Fitness Seller

Rust breuk

Hand gebruiken?

  • NEE MONGOOL

    Stemmen: 6 75,0%
  • JA STEL JE NIET AAN

    Stemmen: 2 25,0%

  • Totaal stemmers
    8

Bezoekers in dit topic

Kan toch nooit goed zijn dat de hand daarna klopt en vreemd aanvoelt? Dus eigenlijk dat je lichaam aangeeft dat de belasting teveel was.

Maar ach, no problem, kan alleen scheefgroeien :haha:

Ik begrijp wel dat mensen graag bezig blijven, maar ten koste van je lichaam? :dunno:

Dat kloppende gevoel komt waarschijnlijk gewoon door de inspanning/verhoogde hartslag/verhoogde bloeddruk. No problemo.

Ik begrijp wel dat mensen graag bezig blijven, maar ten koste van je lichaam? :dunno:
Ga dat dan ook even roepen in de AAS-sectie!:rolleyes:
 
Dat kloppende gevoel had ik ook altijd, komt omdat er dan (extra/meer??) bloed langs stroomt.
Ten minste ik had het altijd nadat ik inspanning geleverd had dus denk dat dat het is.
Weefsel erom zet denk ik uit waardoor er iets extra druk op de breuk ontstaat? idk eigenlijk
 
Voor het herstel moet er een goede toe en afvoer zijn. Om dit te realiseren gaan de bloedvaatjes rond de wond of breuk meer openstaan. Je hart pompt je bloed door je lichaam door steeds samen te trekken en zo het bloed door je aderen te duwen (hartkloppen). Je bloed stroomt daardoor ook steeds iets sneller door je bloedvaten als je hart samentrekt. Wanneer er op één plek veel bloed langsstroomt, voel je ook die andere snelheid als kloppen. Dit komt omdat bij snel stromen de wanden van je bloedvaatjes een beetje uitrekken, dat voelt als geklop. Door te trainen verhoogt je hartslag en bloeddruk. Dit voel je dan ook in je vinger. Zolang dit kloppen niet dusdanig is dat het pijn doet, kan dit geen kwaad.

Buiten benen trainen is er overigens een stuk meer dat je waarschijnlijk kunt doen. Je kunt een polsband aansluiten op een kabelstation en zo lateral raises, chest flys en rear laterals, etc doen. Hammer curls en triceps pushdown (hamer positie) zouden zo ook moeten kunnen. Je kunt cable rows doen met behulp van een stukje equipment waar je jouw elleboog inzet. Dit bevestig je aan het kabelstation. Je trekt nu vanuit je elleboog en je hand is ontspannen.

Alles natuurlijk met het lichtste gewicht uitproberen. Als het goed voelt!! kun je in kleine stapjes zwaarder gaan. Blijf weg van failure en doe ter compensatie meer volume. Ga nooit zo zwaar dat het pijn gaat doen. Als een oefening niet helemaal lekker voelt, twijfel dan niet en stop ermee.
 
Paar weken later. Arts niet tevreden. Bovenste foto was de breuk toen het net was gebeurd. Onderste.. bijna 5 weken daarna en zojuist gemaakt.
inCollage_20180905_144117930.jpg


Het lijkt zelfs alsof er gewoon meer bot weg is?
 
Das balen zeg.. :(
Sterkte...
 
Het lijkt zelfs alsof er gewoon meer bot weg is?
Ik denk eerder dat beide delen iets uit elkaar getrokken zijn. Maar dat er geen nieuwe bot wordt gevormd is wel balen.
 
Ik denk eerder dat beide delen iets uit elkaar getrokken zijn. Maar dat er geen nieuwe bot wordt gevormd is wel balen.

Ja geen idee. Hopen op een wonder dat er over 3 weken meer bot is gegroeid want dit is wel echt stom. Daar gaat mijn idee van binnenkort weer volgas trainen.

Wist ook niet dat dit kon
 
inCollage_20180905_144117930.jpg


En toch blijf ik het apart vinden.. Heb er ook echt geen verstand van hoor maar toen het net gebroken was ( bovenste foto ) toen zat er nog een hoekje op, en bij de foto vandaag, onderste, is er gewoon echt een hap uit...

Maar goed. Wie ben ik he, geen chirurg lol.

Potverdikke me hand is nogsteeds een vochtbal en dacht dat ik blij zou zijn als het gips er af mis maar dit is echt kut.

Daarbij heb ik echt flinke blaren tussen mijn vingers. Pfffffffff.
 
Je krijgt voldoende calcium, vitamine C en D binnen?
 
Je krijgt voldoende calcium, vitamine C en D binnen?

Ja, neem hier ook tabletten voor. Kwamen er sowieso in het ziekenhuis mee dus dat neem ik elke dag en daarbij ook nog kurkuma..
 
Beterschap.. klote dat het nog niet meer genezen is.
 
Back
Naar boven