AndroidHealthClinic

Rugpijn na wegleggen dumbbell

Bezoekers in dit topic

mausje

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
23 jul 2004
Berichten
98
Waardering
0
Heb een uurtje geleden me borst getraind en met ongeveer 30 kg dumbbells schuine flyes gedaan. Toen ik klaar was, wilde ik de dumbbellse terug zetten in het rek en ik kreeg me toch een flinke pijnscheut aan mijn rechterzijkant (iets onder het midden) van mijn rug.
Jezus man, ik kon nog niet eens fatsoenlijk een setje leg extensions doen (wat ik nog van plan was).

Dus gekapt met me training en snel onder hete douche. Dat deed ff goed, die warme harde straal water op me rug.
Denk dat ik nu snel een warmtepleister op de pijnlijke rug ga plakken.

Tja, ik train nu al 12 jaar en dit had ik nog nooit meegemaakt.
Goed opgewarmd, rek oefeningen gedaan en dan geberut je zoiets omdat je simpelweg ff een dumbbelltje gaat terugleggen.

Klotezooi maar ja, een periode van rust is nu wel erg belangrijk!
 
Altijd goed opletten bij het wegleggen van dumbbells. Ik heb nog mensen hier wat aan over zien hebben.
Je hebt bijv. nogal makkelijk de neiging na de oefening de dumbbell of barbell op te pakken vanuit een schuine houding of met gebogen rug of snel even de dumbbell nog in het rek pleuren. Ik besteed evenveel aandacht aan correct de gewichten terugleggen als de oefening zelf. Zeker als het om zware gewichten gaat.

Waarschijnlijk gewoon een verrekking. Als het langer blijft aanhouden, eventjes dokterbezoek doen. Hou de plek warm en ja idd las een rustperiode in.

Beterschap.
 
Dat klopt Vince wat je zegt, ik ga ook altijd door me knieen en hou me rug recht als ik sommige zware dumbbells bijvoorbeeld onderaan in het rek moet leggen.
Ik denk dat ik het evenwicht niet goed heb gehouden toen ik die dumbbells ging wegleggen. m.a.g. het genoemde resultaat!

Dus tip voor andere mensen: besteed aandacht aan je houding als je je gewichten gaat opruimen! ;)


Pfff door die rugpijn, puilt me buik uit alsof ik zwanger ben...jeetje hahaha.
Hmmm, ga maar eens snel een eiwitje zuipen :D
 
Laatst bewerkt:
Mijn rugpijn is bijna weg maar als ik nu mijn rug helemaal recht hou bij het staan dan merk ik toch nog een beetje pijn.

Nu denk ik dat het onverstandig is om weer te beginnen met gewichttraining maar kan ik dan ook geen cardio doen, zoals op de cross trainer of beetje steppen/fietsen?

Wil me toch een beetje bewegen want van dat helemaal rustig stilzitten word ik gek van!
 
fietsen zou toch moeten kunnen, dat is geen belasting voor je rug
 
Beentraining lukt toch ook wel en mss een paar oefeningen nemen om te beginnen waarin je rug niet belast wordt.
 
doci zei:
Beentraining lukt toch ook wel en mss een paar oefeningen nemen om te beginnen waarin je rug niet belast wordt.

bij squaten kont je rug wel cker om de hoek kijken hoor
 
nofear train! zei:
bij squaten kont je rug wel cker om de hoek kijken hoor

Ja maar dan doet ie die dus niet
 
Deze week doe ik even geen gewichttraining.
Ik denk dat het best eens gunstig is om eventjes een korte pauze in te lassen
Doe nu 45 min. training op de cross trainer. Kan ik nog een een beetje wat vet verbranden.
A.s. maandag ben ik van plan om weer rustig met gewichttraining te beginnen. Meer herhalingen, lichte gewichten.

Zo, en straks lekker de zon in :D
 
Back
Naar boven