XXL Nutrition

rugpijn bij benchpres (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mouzer

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
27 apr 2003
Berichten
1.394
Waardering
3
Hmm, net weer 's benchpress gedaan, maar heb nu best lage rugpijn.. heb ik de laatste tijd vaker bij die oefenening, vroeger had ik dat nooit. Maar nu ik zwaarder ga krijg ik daar last van.

Doe ik de oefening soms verkeerd. Ik lig recht, ik doe soms zelfs mijn benen omhoog omdat dan de onderrug platter ligt.
Iemand tips? Of moet ik toch maar 's naar de huisarts gaan daarvoor?
 
Je moet je rug juist niet recht tegen de bank aan houden. Dit is een onnatuurlijke houding! Voeten stevig op de grond en je rug iets gehold, zodat je alleen met je billen en je bovenrug contact maakt met de bank. Op deze manier lig je ook stabieler en kan je beter met zwaardere gewichten omgaan...
 
Hmm, moet ik dat maar 's proberen tongpo. Maar ik heb ook zo'n id dat ik ook uit me onderrug die stang omhoog duw ??? of dat ik daar op de een of andere manier kracht op zet (spanning ofzo).
Maar als ik lichter ga heb ik mindere groei toch?
En me rug versterken, ik doe ook rugoefeningen, maar das eigenlijk vooral voor de bovenrug. Maar het zal wel een tijdje duren voordat die versterkt is dus dan zou ik al die tijd maar licht kunnen benchpressen?
 
flink gaan deadliften, barbellrowen, t-barren om je rug aan te sterken!!
 
Dumbbell's ...

Vind ik sowieso ook beter voor de borst.
 
Originally posted by Mouzer

Maar als ik lichter ga heb ik mindere groei toch?

tja, maar wat heb je liever?
zwaar is daarbij gewoon wat je erzelf van maakt. ligt niet zozeer aan t gewicht.

en volg de tips van Kale maar op, vooral qua deadlift
en idd, prefereer zef ook dumbbell press
 
ik hoorde laatst van iemand dat het aan je bankje lag, die horen wat breder te zijn

dat had hij gedaan en toen had hij geen last meer van zijn rug

(bankje had hij zelf gemaakt)
 
Mmm ik heb altijd mijn voeten in de lucht of op een bankje tijdens het bankdrukken. Op de grond met mijn voeten vind ik maar niks. Heb verder ook nooit last van mijn rug met bankdrukken, alleen aan schouders maar dat is normaal volgens mij.
 
ik vind met de voeten in de lucht gewoon gevaarlijk :s hoe kan je nou deftig bankdrukken als je niet stabiel staat?

en mouzer, je onderrug is iets dat sterk moet zijn, geen omkomen aan. als dit niet sterk is ga je op den duur last hebben bij vanalle soorten oefeningen, en dat is niet leuk.
 
Ja ik denk dat ik mijn onderrug maar eens moet versterken dan. Maar volgens mij is deze pijn niet echt in de spieren maar meer in de wervel, kan je die dan ook versterken?
 
als je denk dat je een probleem hebt in je wervelkolom ga dan is naar een ostheopaat en laat die naar je rug kijken .Je probleem kan vanalles zijn je kan een zenuw gekneld hebben ,je bekken kunnen wat scheef staan.Een ostheopaat kan er wel weg mee.SUCCES
 
Ik ben vandaag eens naar de huisarts geweest, die heeft mijn rug eens bekeken. Het schijnt dat die niet helemaal recht staat zoals ie hoort te staan. :(

Heb doorverwijzing gekregen naar de ostheophaat waar ik pas over 2 maanden een afspraak heb. Dus dan zie ik het wel verder..
wel klote overigens, heb ik weer.
 
Dat schiet idd lekker op jah...

Sterkte
 
Back
Naar boven