op 16-jarige leeftijd, dat is gewoon zo, aangezien je nog midden in de pubertijd zit. Nu schiet eindelijk je testosteronproductie een beetje omhoog ook. Tussen je 20ste en 30ste zou je het snelst massa op kunnen bouwen.
Het KAN wel op 16jarige leeftijd, maar de meeste die nog zo jong zijn hebben de balle verstand ervan over trainen en voedingsschema's(niet persoonlijk gericht op de topicopener), maar dat weerhoudt hen er wel van om de 'mogelijke gains' te maken. Die jaren heb je gewoon nodig om wat meer in deze wereld terecht te komen.

onzin. echt de reinste onzin. gewoon je verdiepen in zaken, dat kan je op je 12e al doen man. En de puberteit is juist perfect: dan is je test hoger dan tussen 20-30. Echt zware bullshit
 
onzin. echt de reinste onzin. gewoon je verdiepen in zaken, dat kan je op je 12e al doen man. En de puberteit is juist perfect: dan is je test hoger dan tussen 20-30. Echt zware bullshit

Mass_Builder for president!
 
je hebt pijntjes en je hebt pijntjes...

schouderpijntje? in de zin van, stekende pijnen tijdens het trainen en/of de volgende dag een dove arm, pijnlijke schouder, stram, gloeien, etc etc? if so, ff laten chken!
(call me paranoid, but I learned the hard way)

(en heupflexoren)


Als je die pijn voelt kan je het gewicht nog maximaal 2 seconden vasthouden voor je het begeeft, nogal heftig dus. en dan laat mijn schouder me de komende week er van lusten
 
heb vandaag gedeadlift, en ik voelde hem zeer goed in de rug, dus voortaan ga ik weer hard deadliften.
 
Een ecto op 16 jarige leeftijd komt gewoon moeilijk aan in massa. Tenzij je het je kan veroorloven om als een bodybuilder de gehele dag maaltijden te nuttigen. Voor de meesten zal dat helaas ivm studie of werken mogelijk zijn.

Zelf ben ik ook ecto. Pas toen mijn stofwisseling langzamer ging werken kwam de massa er bij mij sneller aan. Eerder kon ik eten wat ik wilde, maar tegenwoordig moet ik oppassen.
 
Op je 16e is je lichaam nog niet uitgegroeid waardoor je dus niet kan stellen dat je wat voor somatotype dan ook ben. Je ziet regelmatig dikke/magere pubers die rond hun 18-20e een heel ander fysiek hebben. Ik zie mezelf daar als een goed voorbeeld van.

Verders heeft somatotypering minder te maken met wel/niet snel aankomen dan met lichaamsverhoudingen (lengte ledematen tov romp ed) en botstructuren als je een bepaalde somatotype bent dan ben je dat dus voor je hele leven. Door training kweek je alleen spieren die je aan dat "frame" hangt.

Snel/traag aankomen is meer een slow/fast gainer verhaal wat je los van somatotypering kan zien en wat meer met voeding en hormoonproductie te maken heeft.

BTW ik ben geen aanhanger van somatotypering of wat voor theorie dan ook die iemand adh van uiterlijke kenmerken in een hokje stopt.
 
Ik heb ook nooit spierpijn in mijn rug ik voel hem
wel na deadlift en squat maar geen spierpijn.
 
Op je 16e is je lichaam nog niet uitgegroeid waardoor je dus niet kan stellen dat je wat voor somatotype dan ook ben. Je ziet regelmatig dikke/magere pubers die rond hun 18-20e een heel ander fysiek hebben. Ik zie mezelf daar als een goed voorbeeld van.

Verders heeft somatotypering minder te maken met wel/niet snel aankomen dan met lichaamsverhoudingen (lengte ledematen tov romp ed) en botstructuren als je een bepaalde somatotype bent dan ben je dat dus voor je hele leven. Door training kweek je alleen spieren die je aan dat "frame" hangt.

Snel/traag aankomen is meer een slow/fast gainer verhaal wat je los van somatotypering kan zien en wat meer met voeding en hormoonproductie te maken heeft.

BTW ik ben geen aanhanger van somatotypering of wat voor theorie dan ook die iemand adh van uiterlijke kenmerken in een hokje stopt.

karma
 
Nooit spierpijn in de rug? what the hell.

Probeer het volgende schema maar is. Haal overal een paar setjes af want het is naar mijn idee een on juice schema;

AbcBodybuilding
 
Nooit spierpijn in je rug??? Dan heb je nog nooit goed je rug getraind IMO :D

Gebruik straps voor de laatste, zware setjes als het nodig is.
 
Back
Naar boven