AndroidHealthClinic

Rugpijn na wegleggen dumbbell

Bezoekers in dit topic

mausje

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
23 jul 2004
Berichten
98
Waardering
0
Heb een uurtje geleden me borst getraind en met ongeveer 30 kg dumbbells schuine flyes gedaan. Toen ik klaar was, wilde ik de dumbbellse terug zetten in het rek en ik kreeg me toch een flinke pijnscheut aan mijn rechterzijkant (iets onder het midden) van mijn rug.
Jezus man, ik kon nog niet eens fatsoenlijk een setje leg extensions doen (wat ik nog van plan was).

Dus gekapt met me training en snel onder hete douche. Dat deed ff goed, die warme harde straal water op me rug.
Denk dat ik nu snel een warmtepleister op de pijnlijke rug ga plakken.

Tja, ik train nu al 12 jaar en dit had ik nog nooit meegemaakt.
Goed opgewarmd, rek oefeningen gedaan en dan geberut je zoiets omdat je simpelweg ff een dumbbelltje gaat terugleggen.

Klotezooi maar ja, een periode van rust is nu wel erg belangrijk!
 
Altijd goed opletten bij het wegleggen van dumbbells. Ik heb nog mensen hier wat aan over zien hebben.
Je hebt bijv. nogal makkelijk de neiging na de oefening de dumbbell of barbell op te pakken vanuit een schuine houding of met gebogen rug of snel even de dumbbell nog in het rek pleuren. Ik besteed evenveel aandacht aan correct de gewichten terugleggen als de oefening zelf. Zeker als het om zware gewichten gaat.

Waarschijnlijk gewoon een verrekking. Als het langer blijft aanhouden, eventjes dokterbezoek doen. Hou de plek warm en ja idd las een rustperiode in.

Beterschap.
 
Dat klopt Vince wat je zegt, ik ga ook altijd door me knieen en hou me rug recht als ik sommige zware dumbbells bijvoorbeeld onderaan in het rek moet leggen.
Ik denk dat ik het evenwicht niet goed heb gehouden toen ik die dumbbells ging wegleggen. m.a.g. het genoemde resultaat!

Dus tip voor andere mensen: besteed aandacht aan je houding als je je gewichten gaat opruimen! ;)