Fitness Seller

Rust

Bezoekers in dit topic

ImZlatan

Cool Novice
Lid geworden
1 aug 2016
Berichten
202
Waardering
10
Lengte
1m80
Massa
83kg
De 3 pijlers van het bodybuilden zijn trainen, (goede) voeding en rust. Wat verstaat men onder rust en hoe houden jullie je daar mee bezig?

Natuurlijk zal slapen in je opkomen, een uur of 8 is meestal wel de richtlijn. Maar als ik nu na het trainen op een bankje ga liggen (niet slapen), telt dat dan ook als rust?
 
Rust versta ik als niet trainen. 1 dag rust is 1 dag niet trainen.
 
De 3 pijlers van het bodybuilden zijn trainen, (goede) voeding en rust. Wat verstaat men onder rust en hoe houden jullie je daar mee bezig?

Natuurlijk zal slapen in je opkomen, een uur of 8 is meestal wel de richtlijn. Maar als ik nu na het trainen op een bankje ga liggen (niet slapen), telt dat dan ook als rust?

Niet te veel over nadenken (heeft geen meerwaarde).
Zorgen dat je +/- 8 uur per nacht slaapt. Een dutje tussendoor kan natuurlijk nooit kwaad.

Voor de rest lekker leven
 
De 3 pijlers van het bodybuilden zijn trainen, (goede) voeding en rust. Wat verstaat men onder rust en hoe houden jullie je daar mee bezig?

Natuurlijk zal slapen in je opkomen, een uur of 8 is meestal wel de richtlijn. Maar als ik nu na het trainen op een bankje ga liggen (niet slapen), telt dat dan ook als rust?
Voldoende rust binnen deze sport = 6-8u (meer kan ook maar dat halen er weinig hier denk ik) per dag slapen en voldoende rust tussen je getrainde spiergroepen houden. Meesten hier hebben 2 rustdagen. Anderen 3 en weer andere 1. Je moet gewoon zorgen dat je je spiergroepen voldoende rust bied zoals ik eerder zei. Zou er min 72u tussen laten zoals dat met bijv PPLxPPLx het geval is. Hanteer je split (wss hoog volume) houd je er normaliter 5-7 dagen tussen.

Begrijp de motivatie achter je vraag ook niet helemaal, iets met minder (moeilijk) denken, denk ik .
 
Back
Naar boven