Fitness Seller

rug zit vast tussen schouderbladen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

evolution4you

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
17 mei 2005
Berichten
234
Waardering
1
Ik moet straks een 2x maal naar de kinesist, ik zit opnieuw vast in mijn rug, tussen mijn schouderbladen. :( Niet super veel zeer, wel enorm stijf, en ik kan gewoon geen macht meer zetten als ik da voorheb :(

Ik heb mij maandag al eens laten kraken, maar is nog niet volledig weg, vandaag (vrijdag) een 2e keer laten kraken, en dan hopelijk alles ok terug..

Is er nog iemand die daar al eens last van gehad heeft?
 
Heb er nog geen last van gehad meer in ieder geval, veel succes! :)
 
Heb wel iets dergelijks gehad, deed wel redelijk veel pijn in het begin, heb het ook laten kraken maar daardoor ging het niet gelijk over, na verloop van tijd ging het wel weg.
 
Haha, ik ga maandelijks naar de fysio/manuele therapeut om me te laten kraken. Ik ben zo goed als minder valide. M'n wervels willen nog wel eens zomaar spontaan scheefschieten en dan zit ik dus soms muurvast met pijn zonder beweging. Zit al ongeveer 20 jaar bij dezelfde fysio en die man heeft me vele malen tijden ziekenhuis en moeite bespaard. Als je na 1/2 keer kraken weinig verschil merkt heeft de fysio niet het nodige gekraakt.
 
Misschien wel een handige tip wat ik heb voor je. Ga op bed liggen op je rug, en waar het vast zit leg je een tennisbal onder en ga je heen en weer een beetje masseren. Word het een stuk losser van.

Oja je kan ook iemand anders eventjes je rug laten kraken, heel makkelijk, jij gaat met je rug naar diegene toestaan en pakt met je handpalmen je nek aan bijde kanten vast zodat je vingers van je linker hand je rechter hand raken aan de achterzijde, nu steken je ellebogen naar voren. Dan duw je je ellebogen naar beneden en laat je de persoon achter je "omhelzen" zodat die persoon zijn armen om jou heen heeft, zijn armen moeten over jou onderarmen heen. Dan zet die persoon achter jou kracht en tilt je op. Als het goed is voel je het van onder naar boven kraken.

Wel op eigen risico!!!! :P
 
Laatst bewerkt:
Klinkt als een dom idee, kraken duurt toch juist wel even om goed te leren?
 
Dom idee. Gewoon even langs de fysio- of manueeltherapeut.
 
ja mijn kinesist heeft mij wel uitgelegd om mij voort te helpen indien echt niet meer kan houden: plat op mijn rug gaan liggen, armen kruisen (zoals Vision uitlegde), dan moet er iemand op boven mij komen staan, en kort+hard drukken op de toppen van mijn elleboog.
Heeft al 2x iemand gedaan bij mij , en werkte wel degelijk..

natuurlijk beter door de kine, zij doet eerst een goeie massage ervoor

weet er iemand goeie oefeningen om die regio tussen de schouderbladen te versterken/te trainen.. (welke specifieke rug/schouder oefeningen zijn het beste?)
 
Back
Naar boven