Fitness Seller

Rugpijn (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Mutant stingrays

Cool Novice
Lid geworden
14 sep 2021
Berichten
39
Waardering
13
Lengte
1m76
Massa
78kg
Vetpercentage
15%
Hallo beste mensen ...ik heb een vraagje
Als ik savonds me rug train , deadlift 140
Of squat 100 kilo , en ga die dag erna aan werk (steigerbouwer) loop ik halverwege de dag krom van de (pijn) verkramping .
Zou dit komen omdat ik het overbelast de dag erna , of maak ik een verkeerde beweging of zo , heb hier toen ik vroeger trainde nooit last van gehad , heb ook niet het idee dat ik wat verkeerd doe , hooguit bij laatste setje laatste herhalingen misschien iets te ver voorover buig ,met squatten , maar lijkt mij niet de boosdoener .
Iemand met zelfde problemen of een oplossing mvgr
 
Je kunt je houding opnemen en hier laten checken of in de sportschool iemand mee laten kijken? Houding is wel stap 1 lijkt mij.

Mogelijk dat dagelijks flexibiliteit oefeningen kunnen helpen bij dit soort vage klachten die je kunt triggeren, maar niet echt blessures zijn.

Voorbeeld; ik had last van onderrug pijn tijdens en na lange fietsritten en ben een tijd lang spieren rondom mijn heupen gaan rekken en de klachten verdwenen.
 
Hallo beste mensen ...ik heb een vraagje
Als ik savonds me rug train , deadlift 140
Of squat 100 kilo , en ga die dag erna aan werk (steigerbouwer) loop ik halverwege de dag krom van de (pijn) verkramping .
Zou dit komen omdat ik het overbelast de dag erna , of maak ik een verkeerde beweging of zo , heb hier toen ik vroeger trainde nooit last van gehad , heb ook niet het idee dat ik wat verkeerd doe , hooguit bij laatste setje laatste herhalingen misschien iets te ver voorover buig ,met squatten , maar lijkt mij niet de boosdoener .
Iemand met zelfde problemen of een oplossing mvgr
Zoiezo houding, drop een video als je wilt.

Squats en deadlift zijn wel de meest kwetsbare oefeningen indien je houding niet on point is!
 
Thanks jongens zal is video droppen
 
Thanks jongens zal is video droppen
Toen je wat jonger was kwam je makkelijker weg met een minder correcte houding. Je herstelde ook veel sneller en voelde waarschijnlijk weinig dag later. Nu je wat ouder bent en je houding is minder kan je echt nog dagen/weken last van hebben en voornamelijk squat en deadlift zijn van die oefeningen, bad form = bad week 😂
 
Ik vind een flinke waarschuwing hier wel op zijn plaats. Ik hoop voor je dat het mee valt en je er zo van af bent.
Ik kom zelf uit de bouw (betontimmeren) en had vergelijkbare klachten en trainde ook met vergelijkbaar gewichten. Na jaren denken dat die rugpijnen 'erbij horen' toch maar naar de doc gegaan en bleek er een artrose te zitten. Nu, jaren later gaat het beter, kan ik weer lekker trainen, maar bepaalde pijnen blijven. Nogmaals ik hoop dat het bij je mee valt, maar ik zou het wel meteen gaan aanpakken. Sowieso kan ik je adviseren even een flinke deload te nemen en vooral op vorm trainen. Succes
 
loop ik halverwege de dag krom van de (pijn) verkramping .
Is het omdat je spierpijn dan komt opzetten? Of is het de hele dag? Of word je ermee wakker en gaat het niet meer weg?

misschien iets te ver voorover buig ,met squatten , maar lijkt mij niet de boosdoener .
Dat is door een zwakke core/onderrug, dacht ik. Niet zeker.
Doe je squat na dl in dezelfde training?
 
Steigerbouw is best zwaar werk, ben je wel een beetje hersteld van je training? Als ik met buizen ga slepen een dag na een zware training gaat het hier ook niet goed.

Klinkt wel alsof er iets meer aan de hand is trouwens.
 
Ik ben gestopt met DL, en SDL (wel nog met dumbbels), nog geen moment spijt van gehad. Voorlopig ook gestopt met zware squats in onze gym aangezien die vloer daar niet recht loopt. Ik vervang het tegenwoordig door lunge-variaties zwaar te laden, werkt prima.

Begrijp me niet verkeerd DL en squat zijn nog steeds de #1 compounds maar als je rug elke week vastzit en je daardoor andere basis oefeningen niet meer kan uitvoeren en je werk kan je ze beter vervangen.

Net zoals de standaard bench press en OHP trouwens totaal overrated en perfect vervangbaar.

Sommige hier mogen echt eens creatiever gaan trainen, als het niet werkt of het voelt niet goed dan is het je techniek. Als het dan nog niet goed aanvoelt, gooi je die oefening eruit.
 
Voorover buigen tijdens de laatste reps is zowat het slechtste wat je kan doen. Heb me zo ook geblesseerd. Het beste is wat minder nemen een paar keren en puur op de vorm letten. Een riem is ook geen overbodige luxe.
 
Voorover buigen tijdens de laatste reps is zowat het slechtste wat je kan doen. Heb me zo ook geblesseerd. Het beste is wat minder nemen een paar keren en puur op de vorm letten. Een riem is ook geen overbodige luxe.
Die riem vind ik zelf minder. Meer voor de echt zware sets of pr poging, iets waar ts voorlopig beter niet aan begint. Beter eerst werken aan/vertrouwen op goede vorm, een riem helpt dan juist niet is mijn ervaring.
 
Als je zwaar fysiek werk verricht, waar je rug al behoorlijk belast word gedurende de dag.
Dan zou ik wel voorzichtig zijn die nog eens heel zwaar te belasten met krachttraining.
Je heb maar 1 ruggengraat..
Versleten is versleten.
De benen zijn prima te trainen zonder die enorme druk op de wervels.
Zoals vele oefeningen te vervangen zijn door andere minder belastend.
Bulgarian Split Squat met dumbbells in de hand is een prima manier om de benen te trainen bv.
 
Is het omdat je spierpijn dan komt opzetten? Of is het de hele dag? Of word je ermee wakker en gaat het niet meer weg?


Dat is door een zwakke core/onderrug, dacht ik. Niet zeker.
Doe je squat na dl in dezelfde training?
Nee het komt langzaam op , als of je rug volgepompt word , core kan idd beter
 
Voorover buigen tijdens de laatste reps is zowat het slechtste wat je kan doen. Heb me zo ook geblesseerd. Het beste is wat minder nemen een paar keren en puur op de vorm letten. Een riem is ook geen overbodige luxe.
Ik zeg niet dat het zo is , maar als het zo is hooguit laatste 2 herhalingen, de mensen op gym hebben verzekerd dat mijn houding spot on is
 
Die riem vind ik zelf minder. Meer voor de echt zware sets of pr poging, iets waar ts voorlopig beter niet aan begint. Beter eerst werken aan/vertrouwen op goede vorm, een riem helpt dan juist niet is mijn ervaring.
Die gebruik altijd laatste zware set , zowel dl als sq
 
Ben donderdag maar naar chiroprackter geweest , zei dat alles vastzat in het midden van me rug , nu paar dagen later gaat het best wel weer, vandaag beetje borst en schouders getraind
 
Steigerbouw is best zwaar werk, ben je wel een beetje hersteld van je training? Als ik met buizen ga slepen een dag na een zware training gaat het hier ook niet goed.

Klinkt wel alsof er iets meer aan de hand is trouwens.
Tja wat is hersteld , als ik smorgens begin nergens last van , heb ook geen spierpijn of zo , dacht eerst aan me nieren
 
Squatten en deadlift doe ik trouwens NOOIT op 1 dag
 
Nee het komt langzaam op , als of je rug volgepompt word , core kan idd beter
Als 't backpump is, helpt taurine soms, dacht ik. Is vast wel een van de mannen hier die kan zeggen of dat klopt. Maar klinkt gewoon als spierpijn die in de loop van de dag komt opzetten? En das natuurlijk niet zo gek, als je die spier de dag daarvoor hebt getraind

Neem aan dat het de volgende dag weg is? Of, als je het de volgende dag nog hebt, het op zijn ergst is als je koud bent (dus net wakker, tijd stil gezeten, ect)?

Ik zeg niet dat het zo is , maar als het zo is hooguit laatste 2 herhalingen, de mensen op gym hebben verzekerd dat mijn houding spot on is
Al eens geprobeerd gewoon wat breder te staan?
 
Die riem vind ik zelf minder. Meer voor de echt zware sets of pr poging, iets waar ts voorlopig beter niet aan begint. Beter eerst werken aan/vertrouwen op goede vorm, een riem helpt dan juist niet is mijn ervaring.
Mwa,ik heb meer een better safe than sorry gevoel hierbij. Heb natuurlijk geen glazen bol,maar als dit het begin van lumbago of hernia is,dan lijkt het me persoonlijk best de onderste wervels mooi in positie te houden.
 
Back
Naar boven