Fitness Seller

Rust tussen sets...

Bezoekers Topic (Leden: 0, Gasten: 0)

Antropoid

El Jefe de la tribu
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
11 jun 2003
Waardering
88
Lengte
1m80
Massa
89kg
Vetpercentage
14%
ongeveer 3 minuten. En soms als ik tijdelijk wat meer op kracht wil trainen wel meer dan 5 minuten.

jerommeke

Dutch Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
23 dec 2004
Waardering
2
tussen 1 en 4 min. afhankelijk van het doel.

3XL

Senior Moderator
Super Mod
+15 jaar member
Lid geworden
7 okt 2002
Waardering
2.748
jeff1979 zei:
Ik let eigenlijk niet zozeer op de tijd die ik tussen setjes neem. Ik let meestal op mn hartslag, als die weer normaal is dan ga ik beginnen met mn volgende setje. Maar ik denk dat ik zo rond de 90 sec. is.
Meet je ? of ga je af op gevoel ?

jeff1979

Cool Novice
+10 jaar member
Lid geworden
27 jul 2005
Waardering
0
Ik ga op mn gevoel af. Soms duurt het maar een mimuut ( wat ik vaak lees dat je aan rust mag hebben tussen sets ) voordat ik weer verder kan met de volgende set, maar soms heb ik een setje zo zwaar gepakt dat mn hartslag er echt wel langer over doet dan die minuut om weer naar zn normale niveua te zakken.

Tania

Advanced Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
21 aug 2003
Waardering
2
Lengte
1m63
Massa
60kg
Vetpercentage
24%
Het is net hoe mijn schema in elkaar zit.

nu moet ik bijvoordeeld een superset doen : schuin liggend op een bankje dumbbell curll 30x per arm daarna 8x barbell curl tergend langzaam en daarna nog 20 lunges per been. dan heb ik zeker minimaal 5 minuten rust nodig om weer aan het volgende setje te beginnen. als ik een gewone set doe zal de rust liggen rond de 1,5 a 2 minuutjes

g-men

Gargantuan Beast
+15 jaar member
Lid geworden
12 sep 2003
Waardering
3.628
Lengte
1m79
Massa
105kg
powerlifting is 3 minuten en we doen toch aan bodybuilding of niet
Bodybuilding is max 90 sec rusttijd!
Dus als jij een paar setjes loopt te maxxen met herhalingen onder de zes neem je vrolijk 3 minuten rust, maar als je ongeveer 4 oef x 4 setjes van 8-12 reps pakt dan moet je niet lanterfanten maar rammen.

builderB

Colossal Veteran
+15 jaar member
Lid geworden
11 apr 2005
Waardering
99
g-men zei:
Dus als jij een paar setjes loopt te maxxen met herhalingen onder de zes neem je vrolijk 3 minuten rust, maar als je ongeveer 4 oef x 4 setjes van 8-12 reps pakt dan moet je niet lanterfanten maar rammen.
precies :D

hangt bij mij van veel verschillende factoren af. Maar vaak: hoe minder het aantal reps, hoe langer de rust. Als ik een komplete training volgens het 4 x 8 x principe, heb ik écht geen 3 min tussen een setje. dan is het MAX 1 min muv van soms het laatste setjes. Is het verder ook niet zo dat je alle motorunits in je spier beter benut. De gebruikte krijgen niet de kans om bij te komen, waardoor er andere motorunits worden gebruikt, zodat je uiteindelijk de héle spier 'opgebruikt' hebt?
Als ik zwaar ga en dus minder reps maak neem ik veel meer pauze. Het gaat daarbij om een max krachteffort en daar heb je je motorunits wel bij nodig (verder redenerend). Bij het maxen neem ik tot ong 5 min. Dan ben ik meestal wel weer in orde voor een volgende poging.

artware

Novice
+10 jaar member
Lid geworden
20 aug 2005
Waardering
0
Wilden eigenlijk een vraag posten of het op mijn 45ste nog zin heeft om te beginnen... bedankt Powerblade. Toen ik je bericht las en de foto's wist ik voldoende. Is wel moeilijk om de juiste oefeningen te doen en alle goedbedoelde adviezen te verwerken. Meeste verwarring: veel of weinig reps, hoelang rust tussende verschillende spiergroepen, toestellen of gewichten enz...., Cardio wel of niet, voeding ( wil eigenlijk oo vet kwijt). Dit forum bevat veel antwoorden.....

artware

3XL

Senior Moderator
Super Mod
+15 jaar member
Lid geworden
7 okt 2002
Waardering
2.748
g-men zei:

Zoveel onzin in zo'n klein beetje tekst

Yzord

VIP ŸžõrЙ
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
20 jul 2005
Waardering
164
Lengte
1m76
Massa
100kg
Santino88 zei:
Hoeveel tijd laten jullie tussen de sets... de baas in de fitness zegt 1 minuut 15 seconden vond ik toch wat weinig heb ergs gelezen dat je voor massa 1.30 minuut tot 2 minuten moets tussen laten. Ik opteer nu voor dat laatste laat soms meer dan 2 minuten tussen soms wel meer :eek: :o
Wa doen jullie

:cool:
Meneer is duidelijk van de oude stempel. Pauze's kunnen behoorlijk lang zijn, maar je moet in je achterhoofd houden dat je dan "koud" wordt en de kans op blessures kunnen vergroten. Dus pauzes van 3 minuten kunnen gerust.

3XL

Senior Moderator
Super Mod
+15 jaar member
Lid geworden
7 okt 2002
Waardering
2.748
builderB zei:
. Is het verder ook niet zo dat je alle motorunits in je spier beter benut. De gebruikte krijgen niet de kans om bij te komen, waardoor er andere motorunits worden gebruikt, zodat je uiteindelijk de héle spier 'opgebruikt' hebt?

Nee, zo is het niet. Gebruik van motorunits word bepaald door de belasting(gewicht)

Minder gewicht belast andere MU. Dus als je door minder rust minder gewicht aankan ga je andere MU/vezels aanspreken als waneer je zwaarder gewicht aankan. De vezels die je dan gaat aanspreken zijn meer SO gericht en hebben dus minder hypertrofiepotentie

Laatst bewerkt:

Da Stack

Cool Novice
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
28 okt 2003
Waardering
0
Zelf train ik nu op definitie en laat de eerste keer 1 minuut rust en de tweede keer 3 min rust tussen mijn sets. Ik train mijn volledige spiergroep achter elkaar: 3 oefeningen voor borst dan 1 min rust en dan terug diezelfde oefeningen borst om na 3 min rust de laatste maal in te zetten.

Anoniem_1985_2

Freaky Bodybuilder
Foto Contest Winner
+15 jaar member
Lid geworden
2 apr 2003
Waardering
134
30 tot 45 seconden rust tussen setjes.

psycho_b

Freaky Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
23 aug 2004
Waardering
7
Ik 't zelfde als Xtreme ook tussen de 30 à 45 seconden. Hoeveel doe jij dan 3XL?

3XL

Senior Moderator
Super Mod
+15 jaar member
Lid geworden
7 okt 2002
Waardering
2.748
tijdens 1-6 training kan dit wel eens oplopen tot 4-5minuten, maar bij m'n standaard trainingen 2-3minuten

Alleen als ik een schema doe wat gericht is op hypertrofie van het sarcoplasma neem ik korter rust. Meestal ga ik dan uit van m'n hartslag. zodra dit deze onder de 100 duikt begin ik aan de volgende set.

KaLe

Mommy's little monster
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
8 okt 2002
Waardering
412
Lengte
1m69
Massa
95kg