XXL Nutrition

Russische Federatie (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Rusland is geen koosjer land, net zomin als Amerika, Saudi Arabie, China of als die voormalige Sovjetstaten waar nu een dictator zit of Qatar en noem maar op, noem maar op.

Toch zijn vele van die landen wel bondgenoot.....het wordt gewoon tijd om te stoppen met de hypocrisie die de oorlog in Syrië mede heeft blootgelegd.

Wanneer worden diegenen die dat vliegtuig frank en vrij over oorlogsgebied oost Oekraine hebben laten vliegen voor het gerecht gezet ? Het was een gekend onveilig gebied.
 
Rusland is geen koosjer land, net zomin als Amerika, Saudi Arabie, China of als die voormalige Sovjetstaten waar nu een dictator zit of Qatar en noem maar op, noem maar op.

Toch zijn vele van die landen wel bondgenoot.....het wordt gewoon tijd om te stoppen met de hypocrisie die de oorlog in Syrië mede heeft blootgelegd.

Wanneer worden diegenen die dat vliegtuig frank en vrij over oorlogsgebied oost Oekraine hebben laten vliegen voor het gerecht gezet ? Het was een gekend onveilig gebied.
Zou je niet liever de daders die een burgertoestel uit de lucht schieten voor het gerecht zien?
 
Toch goed punt van TheUnknownKnown het was immers bekend bij bepaalde diensten en ik weet niet zeker maar sommige maatschappijen vlogen niet over het gebied vanwege gevaar of veel hoger. Het gaat vast om geld, want verder vliegen kost extra. Maar het zou passen wanneer uitgezocht wordt wat de aanleiding was dat maatschappijen in UK niet over het gebied vlogen en in NL wel. Wellicht heeft het aan de communicatie structuur gelegen en is dat inmiddels veranderd maar ik heb niet bijgehouden of dat zo is.
 
Zou je niet liever de daders die een burgertoestel uit de lucht schieten voor het gerecht zien?

Eerst de personen of instanties die het luchtverkeer daar moeten beoordelen, die steen moet eerst boven daarna gaan we verder en dan blijkt dat de schutters per ongeluk een burger vliegtuig hebben neergehaald en daar past een straf bij.
 
Eerst de personen of instanties die het luchtverkeer daar moeten beoordelen, die steen moet eerst boven daarna gaan we verder en dan blijkt dat de schutters per ongeluk een burger vliegtuig hebben neergehaald en daar past een straf bij.

Tuurlijk moeten die luchtverkeerinstanties ook aangepakt worden.

Ik betwijfel of het om een ongelukje ging. Een commercieel vliegtuig verwarren voor een militair. Of ze waren compleet incompetent.
 
Tuurlijk moeten die luchtverkeerinstanties ook aangepakt worden.

Ik betwijfel of het om een ongelukje ging. Een commercieel vliegtuig verwarren voor een militair. Of ze waren compleet incompetent.
Kon zijn dat ze dachten dat er geen vliegverkeer toegestaan werd, en een vliegtuig op 10 km hoogte hoeft niet direct zichtbaar te zijn? Weet niet of er een heldere hemel was en een vlak landschap. Volgens mij dacht men aan de grond dat het geen commercieel vliegtuig was. Bleek uit telefoonverkeer?
 
Kon zijn dat ze dachten dat er geen vliegverkeer toegestaan werd, en een vliegtuig op 10 km hoogte hoeft niet direct zichtbaar te zijn? Weet niet of er een heldere hemel was en een vlak landschap. Volgens mij dacht men aan de grond dat het geen commercieel vliegtuig was. Bleek uit telefoonverkeer?

Dan kan je ook niet zien of het een vliegtuig van u is dat daar overvliegt. Ben hierin geen expert.
 

Kijk dit filmpje heeft mijn mening gevormd, zijn beelden van net na het neerhalen waarbij de pro-Russische rebellen het een en ander bespreken.

Het bewijst dat er geen opzet was om onschuldige passagiers te treffen maar vijandige vliegtuigen van het Oekraïense leger.

Voor mij is dit filmpje oprecht, het is oorlogsgebied en ze zijn naar mijn mening werkelijk verbaasd wat dat vliegtuig daar deed, tuurlijk moet er een straf komen voor iemand die een buk raket afvuurt maar ik krijg een licht gevoel dat sommigen het prima vonden dat deze pro-Russen een verkeerd vliegtuig neer zouden halen wat erg nadelig zou kunnen zijn geweest voor Rusland en de pro-Russische rebellen.
 
Over een oorlogsgebied vliegen met een commercieel vliegtuig is achterlijk. Het verbaasd mij nog steeds dat MA geen miljoenen heeft moeten betalen aan alle nabestaanden.
 
Het verbaasd mij nog steeds dat MA geen miljoenen heeft moeten betalen aan alle nabestaanden.
Er is betaald maar er is geheimhouding afgesproken over de inhoud. Of is er iets uitgelekt? Volgens het Verdrag van Montreal is een vliegmaatschappij altijd verantwoordelijk voor letsel of dood, en kan een vergoeding maximaal oplopen tot 130k. Maar het lijkt mij in deze anders, dus een hogere vergoeding.
 
Een Russisch staatshoofd vergelijken met Hitler lijkt mij het stomste wat je kan doen.

De vergelijking gaat eigenlijk geeneens op, want de stukken land die Duitsland, Hongarije en Polen toen annexeerden was met toestemming van Frankrijk en Engeland.

En wat lag hier aan ten grondslag dat Engeland en Frankrijk des tijds akkoord gingen met de annaxiet van Tsjechië?
 
En wat lag hier aan ten grondslag dat Engeland en Frankrijk des tijds akkoord gingen met de annaxiet van Tsjechië?
Met de annexatie van Tsjechië zijn ze nooit akkoord gegaan. :dunno:
 
Met de annexatie van Tsjechië zijn ze nooit akkoord gegaan. :dunno:

Arminius

Ik ben nu The Last Lion: Winston Spencer Churchill van William Manchester aan het lezen, maar de grote mogendheden Italië, Frankrijk en Engeland erkenden toch de annexatie van Sudetenland middels het verdrag van Munchen? Het verdrag waardoor Neville Chamberlain thuis de legendarische woorden "Peace for our time" uitsprak.

Of bedoel je met hetgeen ik van jou quote dat daarmee nog geen sprake is van een annexatie van heel Tsjechië? Gezien Tsjechië later werd opgedeeld door Polen, Hongarije en Duitsland. Hitler had daarnaast zijn zinnen op Sudetenland gezet vanwege diens verdedigingslinie en meer lebensraum? Zou je misschien de bredere context kunnen uitleggen, ook gezien ik nu Volume 2: Alone, 1932 -1940 aan het lezen ben van de biografie.

Dank.
 
Laatst bewerkt:
Hitler stuurde vooral aan op een oorlog met Tsjecho-Slowakije. Dat is toen in de kiem gesmoord door Göring, die via Mussolini het verdrag regelde, uit angst voor militaire interventie v.d. westerse mogendheden.

De motieven van beide landen lopen uiteen. Engeland was bijvoorbeeld niet klaar voor een oorlog, zo was het aanvankelijk Chamberlain die Hitler benaderde om concessies te doen.

Maar ik denk dat het vooral met de publieke opinie had te maken. Zowel in Frankrijk en Engeland hadden ze toentertijd een oorlog voor, en door, het Sudetenland niet kunnen verkopen. In Duitsland zaten er trouwens ook niet op te wachten.

4lokqs.png

De manier hoe ze Europa hebben hertekend na WWI was sowieso vragen om problemen. Op dat vlak was Hongarije er nog erger aan toe dan Duitsland. 30% v.d. Hongaren woonde geeneens in Hongarije.
 
Had verwacht hier iets van terug te zien of lezen in de NL media.

 
Al dat zwartmaken van de Russen door "onze" westerse wereld. Zo ontzettend dom, we gaan de Russen nog zo hard nodig hebben, weet alleen niet of ze dit keer weer zoveel burgers willen opofferen om europa te bevrijden.
 
Al dat zwartmaken van de Russen door "onze" westerse wereld. Zo ontzettend dom, we gaan de Russen nog zo hard nodig hebben, weet alleen niet of ze dit keer weer zoveel burgers willen opofferen om europa te bevrijden.

Als ze er militairen van maken zijn het geen burgers mee :)
 
Back
Naar boven