XXL Nutrition

Rundergehakt in CUT fase

  • Topic starter Brab0
  • Startdatum
  • Reacties 29
  • Weergaven 2K
  • Volgers 10

Bezoekers in dit topic

Brab0

Omertà
Elite Member
Lid geworden
30 jan 2017
Berichten
6.514
Waardering
12.716
Hey BB'ers,

Ik zit in de CUT fase en wil vanavond rundergehakt (köfte) eten i.p.v. kipfilet. Is dit te doen? (Ik laat m'n noten wel weg i.v.m. teveel vet).
 
Als je in een calorietekort blijft wel, dan maakt het namelijk niks uit, al eet je een big tasty ofzo
 
Als je in een calorietekort blijft wel, dan maakt het namelijk niks uit, al eet je een big tasty ofzo

Als ik een Big Tasty neem dan kan ik de rest van de dag niks meer eten :D
 
Jij eet 660kcals per dag? :eek:

Nee dat is wel een beetje overdreven van mij :roflol: Zit momenteel op 1950 Kcals per dag (CUT).

Maar ik probeer die dingen zo min mogelijk te eten. Wanneer ik er een hap van neem dan heb ik het idee dat ik in een spons met vet bijt.
 
  • Like
Waarderingen: ACE
Hey BB'ers,

Ik zit in de CUT fase en wil vanavond rundergehakt (köfte) eten i.p.v. kipfilet. Is dit te doen? (Ik laat m'n noten wel weg i.v.m. teveel vet).

Wat vind jij teveel vet?
 
Je kunt je köfte natuurlijk ook maken van Low fat gehakt. Dan scheelt het weer een beetje.

Lidl <10% vet
Musclemeat ~5% geloof ik.
 
Je kunt je köfte natuurlijk ook maken van Low fat gehakt. Dan scheelt het weer een beetje.

Lidl <10% vet
Musclemeat ~5% geloof ik.

Musclemeat ga ik eens kijken, lees ik veel goede dingen over.
 
Van 1 x wat hoger in je vetten verpest je het echt niet ..
bereken je je calorieën per dag of per week ?
Neem aan dat je ook niet iedere dag exact hetzelfde aan eiwitten of aan kh eet ..
 
Vetten is minimaal 1 gr per kg bw
Zat mensen die meer vet eten dan dat
Het blijft gaan om kcal uit vs kcal in
 
Het is minimaal hé, niet maximaal. Verschillende mensen, verschillende behoeftes.
Ik merk dat ik zelf beter functioneer als ik ongeveer 1.5 keer mijn lichaamsgewicht aan vetten eet. In de cut is dat natuurlijk niet altijd haalbaar.
Maar even wat meer geeft niks.
 
Van 1 x wat hoger in je vetten verpest je het echt niet ..
bereken je je calorieën per dag of per week ?
Neem aan dat je ook niet iedere dag exact hetzelfde aan eiwitten of aan kh eet ..

Ik bereken mijn kcals per dag. Ik probeer eerlijk gezegd me wel strikt aan K/E/V te houden omdat ik in een cut fase zit. Natuurlijk is er wat verschil i.v.m. bakken/koken maar ik weeg alles netjes af.
Ik wil zo snel mogelijk mijn VP omlaag brengen.
 
Het is minimaal hé, niet maximaal. Verschillende mensen, verschillende behoeftes.
Ik merk dat ik zelf beter functioneer als ik ongeveer 1.5 keer mijn lichaamsgewicht aan vetten eet. In de cut is dat natuurlijk niet altijd haalbaar.
Maar even wat meer geeft niks.

Klinkt goed en logisch maar ik kijk toch uit want ik ben bang dat mijn VP omhoog schiet in plaats van omlaag.
 
Nee, niet te doen, aarde zal hoogstwaarschijnlijk vergaan als jij vanavond rundergehakt eet dus zou maar kipfilet eten als ik van jou was.
 
Klinkt goed en logisch maar ik kijk toch uit want ik ben bang dat mijn VP omhoog schiet in plaats van omlaag.
Die angst is niet erg en zal minder worden naarmate je meer ervaring hebt. Je zult vanzelf merken dat het geen kwaad kan en het allemaal geen exacte wetenschap is.
 
Klinkt goed en logisch maar ik kijk toch uit want ik ben bang dat mijn VP omhoog schiet in plaats van omlaag.

Vet de voedingsstof is heel wat anders dan vet dat je opslaat in je lichaam.
Niet vergeten dat je ook diëten hebt als keto, mensen die alleen maar vetten eten. Die komen ook niet wonderbaarlijk kilo's aan.
Je zet vet aan door over je caloriebehoefte te gaan, niet door te veel vet eten.
 
Die angst is niet erg en zal minder worden naarmate je meer ervaring hebt. Je zult vanzelf merken dat het geen kwaad kan en het allemaal geen exacte wetenschap is.

Het is juist wel exacte wetenschap en juist daardoor is het simpel uit te rekenen dat hij gewoon gehakt kan eten en oom hoeveel gehakt.
 
Back
Naar boven