MuscleMeat

Rugblessure bij deadlift... wat zou het zijn.

Bezoekers in dit topic

Ano_1978_15

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
5 nov 2004
Berichten
3.264
Waardering
5
Nu ben ik de vrijdag gaan trainen en stond: benen/rug op het menu ( van elke groep 2 oefeningen 4 sets, 2 x per week wordt nu alles getrained)

Eerst 4 sets vertical press voor de benen ( gind gewoon goed)

Daarna: deadlift 4 sets....

Van tevoren netjes 2 opwarm setjes gedaan met 70 kilo ( iets van 10 reps en 2de set 6 )

Daarna 110 kilo 5 x
de 2 de set ook.

Ik dacht dit gaat behoorlijk goed, ging het ook dus naar 120 kilo 5 x gedaan.
Dit ging goed maar toch wel behoorlijk zwaar en dichtbij op m'n max.
De 4de en laaste set met 120 kilo ging er op rep 3 of 4 iets mis.

Ik had een riem om ( vanaf m'n werksets) en had het idee dat m'n onderrug gewoon goed recht en ietwat gehold was. Toch heb ik iets verkeerd gedaan maar weet niet wat. M'n bovenrug heeft wat moeten bollen maar das logisch bij zwaar gaan. Nu moet ik wel zeggen dat ik niet vaak 120 kilo deadlift. Maar gevoelsmatig ging het gewoon goed.

Er versprong,of weet ik veel wat (moeilijk te zeggen) iets aan de rechterkant van m'n rug (van mijzelf uitgezien) tussen m'n rhomboids en midden/onderkant rechter lats gezien.

het gevoel is te beschrijven als: ik kan er niks anders van maken als iets wat tussen je ribben komt, maar dat is het niet. Ook heb ik het idee dat het niet echt iets lateraals is en dat het meerdere spieren,bundels of weet ik wat zijn.

Nu voelt het alsof ik m'n ribben,spieren zwaar gekneusd heb. Ik heb tijdens het dealiften niets horen knappen of iets dergelijks, het was er meer zomaar opeens.

Vrijdag voelde ik gewoon dat er iets niet goed was maar was nog wel in staat om andere dingen te doen. zaterdag/zondag was echter erger.

Wanneer ik hoest,nies, neus optrek dan voel ik het. Wanneer ik praat niet echt.

Wat zou ik gedaan kunnen hebben, wie herkent het en wat zou ik tijdens het deadliften fout gedaan kunnen hebben?

Het gaat nu gevoelsmatig wel weer wat beter dan gisteren/vanmorgen.

Het lijkt me verstandig om een op z'n vroegst pas zaterdag weer iets te gaan doen. ( is geen rug/benen dag: maar borst/schouders,triceps)
 
lijkt me een geknelde zenuw, maar toch ff richting doc ja
 
Ik wacht het nog eventjes ( dag of 2 af )ik heb het idee, dat het aan de beterende hand is. Het voelt gewoon nu gewoon als een grote blauwe plek ook op m'n zijkant rechts/ribben.

Vanavond nog effe een goed flink warm ontspannend bad, 2 paracetmols en medalgan en redelijk op tijd naar bed.
 
misschien een spiervezelscheuring.
dat is het begin van een spierscheuring.
er zijn wat spiervezels in je latisimus dorsi gescheurd.
niet meer zwaar trainen met die spiergroep anders wordt het erger.
dat is wat ik ervan denk
 
Ja idd ik zou ook ff licht trainen om de spieren te blijven doorbloeden dat lijkt me wel belangrijk, lijkt idd op een scheurtje in je vezels dus ff rustig aan!!
 
Ik ben pas geleden ook naar de dokter gegaan omdat ik last had van mijn onderrug door deadlift/squat.

Bij mij was het helemaal onderaan op de hoogte van je broekriem zeg maar. Het voelde als een wervel die niet goed was en hij deed pijn als ik erop drukte.
Als ik bukte deed het geen pijn. De dokter zei dat het een overbelaste spier was. In 6 weken zou het voorbij moeten zijn. Ben na 3 weken weer rustig gaan deadliften en squatten doe ik nu even in de machine.
Het gevoel is nu bijna weg, het heeft gewoon tijd nodig. Wel heb ik nog altijd last van mijn rug alsof hij helemaal vast zit. Hij is ook erg stijf...

Ik denk dat het van belang is dat je met squat en zeker deadlift heel langzaam vooruit moet gaan. Dus niet elke training maximaal gaan. Ik ga zelf nu proberen iedere maand gewoon 10 kilo omhoog te gaan en ik ben begonnen bij 80 kilo als top.

Haastige spoed is zelden goed...:D
 
ik heb t zelf ook wel eens met de squat dat het net ff niet lekker voelt. het zijn gewoon van die risicovolle oefeningen waar je rustig aan mee moet doen, is mijn ervaring ten minste, je hebt maar 1 rug helaas!!
 
Zou idd even naar de doctor gaan.

Bne laatst ook door mijn rug gegaan met bor ???

Voelde ineens rechts onder in mijn rug iets verschieten, meteen stang terug gelegd natuurlijk.

Je rug moet recht zijn en niet hol toch? zie iedereen die oefening max hol doen
 
is ook beter iets hol want dan is hij minder snel bol tijdens het bukken en opstaan...
 
Het is al weer stukke beter als gisteren. Ik denk dat een hele bundel spieren eens flink verrekt,opgerekt,overbelast is geweest ( nog steeds)

en het nu aan de beterende hand is. Het voelt inmiddels niet meer als iets beknellends. Ik denk dat het geen zenuw is geweest achteraf, want dan hed ik veel meer last moeten hebben.

Scheurtjes, gescheurd? Ik durf het niet te zeggen. Nu voelt het alsof ze flink op m'n ribben hebben gebeukt ( heb ook wat last van m'n ribben, stukje lats,obliques lijkt het wel)

Ik hou het sowieso tot zaterdag rustig ( wil zeggen geen fitness, een deload weekie is ook wel weer eens fijn) en misschien wel langer. De deadlift zou as. vrijdag avaond weer op het menu staan en die schuift nu dus een dikke week op. Probeer het dan weer eens met 4 setjes van 5 met een 100-110 kilo. Uiteraard wanneer dit gaat.

Had inderdaad niet zo snel moeten klimmen, met meteen 10 kilo... dit eens rustiger aan doen.
 
He heeel raar gezegt maar, was je erg bezweet en dat je misschien gewoon kouw heb gevat.

Ik heb de laatste tijd zelf wel een meer last als ik in een te dun T-shirt loopt, en de kou staat er op.(afgelope weekend weer 4 dagen achter elkaar 1 spierbundel van me Latimus dorsi helemaal stijf, baale.)

Vroeger vond ik mensen die zijden dat het tochte altijd een beetje zeikers maar kom de laatste tijd het zelf vaak tegen.

Maar mooi dat het nu al weer beter gaat suc6
 
Het gaat inmiddels weer wat beter, maar ik blijf toch uitkijken met intensiviteit. Ben nog niet gaan trainen, dat staat zaterdag wer op het menu.

Dan zijn de borst,schouders,triceps,abs aan de beurt. Dus geen echte oefeningen tav. rug/benen. Maar dat is om even te kijken hoe het gaat. Zondag rust en maandag> Enigzins rustig proberen weer benen/rug/biceps te doen.

Het '' blauwe plek,gekneusde ribben gevoel '' is weer kleiner geworden. Maar er zit bij bepaalde bewegingen ) eigelijk de voorover hangende/oppakkende bewegingen toch iets niet helemaal fris.

Even voor de duidelijk er is al die tijd niks: gekleurd of zo te zien geweest. Wel vond m'n zus dat m'n rug rechts wat dikker,voller aanvoelde/uitzag.

Ben voor als nog niet naar de dokter geweest, omdat het lijkt dat het geleidelijk aan aan het wegtrekken is.
 
Back
Naar boven