Fitness Seller

Runderalbumine in Whey

Bezoekers in dit topic

ik heb er geen verstand van, maar als ik de wiki pagina over weiproteine mag geloven maakt runderalbumine onderdeel uit van de eiwitstructuur van whey:

"Weiproteïne-concentraat bevat 29%-89% van het gewicht aan pure eiwitten en daarnaast bevat het meer lactose, meer koolhydraten en soms ook (iets) meer vet. De eiwitfractie bestaat voor een belangrijk deel uit alfalactalbumine en bètalactoglobuline, met daarnaast ook lactoferrine, glycomacropeptide, runderalbumine (Bovine Serum Albumine) en immunoglobulines. Het is arm aan caseïnes, daar deze categorie melkeiwitten in de wrongel achterblijft."

https://nl.wikipedia.org/wiki/Weiproteïnepreparaat

Ik vind het zelf ook wel raar en idd niet een frisse gedachte. Iemand met verstand hierover?

Edit: ik zie dat er op bb.com ook een post over is geplaatst. http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=152211973

Ik denk dat het onderdeel uitmaakt van melk (meer specifiek: van wei).
Het lijkt net of de tekst van wiki aangeeft dat dit soort dingen erbij worden gevoegd om aan de hoogst mogelijke eiwit gehalte te komen. Dus alleen whey dat uit melk tot stand komt zit op bv 30-40% eiwit of meer, en om aan de max rond de 80% te komen bij concentraat voegen ze dit soort dingen toe. Of ik heb t verkeerd begrepen want kan me anders niet voorstellen dat dit een onderdeel kan zijn van melk.
 
Misschien kan je deze vraag best even rechtstreeks stellen aan enkele andere supp bedrijven?

Ik denk dat bv. rene van xxl nutrition ( https://xxlnutrition.com/be/nld of hier op het forum ook te bereiken) of via www.sportfood.nl je wel wat info kan bekomen.

Als ze het er zelf niet indoen, zullen we waarschijnlijk wel kunnen toelichten waarom een ander bedrijf dat wel zou doen.
 
Misschien kan je deze vraag best even rechtstreeks stellen aan enkele andere supp bedrijven?

Ik denk dat bv. rene van xxl nutrition ( https://xxlnutrition.com/be/nld of hier op het forum ook te bereiken) of via www.sportfood.nl je wel wat info kan bekomen.

Als ze het er zelf niet indoen, zullen we waarschijnlijk wel kunnen toelichten waarom een ander bedrijf dat wel zou doen.
Ja goed idee, ik heb gisteren gemaild naar XXL. Ik wacht t af
 
Albumine is een eiwit welke aangemaakt wordt door de lever. Eenmaal in het lichaam actief in de bloedsomloop zorgt het voor de aanzuigende werking van vocht terug de bloedbaan in. Niks mis mee :)
 
Albumine is een eiwit welke aangemaakt wordt door de lever. Eenmaal in het lichaam actief in de bloedsomloop zorgt het voor de aanzuigende werking van vocht terug de bloedbaan in. Niks mis mee :)
Ja t is inderdaad niets ergs alleen dat t uit t bloed wordt gehaald en in de poeder wordt verwerkt trekt me niet. Toch liever een whey waar t niet in zit
 
door brood zit mensenhaar :(
 
door brood zit mensenhaar :(

Ook wel eens een dikke zwarte haar met mijn tanden uit een kroket van de FEBO getrokken. Dat was best walgelijk.
 
door brood zit mensenhaar :(

Dat ligt wat genuanceerder. Maar zelfs als dat waar zou zijn, maakt het de vraag van OP niet minder relevant. Of moeten we alles maar accepteren?
 
Beste leden, nu oud en nieuw in het zicht is zijn er aanbiedingen op enkele sites. Daar wilde ik van profiteren en een groot zak whey kopen met korting. Helaas heb ik t niet gedaan omdat ik las dat er runder albumine zit in whey concentraat(niet alle merken hoop ik, alleen wel in 1 sws aangezien t gwn aangegeven is op de site)

Ik heb het onderzocht en t blijkt bloed proteine te zijn. Sorry maar dat heb ik liever niet in mijn shake zitten.

Mijn vraag is of iemand hiervan op de hoogte is en of dit in elk whey zit. En zijn sites verplicht om de eiwit profiel weer te geven want zolang ik niet weet of dit in een bepaald whey zit zal ik geen enkel whey meer kopen.

Alvast bedankt.
Behalve dat het "vies" klint, is het niks bijzonders. Als jij je nu druk gaat maken om dit kan je niks meer gaan eten, als het uit geloofsovertuiging is dan heb je een punt, bijvoorbeeld joden of moslim die bepaalde dieren of delen niet eten.
De lippenstift van je vriendin zit vet in uit de anaalklier van een kip, dus dan kus jij een kippenanus. Kleurstof, diverse soorten luizen, gelatine weet je hoe dat verkregen wordt? Heb je seperatorvlees wel eens gezien? Bloedmeel van kip, en de lijst gaat door en door....
 
Behalve dat het "vies" klint, is het niks bijzonders. Als jij je nu druk gaat maken om dit kan je niks meer gaan eten, als het uit geloofsovertuiging is dan heb je een punt, bijvoorbeeld joden of moslim die bepaalde dieren of delen niet eten.
De lippenstift van je vriendin zit vet in uit de anaalklier van een kip, dus dan kus jij een kippenanus. Kleurstof, diverse soorten luizen, gelatine weet je hoe dat verkregen wordt? Heb je seperatorvlees wel eens gezien? Bloedmeel van kip, en de lijst gaat door en door....
Je hebt gelijk man. Drm kus ik geen lippenstift, en gelatine e417 etc ook sws nooit eten. Niet makkelijk voor mij maar ik ben t onderhand al gewend vandaar dat t een gewoonte is geworden om overal op te letten
 
Je hebt gelijk man. Drm kus ik geen lippenstift, en gelatine e417 etc ook sws nooit eten. Niet makkelijk voor mij maar ik ben t onderhand al gewend vandaar dat t een gewoonte is geworden om overal op te letten
Geen snoep, taart, mousse, veel desserts, etc.
Neem je dat niet omdat je het vies vindt of geloof of wat?
 
Alleen gelatine vrij snoep etc. Maar dat heeft met geloof te maken. Snoep en taart is super lekker. Maar ik kijk als t ware in elk product alle e nummers. Maar sws niet te veel snoepen anders verdwijnt de sixpack haha
 
Als je je voedingsschema post zal je nog eens verbaasd staan hoeveel je nog binnen krijgt aan stoffen waarvan je denkt het niet binnen te krijgen. ;)
 
Als je je voedingsschema post zal je nog eens verbaasd staan hoeveel je nog binnen krijgt aan stoffen waarvan je denkt het niet binnen te krijgen. ;)

Hangt van de persoon af. Als je veel natuurproducten eet, zoals ei, noten etc., dan loop je daar minder snel tegenaan.
 
koemelk bestaat voor ongeveer 3,2% uit koemelkeiwitten.
Koemelkeiwitten bestaan voor ongeveer 20% uit wei-eiwitten.
Wei-eiwitten bestaan voor ongeveer 8% uit runderalbumine (=bovine serum albumin).

Runderalbumine is een eiwitmolecule dat dus niet enkel in koemelk voorkomt, maar ook in koebloed.
Griezelig, hé.
Als de ontdekker van runderalbumin het gewoon bovine albumin had gedoopt zonder het woordje serum, dan het je er wellicht nooit van wakker gelegen.
 
Laatst bewerkt:
Het heeft bepaalde eigenschappen dat te maken heeft met bloeddruk en t is goed tegen bloedbaanverwijding heb ik begrepen.(dus juist niet goed voor degene die wel bloedverwijdende producten willen gebruiken voor extra bloedtoevoer) Ook heeft t te maken met regulering van vocht buiten en binnen de bloedbaan. Dus dat je bloed niet te "dik" of te "dun wordt. Geen van alle heb ik nodig aangezien ik een whey inneem om aan de benodigde eiwit te komen.

Runderalbumine wordt tijdens de vertering gewoon zoals alle eiwitmoleculen afgebroken tot zijn bouwstenen aminozuren (of korte peptiden) alvorens het in het bloed wordt opgenomen. Runderalbumine komt dus niet via de voeding in je bloedbaan terecht.

Als ik me niet vergis behoort dit tot het verplichte leerprogramma biologie van 15- of 16-jarigen in Vlaanderen. Althans in mijn tijd was dat zo.
 
Back
Naar boven