AndroidHealthClinic

rusten, maar niet slapen. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

doedieakka

Cool Novice
Lid geworden
11 jun 2011
Berichten
129
Waardering
1
Lengte
1m85
Massa
80kg
Vetpercentage
14%
Ik lig elke avond een half uurtje in mn bed voor dat ik in slaap val. Als je slaapt herstelt je lichaam. Is het dan zo dat ik gewoon een half uurtje kwijt ben elke dag? Ik bedoel je lichaam rust er niet van, dat liggen zonder te slapen?

sorry als ik het zo onduidelijk uitleg.
 
Spieren hebben rust nodig om te groeien, rust is niet per definitie slaap.
 
Als je plat in bed ligt rust je al goed uit tenzij je je verveelt en 'andere dingen' gaat doen.
 
je hebt dat half uurtje toch nodig om in slaap te vallen ofwat??
zeker niet weggegooide tijd, je lichaam moet eerst in sleepmode komen en melatonine vrijgeven voordat je chillaxt kan overgaan in een diepe slaap

niemand valt als een baksteen in slaap of je moet 2 nachten doorgetrokken hebben

---------- Post toegevoegd Thu 25 Aug 2011 om 22:17 ----------

Als je plat in bed ligt rust je al goed uit tenzij je je verveelt en 'andere dingen' gaat doen.

dit
 
Als je plat in bed ligt rust je al goed uit tenzij je je verveelt en 'andere dingen' gaat doen.

mwa een diepe slaap laat hormonen vrij die je bij rust niet hebt. Rusten is niet hetzelfde als slapen.d
 
mwa een diepe slaap laat hormonen vrij die je bij rust niet hebt. Rusten is niet hetzelfde als slapen.d

mee eens, maar hij heeft het over dat half uurtje voor je slaapt.

slapen of bankhangen is niet hetzelfde nee:p
 
bedankt voor de snelle reacties. Sommige mensen liggen na 5 minuten al te slapen, dus ja, dan ga ik lekker vroeg in bedje liggen :D
 
Laatst bewerkt:
maak je je hier nou echt druk om???
 
ehm valt mee, maar in sommige gevallen lig ik een uur wakker, daarna 7 uur slaap. en 7 uur slaap of 8 uur slaap is bij mij een wereld van verschil ;)
 
Als je niet actief bezig bent rust je, spieren hebben rust nodig om te groeien. Optimale groei zou dan ook in slaap moeten gebeuren (Hormonen die vrijkomen e.d, zoals Beurt al zei).
 
niemand valt als een baksteen in slaap of je moet 2 nachten doorgetrokken hebben
Fulltime baan + studie + trainen + relatie (+kids?) werkt ook goed hoor.
 
Fulltime baan + studie + trainen + relatie (+kids?) werkt ook goed hoor.

wou idd net zeggen. Heb meestal niet meer dan 5 a 10 min nodig.....
 
Back
Naar boven