XXL Nutrition

Rug ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

jeff1979

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
27 jul 2005
Berichten
246
Waardering
0
Hallo allemaal,

Ik krijg het maar niet voor elkaar om mn rug wijder te krijgen.
Momenteel doe ik de volgende oefeningen:

- Pull up
- Cable row ( close grip )
- Front pulldown
- Hight row
- Bent over row

Vertel me a.u.b. wat ik moet doen om die rug van me breder te krijgen.

B.v.d.
 
Deadlift :)

Heeft bij mij goed geholpen.
 
hoe vaak train je je rug nu per week?
En doe je dan al die oefeningen?
En hoeveel reps en setjes?
 
Momenteel train ik mn rug 1 x per week.

- Pull up ( 4 x 8 )
- Cable row ( close grip ) (12,10,8,top)
- Front pulldown (12,10,8,top)
- Hight row (12,10,8,top)
- Bent over row (12,10,8,top)
 
Deadlift en CHINNEN met die hap!

Is samen met een paar rows enige wat ik afgelopen tijd voor rug heb gedaan en DL is verbeterd :D
 
Lekker wijd optrekken, dus armen zo ver mogelijk van elkaar zetten, vaak heb je zo'n apparaat in de gym waar je je kan optrekken met eventueel tegengewicht.
Enkele maanden later kon ik al bijna vliegen, zo snel groeiden mijn rugvleugeltjes ;)
 
jeff1979 zei:
Momenteel train ik mn rug 1 x per week.

- Pull up ( 4 x 8 )
- Cable row ( close grip ) (12,10,8,top)
- Front pulldown (12,10,8,top)
- Hight row (12,10,8,top)
- Bent over row (12,10,8,top)

Ziet er volgens mij een beetje overdone uit..beter focussen op minder oefeningen en dan beuken, dan 5 oefeningen voor je rug.. dus inderaad chinnen en deadliften
 
Inderdaad, misschien teveel wel.
 
Volgens mij doe je veel te veel setjes in totaal.....ik zou voor een stuk of 12 gaan.
Jij zit op 20 en dan is de deadlift nog niet eens meegerekend!
 
en hoeveel kilo spier ben je zwaarder geworden ? en hoe zijn die spieren verdeeld (wat is bijvoorbeeld je borstomvang over de afgelopen 6 maanden ?)
 
Minder oefeningen idd.
 
Geen idee, nog nooit gemeten eigenlijk. Maar wat ik begrijp is dat ik iig moet gaan optrekken en deadliften om een wijdere rug te krijgen.
 
En die rows erin houden he, alleen niet overdrijven!
 
Persoonlijk vind ik dat de deadlift meer dikte geeft in de rug.
IK zou 2 optrekoefeningen doen en 2 roeioefeningen van elk 4 sets

greetz
 
Een row eruit, deadlift erbij. 20 sets totaal kan makkelijk, zolang jij voelt dat het gaat... Wat bedoel je trouwens met top, dat je maxed?
 
Wide grip chins en zo snel mogelijk schijven aan je riem gaan hangen. Niet denken dat je dat niet trekt gewoon doen, dan zul je zien dat je over een paar weken omhoog vliegt als je een keer zonder schijven traint.
 
Zie zijn sig. Hij deadlift al. Hij deadlift 4x170kg - maar wanneer train je die oefening dan? Zet je hem bij benen ofzo?
 
he je bench is net zo hoog als je SQ???
 
Ja, top = maxed inderdaad

En mn bench is net zo hoog als mn squat omdat ik een tijd lang last heb gehad van mn onderrug en daarom gewoon nooit zo zwaar ging met squats maar dan weer zwaarder ging op de legpress..... tja ging nou eenmaal zo :(
 
Back
Naar boven