XXL Nutrition

Rust tussen de reps (barbell curl)

Bezoekers in dit topic

Japio

Fake natty
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
9 jul 2009
Berichten
15.778
Waardering
14.213
Ik heb altijd gehoord de rust tussen de reps zo kort mogelijk te houden, is dit waar? want als je geen rust tussen de reps hebt is je totale set toch constant o.O
 
Ik heb altijd gehoord de rust tussen de reps zo kort mogelijk te houden, is dit waar? want als je geen rust tussen de reps hebt is je totale set toch constant o.O

Hoe bedoel je dat?

En zo weinig mogelijk rust klopt niet. Af en toe kun je dat weleens doen. Maar normaal gesproken hou je 2-3 min. rust tussen je setjes. Armen is 2 min. mischien wel voldoende. Dan kun je de set erna weer voluit.
 
ik hou 1 - 1½ minuut rust tussen de sets aan maar ik bedoel echt de periode tussen de reps ;-)

for example: je doet 12-10-8-6, bij de overgang van 12 naar 10 en 10 naar 8 etc etc.. zit daar totaal geen tijd tussen?

grtz
 
ik hou 1 - 1½ minuut rust tussen de sets aan maar ik bedoel echt de periode tussen de reps ;-)

for example: je doet 12-10-8-6, bij de overgang van 12 naar 10 en 10 naar 8 etc etc.. zit daar totaal geen tijd tussen?

grtz
Dat is dan toch pauze tussen de setjes? 1 set van 12 herhalingen; 2 min. pauze; 1 set van 10 herhalingen; 2 min. pauze; etc. etc.
 
Ik heb altijd gehoord de rust tussen de reps zo kort mogelijk te houden, is dit waar? want als je geen rust tussen de reps hebt is je totale set toch constant o.O

Eh... ja.


Geen rust tussen de resp.. wel tussen de sets.

Je kunt wel trainen met enkel singles, maar dan moet je wel genoeg gewicht nemen (denk 85% van je 1RM)... dan heb je alle vezels vanaf rep 1 ingeschakeld. Daarnaast: spanning is 1 factor, vermoeidheid is een andere... als je enkel single reps doet mis je daar wat... Een rest-pause set kan dan weer wel (of een cluster set)
 
aha, had ik niet goed gelezen.

Normaal geen rust tussen de reps, spanning erop blijven houden. Af en toe kun je er natuurlijk wel even een rust setje tussendoor doen. 1 rep, sec. rust. 1 rep... etc..
 
Bedankt voor de reacties!
 
korte rustpauzes zorgt voor hogere verbranding is ideaal bij het droogtrainen naast je cardio
 
korte rustpauzes zorgt voor hogere verbranding


? Leg uit ? Want tenzij de rust zo kort wordt dat je in feite aerobisch aan het trainen bent zal bv 30 ipv 90 sec niet meer vet gaan verbranden. Je bent dan alleen meer bezig met spierconditie ipv massa toename
 
Back
Naar boven