XXL Nutrition

Rusten en bulken

Bezoekers in dit topic

brianrb

Novice
Lid geworden
16 mrt 2016
Berichten
20
Waardering
0
Lengte
2m06
Massa
67kg
Goedeavond leden.

Ik heb maandag tijdens het sporten heb ik een spier verrekt in me schouder met het bankdrukken.
Vandaag woensdag dus heb ik er nog behoorlijk last van dus ik heb besloten om de komende 2 weken te gaan rusten.. Helaas.

Maar ik zit ook midden in me bulk dus hierbij mijn vraag.
Als ik zo door blijf met bulken dus gemiddeld 4000 callorien perdag zou ik dan meer in vet aan komen dan in spieren omdat ik in een rust periode zit?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

20 jaar
208cm
Begin gewicht 66kg februari 17
Huidig gewicht 83kg oktober 17
 
Ja. Afhankelijk van hoe gevorderde sporter en lichaamsbouw je hebt zijn je spieren 48 tot 72 uur in 'herstel' na een training, waarin je spieren zich herstellen en eventueel kunnen groeien. Als je spieren eenmaal volledig hersteld zijn, heb je er nog weinig aan om door te bulken terwijl je niet meer traint. Dan gooi je gewoon een surplus aan voedingsstoffen je lichaam in, terwijl geen enkele spiergroep dat surplus aan zal grijpen om te groeien (goes straight into the reserves). Lekker 2 weken op onderhoud eten, en weer oppakken als je hersteld bent.
 
Waarom rusten??? Je hebt nog veel meer wat je kan trainen zonder je schouder te belasten. Ga lekker LB-trainingen knallen en blijf gewoon goed eten!
 
Heb ik keer een ongeluk gehad met me knie als ik bijvoorbeeld leg press doet kan ik 2 dagen niet meer normaal lopen.. Daarom dus
 
Pak gewoon rust tot je voelt dat het weer goed zit met je schouder en doe ondertussen goed je benen aanpakken en bijv cardio en buik
 
Thanks rusten kan ik toch niet haha.
Ben alweer geneigd om vandaag te gaan sporten
 
Ik ken het, maar ik ken ook het negatieve ervan en dat is doorsporten met blessures en dan aan het einde van de rit maanden niets kunnen/mogen doen. Doe het gewoon komende weken zo: Legs / Dagje rust / Cardio + buik / Legs / Dagje rust etc....
 
Thanks zal er mee bezig gaan.
Het liefst doe ik geen cardio in me bulk.
Maar me buik wordt wel steeds dikker enigste nadeel
 
Ik weet niet hoevaak je normaal per week gaat sporten maar als je meer rust pakt is het misschien handig om wat lager in kcal te gaan, 4000 zit je veel te hoog dan.. Hoe ziet je voeding eruit?
 
Ja Tuurlijk,’...waarom niet doen wat wel kan?
 
Mss Benen trainen? Licht deadlifts, rack pull, schouder stabiliserende oefeningen, bovenrug, delts sterker maken, abs trainen,.,.volgens mij heb je zo nog dik uur werk in de sportschool:) en gewoon in de bulk blijven, prima toch als je gelegenheid hebt zoveel te eten..4000 kals...netjes! Ik mis vaak die motivatie boven de 3500 te eten.
 
Back
Naar boven