MuscleMeat

Rustdag

Bezoekers in dit topic

IcePrincess25

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
2 feb 2007
Berichten
140
Waardering
0
Lengte
1m78
Ik heb de laatste tijd problemen met het nemen van een rustdag, ik heb gewoon genoeg energie om elke dag te trainen, ik weet niet of het goed is want volgens mij moeten mijn spieren zich herstellen maargoed, ik heb geen last van spierpijn dus wat moet ik doen????
 
af en toe een rustdag nemen.
 
Inderdaad, een rustdag inplannen en je daar ook aan houden. Je moet nog langer mee dan de eerste enthousiaste jaren. ;)
 
je kan dat es een periode doen, trainen zonder rustdag, maar alleszinds niet te lang, op langere duur zal je zeker blessures krijgen.
mischien ietsje zwaarder trainen..
 
je zult je rustdag er toch moeten tussenplannen hoor, ook al heb je nog energie genoeg, ga dan beter zwemmen ofzo, dan kunnen je spieren nog herstellen
 
Oke ik wil nu zo gaan trainen:

Maandag: 1 uur hard fietsen, en een half uur buikspieroefeningen.
Dinsdag: 1 uur hard fietsen, en een half uur buikspieroefeningen.
Woensdag: Rustdag
Donderdag: 1 uur hard fietsen, en een half uur buikspieroefeningen.
Vrijdag: 1 uur hard fietsen, en een half uur buikspieroefeningen.
Zaterdag: Rustdag
Zondag: Rustdag

Neem ik nu teveel rustdagen of niet? ???
 
Nou nee, maar ik zou als ik jou was eens in de 'training en oefening' sectie rond gaan kijken. Hier in het vrouwen stuk wat gaan lezen. En misschien is het ook wel leuk om wat logjes te lezen.
Dan kan je zo eens zien wat de mensen hier doen.

Hoe oud ben je en wat is je doel en wat wil je bereiken met dit 'schema'?
Verwacht dat we je wel wat tips kunnen geven.
 
Hoeveel rustdag moet ik dan nemen? ???

Ik ben 18 jaar en ik heb geen doel met dit schema ik wil gewoon fit blijven...
 
Zou toch ook wat anders doen dan alleen maar hard fietsen (en tja wat is hard) en buikspieren. Met fietsen wordt en blijf je wel fit maar als je daar andere oefeningen bijpakt dat wordt je algeheel ook wat sterker en straker. Ligt er dan ook helemaal aan wat je precies nog meer wil dan alleen maar fit blijven
 
Nou met het fietsen wil ik gewoon sterk en strak worden en met de buikspieroefeningen wil ik mijn buik spieren trainen zodat die niet weg gaan, bij mij zie je ze een beetje (nog niet egt duidelijk maar een beetje)
 
Alleen fietsen en buikspieroefeningen... ehm.. je weet toch dat je hier op een bodybuildingforum bent he.. zonder krachttraining doe je jezelf tekort en haal je niet een maximaal resultaat. (tenzij je graag een beroepswielrenster wil worden, maar dan kun je beter advies vragen op een ander forum).
 
Ik wil ook graag krachttraining gaan doen, alleen weet ik niet welke...
 
Hoezo welke?
Op zich zit je wel goed op dit forum als je dingen wilt leren over krachttraining, maar begrijp je vraag niet helemaal.
 
een half uur buikspieroefeningen :scratch:

ga gewoon eerst een tijdje een fullbody schema volgen
 
Als je fitter wilt worden, zit je nu wel goed denk ik zo, met vier dagen per week (hard) fietsen.
Als je ook spiermassa wilt opbouwen c.q. strakker wilt worden, zou je idd krachttraining moeten gaan doen, vraag maar aan een instructeur of hij een schema wil maken.
Of train je soms thuis (buiten) en niet op een sportschool??
 
Ik heb thuis zo'n apparaat waar je volgens mij wel krachttrainging mee kan doen, het heet Finnlo krachtstation autark 1000. Ik wil hem dus gaan gebruiken...
 
kun je een hoop oefeningen mee doen idd
 
Alleen fietsen en buikspieroefeningen... ehm.. je weet toch dat je hier op een bodybuildingforum bent he.. zonder krachttraining doe je jezelf tekort en haal je niet een maximaal resultaat. (tenzij je graag een beroepswielrenster wil worden, maar dan kun je beter advies vragen op een ander forum).


Ook wielrenners trainen met gewichten om minder blessures te krijgen en de benen en spierconditie te trainen..
 
Je doet wel veel van hetzelfde, gaat je lichaam aan wennen en blijft resultaat uit.. zo eerder onderstaand voorstellen om het totale plaatje te krijgen.. weet niet of alles mogelijk is natuurlijk

Maandag: Full body circuittraining (30-40min, 1/2 oefeningen per spiergroep incl buik en kuiten) en 30min high impact interval fietsen (in 5 min opbouwen naar 70-75%hr en dan elke 2-3min een piek naar 80-85%hr en 5 min cooling-down)

Dinsdag: 1 uur hard fietsen, en een half uur buikspieroefeningen. (als je dat echt lekker vind)

Woensdag: Rustdag

Donderdag: 30min Benen/rug (deze worden extra belast met fietsen) en 20min op 60-65%hr fietsen en 2 oefeningen buik 2-3x tot failure.

Vrijdag: 1 uur hard fietsen, en een half uur buikspieroefeningen OF een aerobic les (Body Pump/RPM-spinning)

Zaterdag: Rustdag
Zondag: Rustdag evt buiten fietsen/hardlopen 30-40min op 50-60%hr

Succes.. Hoop dat je hierdoor iets meer variatie hebt om te experimenteren..
 
Back
Naar boven