XXL Nutrition

rustig Cutten zonder krachtraining

Bezoekers in dit topic

Benatural

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
19 mrt 2016
Berichten
298
Waardering
22
Lengte
1m70
Massa
76kg
Hallo,


Ik moet echt cutten, maar moet misschien 3 maanden stoppen met trainen door blessure, en door deze blessure kan ik helemaal niks trainen het zit bij me schouderblad nek. en zelfs bennen kan ik niet trainen omdat ik toch me nek aanspreek.


Maar mijn vraag is: kijk het is logisch en bekend als je geen krachtraining doet en gaat zwaar cuttten 500-750 kcl onderhoud eet dat je veel massa verliest. Maar als je rustig gaat cutten dus net onder onderhoud 100-200 kcl verlies je dan net zoveel spiermassa of stuk minder tot niks?
 
Als je persé wil cutten zonder al te veel spiermassa te verliezen begin je gewoon door je kcal minimaal te verlagen, 100-200 kcal onder je onderhoud en dan kan je na 1-2 weken zien of dit het gewenste effect heeft.

Persoonlijk ben ik geen fan van cutten terwijl je moet herstellen van een blessure (of ziekte). Dit is een moment waarop je lichaam zichzelf moet herstellen en dat lijkt me niet het meest opportune moment om je lichaam minder voedingsstoffen te geven dan dat het eigenlijk nodig heeft. Als ik u was zou ik gewoon op onderhoud eten tot op het moment dat je terug kan gaan trainen.
 
Als je persé wil cutten zonder al te veel spiermassa te verliezen begin je gewoon door je kcal minimaal te verlagen, 100-200 kcal onder je onderhoud en dan kan je na 1-2 weken zien of dit het gewenste effect heeft.

Persoonlijk ben ik geen fan van cutten terwijl je moet herstellen van een blessure (of ziekte). Dit is een moment waarop je lichaam zichzelf moet herstellen en dat lijkt me niet het meest opportune moment om je lichaam minder voedingsstoffen te geven dan dat het eigenlijk nodig heeft. Als ik u was zou ik gewoon op onderhoud eten tot op het moment dat je terug kan gaan trainen.
Het is verkalking aan de romboid spier, soort van tennis arm maar dan in je boven rug en nek
 
Ook met een blessure kan je nog best wat doen om in ieder geval in beweging te blijven.
Ik heb zelf een nekhernia. Toen ik er net door geveld werd lag ik de eerste weken plat en was het veel fysio therapie. Ik kon en mocht absoluut geen oefeningen doen waarbij er kracht op mijn nek kwam. Kon ik ook niet btw. Zelfs niet op een complete apotheek aan meds om nog staand te blijven zonder al teveel pijn. :o
Maar legextensions, leg curl, legpress op lichte gewichten kon ik wel doen. Ook kuiten zittend.
Van armen kon ik ook op licht gewicht push downs doen.
Daarbij wat stabilisatie oefeningen. Zo heb ik een aantal maanden toch niet helemaal stilgezeten.
Eventueel wat cardio zoals fietsen.

In voeding zou ik niet al teveel zakken... je lichaam gebruikt best veel energie om te herstellen. Ik zou eerder rond onderhoud gaan zitten en proberen wat in beweging te blijven.

Sterkte in ieder geval.
 
Als je geen zin hebt om aan krachttraining te doen, dan doe je dat niet. Je zit op een bb forum dus iedereen scheeuwt doorgaans moord en brand als je stopt met trainen en zweert dat het een essentieel onderdeel is om vet te verliezen, dat is het niet.

In een ideale wereld doe je ook wat weerstandtraining om ververlies en lichaamscompositie zo optimaal mogelijk te houden, maar indien je daar geen zin/tijd/mogelijkheid voor hebt, dan kun je natuurlijk ook prima afvallen / vet verliezen zonder.

Uiteraard gaat iedereen weer spierverlies roepen, wat een verassing... Heb je een op dit moment een strakke sixpack voor je gaat beginnen met cutten? Eet je te weinig eiwit? Als het antwoord op beiden nee is, dan is spierverlies gewoon een non-issue. Totaal niks om je zorgen over te maken. Je kunt zodoende gewoon een relatief groot kcal tekort hanteren zonder problemen. Je hebt wel kans dat je wat spiermassa verliest als je altijd veel aan krachttraining hebt gedaan en daar nu een paar maanden mee stopt. Maar daar doe je niks aan, dat is gewoon een gevolg van stoppen met trainen, niet zozeer van kcal. Zelfs dit zal reuze meevallen en snel weer hersteld zijn.

Ik lees ook iets over "een kcal tekort als je moet herstellen". Dat is heel nuttig advies als je bijvoorbeeld net een zware operatie achter de rug hebt. Niet als je een tennisarm hebt of iets dat daar op lijkt.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,


Ik moet echt cutten, maar moet misschien 3 maanden stoppen met trainen door blessure, en door deze blessure kan ik helemaal niks trainen het zit bij me schouderblad nek. en zelfs bennen kan ik niet trainen omdat ik toch me nek aanspreek.


Maar mijn vraag is: kijk het is logisch en bekend als je geen krachtraining doet en gaat zwaar cuttten 500-750 kcl onderhoud eet dat je veel massa verliest. Maar als je rustig gaat cutten dus net onder onderhoud 100-200 kcl verlies je dan net zoveel spiermassa of stuk minder tot niks?

3 maanden geen trainingen en cutten, denk dat je bij af bent...geen training en voldoende eiwitten en rond onderhoud eten lijkt beter...cutten is katabool, dat in combinatie met geen training...
 
Back
Naar boven