AndroidHealthClinic

Rugoefeningen

Bezoekers in dit topic

TangheRD

Cool Novice
Lid geworden
24 jun 2013
Berichten
106
Waardering
3
Lengte
1m75
Massa
64kg
Help, mijn rug wordt te breed! (nee, mopje haha, tuurlijk niet)

Voor mensen die m'n vorige (in een verkeerd topic geplaatste) post hebben gelezen: ben naar een manuele kiné gegaan en die heeft m'n nek eens serieus onder handen genomen, dus ben denk ik terug klaar om te trainen. Hoera!

Mijn vraag nu:

Mits de examens train ik deze maand even thuis, maakt het tijd'verlies' iets minder, waardoor ik meer kan studeren.
Welke oefeningen kan je thuis doen voor een brede V-achtige rug te krijgen?
Heb dus even geen bar meer ter beschikking om m'n optrekoefeningen te doen, dus vroeg me af welke barbell/dumbell/bodyweight oefeningen je thuis kon doen voor de 'zijkanten' van je rug te trainen.

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Wat een onzin. Sport werkt alleen maar bevorderend voor je leervermogen en is de perfecte manier om tussen het leren een pauze te nemen.

Ik heb geen tijd betekent gewoon ik wil er geen tijd voor maken.

Daarnaast heb je per week (24 uur per dag - 9 uur slaap * 7 dagen per week) 105 uur om te leren. Er is geen mens die dat allemaal besteed. En jij durft te zeggen dat je van die 100 uur geen tijd hebt om drie keer per week 2 uurtjes vrij te maken? Dan hou je grofweg nog 90 uur over..

Mensen die zeggen dat ze geen tijd hebben of het druk hebben, hebben dat juist vaak niet.
 
Wat een onzin. Sport werkt alleen maar bevorderend voor je leervermogen en is de perfecte manier om tussen het leren een pauze te nemen.

Ik heb geen tijd betekent gewoon ik wil er geen tijd voor maken.

Daarnaast heb je per week (24 uur per dag - 9 uur slaap * 7 dagen per week) 105 uur om te leren. Er is geen mens die dat allemaal besteed. En jij durft te zeggen dat je van die 100 uur geen tijd hebt om drie keer per week 2 uurtjes vrij te maken? Dan hou je grofweg nog 90 uur over..

Mensen die zeggen dat ze geen tijd hebben of het druk hebben, hebben dat juist vaak niet.

Ik weet niet of jij hoger onderwijs volgt/gevolgd hebt, maar de dag voor een examen heb je als student wel degelijk géén tijd op overschot, heeft niets te maken met het wel of niet graag willen of het wel of niet willen tijd vrijmaken.

Ik doe wat ik kan om toch m'n uurtjes sport mee te pikken, maar het gevoel dat je krijgt als je in de fille kostbare tijd staat te verdoen of, al is het maar een paar minuten, moet wachten tot dat toestel in de gym vrijkomt, dat zijn seconden die lijken op uren, die je doen stressen over het feit of je wel je tijd besteedt aan de juiste prioriteiten, etc.

Dus bij deze: moraalridder, terug je harnas in aub! :D Barking up the wrong tree here. Ik heb geen excuses nodig, ik maak er dan ook geen, maar zorg er wel voor dat ik deze maand en in juni op de meest efficiënte manier gebruik van mijn tijd maak, zowel qua sport als qua studies.

Over het feit dat sport bevorderend werkt, geef ik je overigens volledig gelijk! Zonder sport zou ik die blokperiode niet doorkomen, denk ik :D

@Wazzup, bedankt voor de lijst, ik kan weer verder!
 
Ja, ik heb zelf VWO gedaan zonder herkansingen uiteindelijk.

Ik heb dat alleen heel anders ervaren blijkbaar.

De uithaal was achteraf gezien niet helemaal eerlijk, mogelijk met een stukje frustratie naar de mensen uit het dagelijkse leven die beweren geen tijd te hebben voor sporten. Dat is voor jou niet van toepassing natuurlijk, dus beschouw het maar als ongezien.

Toch zou ik voor dat ene maandje naar de gym gaan als je er binnen een kwartier kan zijn. Alleen daarin verschillen onze meningen blijkbaar. Succes met je examens! Weet je al welke vervolgopleiding je gaat doen?
 
Back
Naar boven