Fitness Seller

Rugpijn

Bezoekers in dit topic

Vet verliezen gaat 'm niet worden , zal wel vocht worden ..zal s een pica plaatsen vd week
 
Better safe than sorry is imo zonder riem, zodat je niet op je riem vertrouwt maar op je eigen techniek. Je voelt dan ook beter wanneer je beter je set kunt afbreken. Zolang je vorm goed is maakt het ook weinig uit verder.
Mijn advies is 180 graden anders. Zelf heb ik een hernia en het schiet al in mijn rug als ik een overhead dumbbell extension uitvoer zonder riem. Met riem kan ik zonder vervelende consequenties bv. deadlifts met 200+kg doen.
 
Mijn advies is 180 graden anders. Zelf heb ik een hernia en het schiet al in mijn rug als ik een overhead dumbbell extension uitvoer zonder riem. Met riem kan ik zonder vervelende consequenties bv. deadlifts met 200+kg doen.
Als jij met een hernia 200+ deadlift heb je het goed voor elkaar, compliment! Echter vind ik het geen goed advies voor iemand die deze vraag stelt, ervan uitgaande dat deze persoon niet over dezelfde kennis en kunde als jij beschikt.

Uit eigen ervaring (artrose L4/5) kan ik alleen adviseren uiterst voorzichtig te zijn.
 
Als jij met een hernia 200+ deadlift heb je het goed voor elkaar, compliment! Echter vind ik het geen goed advies voor iemand die deze vraag stelt, ervan uitgaande dat deze persoon niet over dezelfde kennis en kunde als jij beschikt.

Uit eigen ervaring (artrose L4/5) kan ik alleen adviseren uiterst voorzichtig te zijn.
Ronnie deadlifte en squatte ook verder met z'n hernia's je ziet waar het hem gebracht heeft. :')
 
Ja, de liefde voor de sport is niks mis mee.
Maar om maar gas te blijven geven terwijl het lichaam duidelijk aangeeft dat het niet goed gaat..
Ieder zijn ding verder.
 
Ronnie deadlifte en squatte ook verder met z'n hernia's je ziet waar het hem gebracht heeft. :')
Hij zou het zo weer doen. De meeste van ons zullen helaas geen bakken money and fame overhouden aan een hernia, ik weet wel wat ik zou doen
 
Als jij met een hernia 200+ deadlift heb je het goed voor elkaar, compliment! Echter vind ik het geen goed advies voor iemand die deze vraag stelt, ervan uitgaande dat deze persoon niet over dezelfde kennis en kunde als jij beschikt.

Uit eigen ervaring (artrose L4/5) kan ik alleen adviseren uiterst voorzichtig te zijn.
Ik bedoel te zeggen: draag altijd een riem als je een probleem met je onderrug hebt dat niet met onderontwikkelde spieren te maken heeft. Met mijn hernia heb ik zonder riem al een blessure bij het minste geringste en met riem niet zelfs als ik zwaar til, ook bv. (deadlifts waren een voorbeeld) bij overhead presses.

Zie overigens absoluut het nut niet in om geen riem te dragen ook al zijn je erectors de sterkste van de wereld. Het hele beltless liften lijkt me op een misverstand te berusten.
 
Kip en ei discussie m.b.t. die riem, valt niet eenzijdig te zeggen of het blessures / pijn voorkomt of de kans erop vermindert, óf dat het juist de kans erop vergroot door te veel gewicht te willen gebruiken, een deel van de 'natuurlijke' brace weg te nemen et cetera.

Er is in elk geval geen onderbouwde claim te maken dat een weightlifting belt blessurepreventief of -verhelpend zou werken óf juist de kans erop zou vergroten. Alles is gebaseerd op anecdotal evidence.

Draag 'm wel of niet als je het gevoel hebt dat het je helpt bij het behalen van je doelen.. Als je structureel minder pijn hebt wanneer je een riem draagt, ook prima, maar gebruik de riem dan niet als vervanging voor het aanpakken van het probleem.
 
Meer buikspieren trainen. Planks/side planks, sit-ups, crunches.
 
Gift of Injury , een boek geschreven door Stuart McGill en Brian Caroll(powerlifter) is wel interessant materiaal.
Hij heeft ook een YouTube kanaal, en aangezien hij niet veel reacties op zijn filmpjes heeft, denk ik dat je makkelijk antwoorden op vragen krijgt. Gezien zijn achtergrond en rug blessure valt er wel wat van hem op te steken.
 
Back
Naar boven