Fitness Seller

Rustdagen in stronglifts 5x5 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Foxyice

Cool Novice
Lid geworden
6 aug 2019
Berichten
220
Waardering
139
Lengte
1m87
Massa
90kg
Vetpercentage
15%
Hallo,

Ik wil graag correctieve oefeningen en een beetje conditioning toevoegen aan mijn rustdagen bij stronglifts 5x5.
De vraag is nu of dit verstandig is, en of iemand hier al ervaring mee heeft?
Mits voeding en slaap voldoende is, zou dit mijn progress helpen of belemmeren?


Voorbeeld:

Maandag: squat + bench press + barbell row.

Dinsdag: correctieve oefeningen + cable battlers 1 min tussen elke oefening + buikspieren?

Woensdag: squat + deadlift + overhead press

Donderdag: rust

Vrijdag: squat + bench press + overhead press.

Zaterdag: correctieve oefeningen + farmers walks tussen elke oefening + buikspieren?

Zondag: rust


Ps. Ik sport nu ongeveer 2 jaar, maar ben begonnen aan stronglifts 5x5 omdat mijn kracht erg achter loopt.
 
Laatst bewerkt:
Zolang het je lifts niet beïnvloedt kan dit prima.
 
Waarom zit je te sleutelen aan de oefeningen? Bijv. twee presses achter elkaar en de overkill op woensdag qua onderrug. Dat is juist niet de bedoeling.

Gezien je gebrek aan kennis zou ik het schema tot op de letter volgen en niet zomaar van alles toevoegen.
 
Waarom zit je te sleutelen aan de oefeningen? Bijv. twee presses achter elkaar en de overkill op woensdag qua onderrug. Dat is juist niet de bedoeling.

Gezien je gebrek aan kennis zou ik het schema tot op de letter volgen en niet zomaar van alles toevoegen.

Was inderdaad een fout, ik heb het aangepast. De oefeningen verander ik niks aan, ik vraag alleen of ik op de rustdagen wat extra kan doen.
 
Beter niet op rustdagen

Maar je zou bij A of B pull of chin up en bicepscurl toe kunnen voegen.

Bij de andere Work out Dan Dips en Triceps extensions

Is dat wat ?
 
Beter niet op rustdagen

Maar je zou bij A of B pull of chin up en bicepscurl toe kunnen voegen.

Bij de andere Work out Dan Dips en Triceps extensions

Is dat wat ?

Denk ik eigenlijk niet, als ik pull ups, dips of isolation oefeningen erbij ga doen dan gaat dit ten koste van mijn compound lifts.

Voor mij gaat het nu puur even alleen om dat stukje correctieve oefeningen en conditioning.
 
Denk ik eigenlijk niet, als ik pull ups, dips of isolation oefeningen erbij ga doen dan gaat dit ten koste van mijn compound lifts.
.

Als je op site van SL kijkt voor assistance dan zie je er een aantal staan ..
ik heb naast 5x5SL ook assistance gedaan , gebruikte wel de 5x5 app maar in de gratis versie kun je deze niet toevoegen , vandaar overgezet naar JEFIT

8670033D-3DA8-4BE3-AE52-EC452D454830.jpeg


471C540E-401C-4ED1-9F6F-5D5B31A003E3.jpeg
 
Lekker / volledig en uitgebalanceerd schema voor het gehele lichaam lijkt me.

Jaren terug ook zo gedaan en zeer zeker sterker op geworden
 
Wat zijn exact die correctieve oefeningen? Als het hier dus gaat om lichte oefeningen voor mobiliteit etc zou je het volgens mij gerust kunnen doen.
 
Wat zijn exact die correctieve oefeningen? Als het hier dus gaat om lichte oefeningen voor mobiliteit etc zou je het volgens mij gerust kunnen doen.

Ja, lichte oefeningen voor mobiliteit, stretches etc en een beetje conditioning. (Solid state cardio, rope battlers, farmers walk, etc)

Ik wil me wel echt op die 3 lifts focussen, vandaar dat ik liever ook geen pull ups, dips en isolatie oefeningen wil toevoegen aan de workouts.
 
Ja, lichte oefeningen voor mobiliteit, stretches etc en een beetje conditioning. (Solid state cardio, rope battlers, farmers walk, etc)

Ik wil me wel echt op die 3 lifts focussen, vandaar dat ik liever ook geen pull ups, dips en isolatie oefeningen wil toevoegen aan de workouts.

Ik zie in principe geen probleem behalve met Farmers walks, weet natuurlijk niet hoe intensief je die doet (zwaar / heel lang?) Farmers walks zijn best zwaar voor de traps en onderarmen, dit kan dus ten koste gaan van je rows / deadlifts.
 
Ik zie in principe geen probleem behalve met Farmers walks, weet natuurlijk niet hoe intensief je die doet (zwaar / heel lang?) Farmers walks zijn best zwaar voor de traps en onderarmen, dit kan dus ten koste gaan van je rows / deadlifts.

3x 30 seconden, op dit moment maar met 25kg dumbells.
Mijn traps hebben er niet zoveel last van maar mijn onderarmen zijn inderdaad gevoelig de dag erna, vandaar ook dat ik het alleen op de zaterdag zou willen doen. Dan heb ik de zondag nog rust voordat ik maandag doe rowen?
 
Moet gewoon kunnen dan. Vooral naar je lichaam luisteren, maar ik zie weinig problemen
 
Back
Naar boven