AndroidHealthClinic

Shocking News Ruud staying FIT (or FAT?)! (1 bezoeker)

Moeten moderators van onze topics afblijven?


  • Totaal stemmers
    29
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

darude0306

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
29 jul 2004
Berichten
4.629
Waardering
6.334
Lengte
1m93
Massa
95kg
Vetpercentage
> 50%
Goed...eens moet de eerste keer zijn...dus hier mijn eerste trainingslog :flex:

Vandaag schouders en rug getraind (tussendoor wat buik en benen)

Edit; sets zijn 12 reps en tot failure uitgevoerd.

Schouders:
- cable face pulls 4x 27,5
- machine shoulder press 4x 30
- cable upright row 3x 30

Rug:
- cable seated low row 3x 45
- close grip pulldown 4x 50
- lat pulldown (behind neck) 3x 60

Tussendoor:
- leg extension 3x 45
- leg curls 3x 40
- kuitmacine (geen idee hoe 't heet :) ) 3x 60

- ab crunch machine 6x 50

- 20 minuten interval hardlopen voorafgaand

Ik heb dus niet de spiergroepen achter elkaar gedaan, maar min of meer door elkaar.

Nu aardig leeg en lekker naar bed. Tip en trics zijn altijd welkom! Be gentle... ;)
 
Laatst bewerkt:
Goed, ladies and gentlemen...daar zijn we weer. Ik probeer zo goed mogelijk mijn log bij te houden. Wellicht zijn de getallen (nog) niet zo indrukwekkend, maar ik ben er bijna 15 jaar tussenuit geweest ;) Be gentle...tips and tricks altijd welkom!

Cardio :loopband:;
20 minuten 1% helling loopband, speed 7

In willekeurige volgorde kracht :wl: (bij 6 sets uiteraard 2x3 met andere oefeningen tussendoor);
  • 3x15 x 45kg rotary calf machine
  • 6x12 x 30kg chest incline machine
  • 6x12 x 35kg chest press machine
  • 6x15 x 25kg bicep curl
  • 6x15 x 50kg total abdominal machine
  • 1x15 x 40kg + 2x15 x 45kg leg extension
  • 3x12 x 15, 20, 25kg arm curl machine

Totale trainingstijd 1 uur en 45 minuten...

Tot de volgende keer! :flex:
 
Goedenavond krachtpatsers,

In het kader van: what to do with your spare time...ff een kort rondje training.
Cardio :loopband::
20 minuten loopband, 1% helling, snelheid 7

Kracht :flexbiceps: (in willekeurige volgorde, voornamelijk rug/schouders);

  • 3x12 x 60kg seated row machine
  • 3x12 x 50kg lower back machine
  • 3x12 x 27,5kg cable face pulls low
  • 3x12 x 27,5kg cable face pulls high
  • 3x15 x 50kg total abdominal machine
  • 3x12 x 50kg close grip pulls
  • 3x12 x 60kg lat pulldown
  • 3x12 x 80kg vertical traction
  • 3x12 x 45kg upper back machine
  • 3x12 x 25kg straight arm pulldown
  • 3x15 x 40kg leg extension
  • 3x15 x 40kg leg curls

Leeg...dus op naar huis!
 
Kijk eens aan! Leuk dat je ook bent gaan loggen man!
Ik volg!!
 
Waarom niet ook losse gewichten gebruiken ipv alleen machines?
 
Waarom niet ook losse gewichten gebruiken ipv alleen machines?

Die vraag had ik verwacht ;) Bedankt, dat geeft me de gelegenheid om het uit te leggen...

Bij de losse gewichten lopen (althans in mijn gym) allemaal pukkelige 18-22 jarige, opgepompte, spiegelglurende mannetjes rond...Daar ben ik een beetje allergisch voor, met mijn bijna 40. Ik weet, daar moet ik me niets van aantrekken, maar ik kan daar simpelweg niet zo goed tegen. Daarom vermijd ik dat deel van de sportschool. Wie weet, als ik over een tijdje wat kilo's kwijt ben en me ook wat zekerder voel, dat ik het probeer. Wil dan namelijk ook DL, SQ en BP gaan proberen :thumb:
 
Gewoon niks van aantrekken man, en nu gewoon met losse gewichten beginnen , niemand kijkt naar je om, bij mij trainen er ook mannen ruim boven de 40 die pas trainen en die deadliften ,squaten enz ook allemaal.
 
Gewoon niks van aantrekken man, en nu gewoon met losse gewichten beginnen , niemand kijkt naar je om, bij mij trainen er ook mannen ruim boven de 40 die pas trainen en die deadliften ,squaten enz ook allemaal.

Thanks! Je hebt gelijk ook...Waarom zou ik me er wat van aantrekken? Dinsdag wordt dan het eerste log met losse gewichten! Ben benieuwd wat er van m'n bench over is gebleven. Bijna 20 jaar niet meer gedaan :lifter:
 
Goedzo! Gewoon rustig opbouwen en dan komt het helemaal goed! Hoeveel keer per week train je?
 
Ik train 3 a 4 keer in de week. Net hoe het uitkomt. Nogal drukke baan, dus soms pas 21:00 in de sportschool. En ik heb ook een redelijk druk sociaal leven ;)
 
Ik kom ook spieken :)

Nooit iets aantrekken van wat anderen van je zouden kunnen denken. Ikzelf begon in de sportschool met bankdrukken met een kale barbell. Ik voelde me wel wat ongemakkelijk, maar ik denk toch wel dat de meeste zo zijn begonnen en dat idee van dat er (misschien) naar je gekeken wordt wel meevalt.

Verder vroeg ik me af of het niet beter voor je motivatie zou zijn als je een wat meer vast schema zou volgen (?)
Tenzij ik het verkeerd inschat, lijkt het erop dat je momenteel elke keer opnieuw bekijkt wat je eens gaat doen. Minder houvast zorgt (bij mij in ieder geval) ook voor minder doelstelling.

Verders...Go go go! :cool:
 
Inderdaad niks van aantrekken, je doet het voor jezelf en wilt toch ook meer en betere progressie?

Ga lekker stronglifts doen voor een paar maanden. Lekker kracht opbouwen op de grote compounds en leuke en vrij korte trainingen ook.
 
Ik kom ook spieken :)

Nooit iets aantrekken van wat anderen van je zouden kunnen denken. Ikzelf begon in de sportschool met bankdrukken met een kale barbell. Ik voelde me wel wat ongemakkelijk, maar ik denk toch wel dat de meeste zo zijn begonnen en dat idee van dat er (misschien) naar je gekeken wordt wel meevalt.

Verder vroeg ik me af of het niet beter voor je motivatie zou zijn als je een wat meer vast schema zou volgen (?)
Tenzij ik het verkeerd inschat, lijkt het erop dat je momenteel elke keer opnieuw bekijkt wat je eens gaat doen. Minder houvast zorgt (bij mij in ieder geval) ook voor minder doelstelling.

Verders...Go go go! :cool:

Leuk dat je meekijkt en bedankt voor je reactie! :) Ik volg wel een soort van schema hoor. Althans, zo voelt het voor mezelf. Ik train 3 a 4 keer per week en probeer dan steeds per keer 1 of 2 spiergroepen te trainen. In mijn hoofd is dat een schema :D Ik ben eerst begonnen met mijn voeding aan te passen en dat zit nu aardig in mijn systeem. De volgende stap is dan de training op een nuttige manier indelen. Vanaf dinsdag zijn de compounds aan de beurt! :thumbup:

Inderdaad niks van aantrekken, je doet het voor jezelf en wilt toch ook meer en betere progressie?

Ga lekker stronglifts doen voor een paar maanden. Lekker kracht opbouwen op de grote compounds en leuke en vrij korte trainingen ook.

Welkom terug :bow2: Ik heb toevallig gisteren die 5x5 app geïnstalleerd en was van plan die te gaan doen per a.s. dinsdag. Als het een lekkere korte training is, hebben jullie dan nog afvies voor aanvullende cardio, of ben ik daar na stronglifts echt niet meer aan toe? :wl: Is overigens dan 3x per week stronglifts een voldoende breed schema?

Bedankt voor de reacties mannen. Dit motiveert ook zeker :thumb:
 
Die vraag had ik verwacht ;) Bedankt, dat geeft me de gelegenheid om het uit te leggen...

Bij de losse gewichten lopen (althans in mijn gym) allemaal pukkelige 18-22 jarige, opgepompte, spiegelglurende mannetjes rond...Daar ben ik een beetje allergisch voor, met mijn bijna 40. Ik weet, daar moet ik me niets van aantrekken, maar ik kan daar simpelweg niet zo goed tegen. Daarom vermijd ik dat deel van de sportschool. Wie weet, als ik over een tijdje wat kilo's kwijt ben en me ook wat zekerder voel, dat ik het probeer. Wil dan namelijk ook DL, SQ en BP gaan proberen :thumb:

Is toch geen probleem dan ze jonger zijn en pukkelig, dit kan toch geen probleem zijn? Trek je er gewoon niks van aan dat doen hun als het goed is ook niet van jou.

Ik blijf je updates volgen!
 
Is toch geen probleem dan ze jonger zijn en pukkelig, dit kan toch geen probleem zijn? Trek je er gewoon niks van aan dat doen hun als het goed is ook niet van jou.

Ik blijf je updates volgen!

Hi en welkom!

Het is ook geen probleem dat ze jonger zijn...dat interesseert me echt niets. Ik voel me namelijk ook niet bijna 40 ;)

Het pukkelige (voornamelijk het schoudergebied) en de wijze waarop ze zichzelf verafgoden voor de spiegel, is meer het probleem. Dat moet ik loslaten...en ga ik ook doen vanaf a.s. dinsdag, als de stronglifts gaan beginnen :lifter:
 
Hi en welkom!

Het is ook geen probleem dat ze jonger zijn...dat interesseert me echt niets. Ik voel me namelijk ook niet bijna 40 ;)

Het pukkelige (voornamelijk het schoudergebied) en de wijze waarop ze zichzelf verafgoden voor de spiegel, is meer het probleem. Dat moet ik loslaten...en ga ik ook doen vanaf a.s. dinsdag, als de stronglifts gaan beginnen :lifter:


Prima gewoon negeren en die stronglifts knallen!
 
Snap je gevoel vwb de sportschool.
Ik ben zelf 46 jaar en 4 weken geleden begonnen met Stronglifts.
Gelukkig nog een kamer vrij waardoor ik een power cage, bench, stang en gewichten kon kopen cq gebruiken.

Hou vol!

Gewoon lekker om te doen ;)

Net 4 weken strikt aan mijn voeding gehouden en vandaag met de kids tapa's aan het strand gaan eten.
Voel mij direct schuldig, gek hoe snel het verslavend wordt!
 
Laatst bewerkt:
Snap je gevoel vwb de sportschool.
Ik ben zelf 46 jaar en 4 weken geleden begonnen met Stronglifts.
Gelukkig nog een kamer vrij waardoor ik een power cage, bench, stang en gewichten kon kopen cq gebruiken.

Hou vol!

Gewoon lekker om te doen ;)

Net 4 weken strikt aan mijn voeding gehouden en vandaag met de kids tapa's aan het strand gaan eten.
Voel mij direct schuldig, gek hoe snel het verslavend wordt!

Hi,

Ik voel me niet ongelukkig in de spotschool hoor. Integendeel...zodra de koptelefoon opgaat met stampende muziek, zit ik in mijn eigen wereld. Alleen die gastjes die in het deel met de losse halters rondlopen, geven me krampen op verborgen plekken :D

Ik zit sinds 1 januari aan mijn voedingsschema. Heb nog nooit zo veel gegeten, alleen zijn het nu goede voedingsmiddelen. Zit op ca. 3.200 kcal per dag. Ik hou het ook makkelijk vol en heb totaal geen behoefte mee om tussendoor te snacken. Ik eet donkerbruin brood met pindakaas, rijst, quinoa, pasta, groente, kalkoen, kip, vis...en gooi zo hier en daar een shakie naar binnen met whey, creatine o.i.d. Maak op zondag voor de hele week, dus lekker makkelijk maaltijden voorbereiden. Gaat prima! :thumb:
 
Stronglifts is een goede keuze! Succes! Ik lees het wel dinsdag :)

Op dit moment heb je waarschijnlijk nog het gevoel dat je niets gedaan hebt na zo'n strongliftsworkout, maar dat verandert al heel gauw ;)
 
Back
Naar boven