XXL Nutrition

Ruim honderd burgerdoden in Afganistan, dankzij de kruisvaarders die wij steunen! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Volgens mij moet de eerste oorlog zonder burgerdoden nog uitbreken. Onmogelijk dus.

Overigens wil ik niet zeggen dat ik het eens ben met de oorlog.

ik denk zelf dat de afganse bevolking(of tenminste de meerdendeel) het beter hadden toen de taliban over hen reageerde.
 
Goed dat je dat opmerkt;).

Bron/motivatie/reden ?
Simpel.

Toen de taliban nog over Afganistan reageerde hadden de burgers veel meer zekerheid dan nu.(Natuurlijk hadden ze geen leuke leven, maar je kon tenminste rustig slapen zonder dat je bang hoeft te zijn van gevechtsvliegtuigen en helikopters die gebouwen vernietigen)

Nu amerika er is om Afganistan te "bevreiden", sterven er elke dag wel burgers,(zowel direct als indirect) En sluiten heel veel burgers zich bij de taliban.

De meeste nl'ers weten niet eens wat we daar doen,
De afganse bevolking helpen?? jah right, dat gelooft geen hond.

Nl heeft niks te zoeken in afganistan, Amerika moet zelf haar vuile klusjes opknappen, dit kost ons geld en mensen levens.


dit is geen bron, enkel een idee hoe ik daar tegen op kijk.
 
Christelijke/joodse soldaten plegen op 4 mei, de dag van jodenherdenking, een genocide in Afghanistan en dan moeten wij 2 minuten stil voor deze beesten zijn ipv Afghaanse kinderen?

Hypocriet overgesubsideerd fascisme!


Zwaar mee eens met deze jongen!!!!!!!:mad:
Maar jammer dat er niet meer mensen zijn die het op zo een manier zien!
 
Simpel.

Toen de taliban nog over Afganistan reageerde hadden de burgers veel meer zekerheid dan nu.(Natuurlijk hadden ze geen leuke leven, maar je kon tenminste rustig slapen zonder dat je bang hoeft te zijn van gevechtsvliegtuigen en helikopters die gebouwen vernietigen)

Nu amerika er is om Afganistan te "bevreiden", sterven er elke dag wel burgers,(zowel direct als indirect) En sluiten heel veel burgers zich bij de taliban.

De meeste nl'ers weten niet eens wat we daar doen,
De afganse bevolking helpen?? jah right, dat gelooft geen hond.

Nl heeft niks te zoeken in afganistan, Amerika moet zelf haar vuile klusjes opknappen, dit kost ons geld en mensen levens.


dit is geen bron, enkel een idee hoe ik daar tegen op kijk.


true adil18.
Amerika moet eerst haar eigen land in orde zien te krijgen.
De dagelijkse moorden daar, gangsters, mafia´s, maar nee, we come 2 make peace. In andere worden, we komen voor de lapis lazuli, aardgas, zout, steenkool, koper, aardolie, ijzererts en ga zo maar door.
De meeste mensen merken het alleen niet maar, Amerika zinkt door d´r eigen schoenen.;)
 
Simpel.

Toen de taliban nog over Afganistan reageerde hadden de burgers veel meer zekerheid dan nu.(Natuurlijk hadden ze geen leuke leven, maar je kon tenminste rustig slapen zonder dat je bang hoeft te zijn van gevechtsvliegtuigen en helikopters die gebouwen vernietigen)

Nu amerika er is om Afganistan te "bevreiden", sterven er elke dag wel burgers,(zowel direct als indirect) En sluiten heel veel burgers zich bij de taliban.

De meeste nl'ers weten niet eens wat we daar doen,
De afganse bevolking helpen?? jah right, dat gelooft geen hond.

Nl heeft niks te zoeken in afganistan, Amerika moet zelf haar vuile klusjes opknappen, dit kost ons geld en mensen levens.


dit is geen bron, enkel een idee hoe ik daar tegen op kijk.

Mee eens, door de grote verdeeldheid zullen we het waarschijnlijk nooit kunnen oplossen en zal het land wel altijd in puin blijven.

Maar om nou gelijk te zeggen dat het onder de taliban beter is vraag ik me af, ik weet het echt niet.
Bijvoorbeeld toen de Taliban aan de macht was heerste de sharia. Vrouwen mogen niet naar schoo, ziekenhuizen, hebben geen rechten enz enz. En de vrijheid was erg ver te zoeken.

Ik weet ook niet of we daar horen, maar nu we eenmaal begonnen zijn kunnen we er niet simpelweg onze handen vanaf trekken.
 
Mee eens, door de grote verdeeldheid zullen we het waarschijnlijk nooit kunnen oplossen en zal het land wel altijd in puin blijven.

Maar om nou gelijk te zeggen dat het onder de taliban beter is vraag ik me af, ik weet het echt niet.
Bijvoorbeeld toen de Taliban aan de macht was heerste de sharia. Vrouwen mogen niet naar schoo, ziekenhuizen, hebben geen rechten enz enz. En de vrijheid was erg ver te zoeken.

Ik weet ook niet of we daar horen, maar nu we eenmaal begonnen zijn kunnen we er niet simpelweg onze handen vanaf trekken.

Kijk je moet het zo zien, wat heb je liever, dat de vrouwen niet naar school, ziekenhuizen mogen gaan of niet werken, of dat je elke dag hoort dat ze worden afgeslacht?
Snap je, kijk toen de taliban daar nog heerste waren er meschien wel van die extreme regels, maar daar kiezen ze zelf voor. En als de bevolking er zelf tegen is zou er wel een tijd komen dat ze zelf tegen de taliban gaan vechten of zich verzetten.
Dus in mijn ogen geeft mij dat niet genoeg redenen dat andere landen zich ermee gaan bemoeien om het zogenaamd beter te maken tewijl je juist alleen meer slachtoffers veroorzaakt.
Ik weet dat het moeilijk toe te geven is dat ze daar voor de grondstoffen zijn en die taliban praat is gewoon een mooi meegenome verhaal, dus een zogenaamde reden om daar te zijn. Want er is namelijk niets mooier dan dat 2 moslim volken elkaar afslachten daar, maar jah we doen alsof we komen om vrede te criééren. Kom op joh, we zitten in 2009 we moeten het ondertussen met zijn alle wel toegeven!

2 The Point:
Elke land moet gewoon op zichzelf letten en daarmee uit. Eerst je eigen land in orde stellen.:mad:
 
Ik weet dat het moeilijk toe te geven is dat ze daar voor de grondstoffen zijn en die taliban praat is gewoon een mooi meegenome verhaal, dus een zogenaamde reden om daar te zijn.

Over welke grondstoffen hebben we het dan?
 
Kijk je moet het zo zien, wat heb je liever, dat de vrouwen niet naar school, ziekenhuizen mogen gaan of niet werken, of dat je elke dag hoort dat ze worden afgeslacht?
Snap je, kijk toen de taliban daar nog heerste waren er meschien wel van die extreme regels, maar daar kiezen ze zelf voor. En als de bevolking er zelf tegen is zou er wel een tijd komen dat ze zelf tegen de taliban gaan vechten of zich verzetten.
Dus in mijn ogen geeft mij dat niet genoeg redenen dat andere landen zich ermee gaan bemoeien om het zogenaamd beter te maken tewijl je juist alleen meer slachtoffers veroorzaakt.
Ik weet dat het moeilijk toe te geven is dat ze daar voor de grondstoffen zijn en die taliban praat is gewoon een mooi meegenome verhaal, dus een zogenaamde reden om daar te zijn. Want er is namelijk niets mooier dan dat 2 moslim volken elkaar afslachten daar, maar jah we doen alsof we komen om vrede te criééren. Kom op joh, we zitten in 2009 we moeten het ondertussen met zijn alle wel toegeven!

2 The Point:
Elke land moet gewoon op zichzelf letten en daarmee uit. Eerst je eigen land in orde stellen.:mad:
Wel erg oppervlakkig dit en vrij belachelijk ook. Je eerste uitspraak geeft al aan dat je fout bezig bent naar mijn mening. Je kan niet zomaar hele groepen mensen (moslims) tot terroristen, extremisten of tot belachelijke religie verklaren en dan zeggen dat het een goede zaak is dat ze elkaar afschieten. Maak jezelf niet belachelijk. En met je tweede punt wil je aangeven wat? Dat we even alle ontwikkelingshulp en projecten voor de derde wereld moeten opschorten? Ook al komt een (groot) deel bij corrupte overheden e.d. terecht, er is ook geld dat WEL bij de mensen aankomt en DAAR gaat het om. Deze hele kwestie in Afghanistan en Irak kan mijn goedkeuring ook niet wegdragen maar je bent wel erg extreem bezig nu, imo.
 
En amerika maar zeggen dat de cijfers sterk overdreven zijn en dat de taliban ze als schild gebruikten.:o

Zal zeer zeker niet de eerste keer zijn dat er burgerdoden vallen met de geweldige vredesmissie van de vs.
 
Geen wonder dat we lage landen worden genoemd.....Briljant, in 1 woord Briljant!!
 
Back
Naar boven