Fitness Seller

Rundergehakt vs Kipfilet

Bezoekers in dit topic

Tillertje

Novice
Lid geworden
27 mei 2014
Berichten
9
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
64kg
Beste forumleden,

De vergelijking zal op dit forum vast eerder getrokken zijn maar kon toch niks vinden via search. Ik vroeg mij af waarom kip toch altijd zo aangeprezen wordt. Zou rundergehakt niet een (betere) optie zijn voor iemand die aan wil komen en dit moeilijk doet? Ik prefereer zowel het gemak als de smaak van rundergehakt boven kipfilet. Waar zitten de nadelen van rundergehakt? Hieronder de stats van myfitnesspall voor (biologisch) rundergehakt van de albert heijn en (scharrel) kipfilet van de ah. Zit het hem in de Sodium of is rundergehakt toch echt te vet (ik giet het vet wel af, weet niet of dit inbegrepen is bij de stats)?

Biologisch Rundergehakt (ah)

Calories 235 Sodium 400 mg
Total Fat 17 g Potassium 0 mg
Saturated 7 g Total Carbs 1 g
Polyunsaturated 1 g Dietary Fiber 0 g
Monounsaturated 8 g Sugars 1 g
Trans 0 g Protein 19 g
Cholesterol 0 mg
Vitamin A 0% Calcium 0%
Vitamin C 0% Iron 0

Scharrel kipfilet (Ah)

Calories 110 Sodium 50 mg
Total Fat 2 g Potassium 0 mg
Saturated 1 g Total Carbs 0 g
Polyunsaturated 0 g Dietary Fiber 0 g
Monounsaturated 0 g Sugars 0 g
Trans 0 g Protein 23 g
Cholesterol 0 mg
Vitamin A 0% Calcium 0%
Vitamin C 0% Iron 0%
 
lol.

eet lekker je rundergehakt jongen
 
Gehakt = vet = meer kcals per 100gr dan kipfilet.

Bodybuilders eten kipfilet in hun prep omdat zij toegang hebben tot weinig kcals maar een hoge vraag naar eiwit hebben , vandaar dat zij kiezen voor kipfilet en de rest aanvullen met voedsel dat beter verzadigd of beter aansluit op hun micro nutriënten profiel.

Als het in je schema past hoef je er niet eens bij stil te staan , er is geen kwaad of goed voedsel als je maar aan je macro's en micro's komt.
 
Bedankt voor de reacties. Ik had ook al zo'n vermoeden. Viel mij gewoon op dat ook onder de "amateurs" kip aanbeden wordt alsof het dier gains poept en rundergehakt vrij weinig voor komt in recepten etc.
 
Zoals gezegd, het is gewoon prima als het gewoon past met wat je de rest van de dag eet. Ik heb gisteren na de workout ongeveer 350 à 400g rundergehakt naar binnen gewerkt in de vorm van eigengemaakte hamburgers. Prima voeier op een broodje met wat sla, tomaatjes en komkommers. De rest van de dag geen grote carb-maaltijden gehad. Gewoon zo nu en dan is prima.
 
Rundertartaar ipv rundergehakt is in mijn ogen eventueel een waardige vervanger ter afwisseling van kip terwijl je toch liever rundergehakt vermijdt
 
of gewoon extra mager rundergehakt
 
vind alleen kip en rijst eten goed thuis voor een wedstrijd
in je bulk zou ik gewoon lekker eten if it fits your macros
 
of gewoon extra mager rundergehakt

Dat is idd 180kcal per 100 gram. Als je wilt aankomen maakt het geen flikker ui8t, extra mager of gewoon mager rundergehakt. Wil je wel minder vet flikker je de kipfilet door de foodprocessor, tadaa kipgehakt. Lekker door de pasta uit de oven :)
 
Ik vind het vaak lastig om aan mijn dagelijkse hoeveelheid vetten te komen, daarom eet ik vaak extra mager rundergehakt bij mijn lunch, meestal 175 +- gram met 70 gram pasta en een shit load aan groente!.
Je ziet bijna in elk voedingsschema dat de vetten te laag zijn, dit is dus zeker een waardige vervanger voor kip in mijn ogen,,
Als Low carb ontbijt in de cut eet ik momenteel 2 tartaartjes a 100 gram, met 2 gebakken (hele) eieren en een beetje sla.. 140 Kcal per 100 gram runder tartaar, weinig carbs en een flinke dosis vetten en eiwitten.
 
Ik vind het vaak lastig om aan mijn dagelijkse hoeveelheid vetten te komen, daarom eet ik vaak extra mager rundergehakt bij mijn lunch, meestal 175 +- gram met 70 gram pasta en een shit load aan groente!.
Je ziet bijna in elk voedingsschema dat de vetten te laag zijn, dit is dus zeker een waardige vervanger voor kip in mijn ogen,,
Als Low carb ontbijt in de cut eet ik momenteel 2 tartaartjes a 100 gram, met 2 gebakken (hele) eieren en een beetje sla.. 140 Kcal per 100 gram runder tartaar, weinig carbs en een flinke dosis vetten en eiwitten.

Dat lijkt me een lekker ontbijtje.

Ik eet mega vaak gehakt, eigenlijk allerlei soorten vlees bij me avondeten.
Wat je zegt, vaak zijn je vetten toch al niet snel hoog op sommige dagen.
 
Precies, en voor mij werkt het prima, want van 2 gebakken tartaartjes met 2 gebakken eieren en 100 gram sla zit je goed vol voor zeker 2.5-3 uur. +- 425 Kcal, 10 Gr koolhydraten en de rest is vet en eiwit!, je moet er wel tegen kunnen als ontbijt, ik sta dit dagelijks om 06.30 klaar te maken :D heerlijk!
 
Back
Naar boven