Fitness Seller

Rug Trainen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Clean Muscle

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
18 aug 2006
Berichten
79
Waardering
0
Hallo bodybuilders,

Ik zit met een probleem, ik wil graag mijn rug zo hard mogelijk trainen(mijn favoriete onderdeel) maar ik heb het idee dat mijn armen niet sterk genoeg zijn om hem hard te trainen, ik heb namelijk nooit spierpijn in mijn rug, en voel hem na de sets en reps ook niet echt verzuren, daarbij heb ik nog een probleem ik kan geen barbell rows doen vanwege een stekende pijn achter in mijn schouder. Hebben jullie mischien tips hoe ik de rug flink kan aanpakken? en dan bedoel ik met name de bovenrug lats en traps
 
misschien ff een deload week?
hoe is je voeding?
hoe ziet je trainingschema eruit?

misschien dat de oorzaak daar te vinden is..
 
Ik gebruik het titan trainingsschema, mischien heeft iemand daar ooit wel eens van gehoord, de voeding is op zich goed, en ik ben nieuw met bodybuilding dus uhm :P deload week is een week rust ? of wat je bedoel je daar precies ?
 
Probeer eens straps te gebruiken als je het idee hebt dat je armen eerder op zijn dan je rug.
 
enig idee waar ik deze kan verkrijgen ? heb in mijn omgeving al in meerdere sportwinkels gezocht maar kon er geen vinden.
 
Hmm ja als je armen niet sterk genoeg zijn had ik deze toch ook maar is gaan trainen. Spierpijn is ook geen indicatie van spiergroei he dus misschien groeit je rug wel alleen heeft dat tijd nodig. Optrekken is een goede oefening maar goed, daar heb je sterke armen en schouders ook voor nodig. Train gewoon alles en heb geduld.
 
Ja mja ik heb al een jaar geduld en zie nog niet veel resultaten qua rug, en maak me hier een klein beetje zorgen om, en ik heb gehoord dat optrekken niet echt een oefening is voor massa mee op te bouwen, maar dat doe ik ook vaker, ik kan 9 keer in een setje
 
Probeer eens straps te gebruiken als je het idee hebt dat je armen eerder op zijn dan je rug.

Ik zou juist geen straps gebruiken, omdat je armen dan nooit sterker worden. Gewoon veel compound-oefeningen doen en je armen zullen wel vanzelf bijtrekken.
 
Maar dat betekent wel dat zolang je armen te zwak zijn je nooit je rug goed zal kunnen trainen.

Je verkiest er dan eigenlijk voor dat je de compoundoefeningen doet om de kleinere spieren bij te trekken, ipv de grotere spieren optimaal te belasten.

Imo gewoon bij rug straps gebruiken als dat nodig is, maar wel gericht gripwerk doen voor vingers/onderarmen.



Maar even op de oorspronkelijke TS teruf te komen, als je niets in je rug voelt denk ik dat je de oefeningen niet goed uitvoert. Waarschijnlijk te zwaar waardoor je teveel op de triceps en biceps gaat trainen.

Schakel gewoon eens terug in gewicht en verhoog de reps eens (mischien dat de techniek die in de 100Reps topic goed zou zijn om wat "gevoel" te creeeren.

Ook kan je eens een superset van straight arm pulldown + gewone pull down proberen. De SAPD betrekt de biceps niet (wel de triceps) waardoor je de lat voorvermoeit)

Bijde technieken zullen imo niet echt massa bouwen, maar het kan je wel leren de spier te voelen.
 
Misschien gaan deadliften dat vind ik wel een massa bouwer voor je gehele rug
 
Ja mja ik heb al een jaar geduld en zie nog niet veel resultaten qua rug, en maak me hier een klein beetje zorgen om, en ik heb gehoord dat optrekken niet echt een oefening is voor massa mee op te bouwen, maar dat doe ik ook vaker, ik kan 9 keer in een setje

Blijven optrekken, is zeker een goeie oefening hoor;).
 
het is toch juist heel logisch dat je geen spierpijn krijgt in je rug omdat het een heel grote spiergroep is?
 
het is toch juist heel logisch dat je geen spierpijn krijgt in je rug omdat het een heel grote spiergroep is?

Je rug zijn allemaal kleine spieren bij elkaar, je benen zijn je grootste sprieren en het maakt niet uit hoe groot de spier is om er spierpijn in te krijgen.
 
Je bent ook nog maar 16 he:rolleyes: Verwacht er niet teveel van...
 
het is toch juist heel logisch dat je geen spierpijn krijgt in je rug omdat het een heel grote spiergroep is?

dan zou ik nooit spierpijn in mn benen moeten hebben..
en laat dat nou net de gruwelijkste spierpijn zijn die een mens kan hebben
 
Je bent ook nog maar 16 he:rolleyes: Verwacht er niet teveel van...

niet zo denigrerend he! :p

trainde jij al op je 16de?

ik niet namelijk, dus ik weet niet wat een 16jarige er van kan verwachten..
 
hij mag er wel veel van verwachten. 16 is een leeftijd waarop je indrukwekkende gains kan maken.

Als je goeie genen heb voor spieropbouw, mesotype dus dan zou je snel wat kunnen bereiken ja. Voor ecto's is het heel moeilijk hoor om flink wat spiermassa aan te komen, al helemaal op 16-jarige leeftijd, dat is gewoon zo, aangezien je nog midden in de pubertijd zit. Nu schiet eindelijk je testosteronproductie een beetje omhoog ook. Tussen je 20ste en 30ste zou je het snelst massa op kunnen bouwen.
Het KAN wel op 16jarige leeftijd, maar de meeste die nog zo jong zijn hebben de balle verstand ervan over trainen en voedingsschema's(niet persoonlijk gericht op de topicopener), maar dat weerhoudt hen er wel van om de 'mogelijke gains' te maken. Die jaren heb je gewoon nodig om wat meer in deze wereld terecht te komen.
 
Onzin, al ben je ecto op je 16e zul je heel degelijk kunnen gainen mits je genoeg eet.
 
Back
Naar boven