Fitness Seller

Rust (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Harm

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
28 jun 2005
Berichten
24
Waardering
0
Hallo mensen,

Ik heb net de gewichten weer opgepakt, na een tijdje stil te hebben gezeten door een polsblessure. Ik wil nu graag de verloren tijd inhalen, en dus wat meer trainen: Ik train al 5x in de week, maar zou nu graag de grote spiergroepen i.p.v de gebruikelijke 72 uur, slechts 48 uur rust geven. Ik train op het moment niet zo zwaar, maar mijn pols is wel geheel hersteld.

Nu is mijn vraag dus, is het verantwoord de grote spiergroepen 48 uur rust te geven i.p.v 72? (om de dag trainen i.p.v 1 dag wel - 2 dagen niet - 1 dag wel)

Alvast bedankt, Harm
 
ik zou het niet doen. Het zal je geen extra groei opleveren.
 
idd. Rust is een van de belangerijkste factoren van spiergroei. Bij een hoge intensiteit hou ik minimaal 5 dagen rust voor een spiergroep!
 
5 dagen rust? Ik wil ook graag groeien, train nu 3-4 dagen in de week maar zou niet weten hoe ik mijn schema op 5 dagen rust voor de grotere spiergroepen kan krijgen
 
Wat is je schema nu dan?

Ik train nu zo:

dag 1: Borst-Triceps
dag 2: Rug-Biceps
dag 3: Benen-kuiten
dag 4: Schouders-buik
dag 5: --rust--

Dus 4 dagen trainen en 1 dag rust. Zo heeft iedere spiergroep 5 dagen rust.
 
Ligt maar net aan hoe jij het beste groeit...ik groei bijv als een gek door bijna alle spiergroepen 2x in de week te doen(behalve benen en rug die doe ik maar 1x).
 
Harm zei:
Hallo mensen,

Ik heb net de gewichten weer opgepakt, na een tijdje stil te hebben gezeten door een polsblessure. Ik wil nu graag de verloren tijd inhalen, en dus wat meer trainen: Ik train al 5x in de week, maar zou nu graag de grote spiergroepen i.p.v de gebruikelijke 72 uur, slechts 48 uur rust geven. Ik train op het moment niet zo zwaar, maar mijn pols is wel geheel hersteld.

Nu is mijn vraag dus, is het verantwoord de grote spiergroepen 48 uur rust te geven i.p.v 72? (om de dag trainen i.p.v 1 dag wel - 2 dagen niet - 1 dag wel)

Alvast bedankt, Harm

De verloren tijd kun je nooit meer inhalen, dus dat is echt uitgesloten. Verder moet je niet gaan overhaasten, want dat is de grootste fout die je kunt maken. Als je niet op past, heb je straks weer een blessure of je bent overtrained en dan kun je weer een tijd niet trainen. Pak het gewoon rustig aan en werk langzaam weer naar je oude gewichten toe.

Succes ermee
 
saint zei:
De verloren tijd kun je nooit meer inhalen, dus dat is echt uitgesloten. Verder moet je niet gaan overhaasten, want dat is de grootste fout die je kunt maken. Als je niet op past, heb je straks weer een blessure of je bent overtrained en dan kun je weer een tijd niet trainen. Pak het gewoon rustig aan en werk langzaam weer naar je oude gewichten toe.

Succes ermee

Bedankt voor het advies. Overhaasten zal ik zeker niet doen, integendeel: de dokter's advies was 3 weken rust, ik heb er 5 genomen voor de zekerheid. Ik vroeg me gewoon af of voor een lage-intensiteits-training 48 uur rust genoeg was... Niet dus. Ik denk dat ik de intensiteit maar opbouw, en die 72 uur rust aanhoud. Bedankt allemaal.
 
Back
Naar boven