MuscleMeat

Ruudolol's trainingslog up to 70 kg and further

Bezoekers in dit topic

ruudolol

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
23 okt 2009
Berichten
111
Waardering
1
Lengte
1m85
Massa
72kg
Vetpercentage
6%
Yo,
ik ben Ruud, ik train samen met Hervee. :D Hij heeft me overhaald om toch maar even een trainingslog bij te houden, om de progressie op de voet te kunnen volgen. Ik ga ook proberen om regelmatig prgressiefoto's te posten. :) Dat maakt het log gelijk wat boeiender om te volgen. Hervé en ik volgen momenteel het schema dat te vinden is in de bijlage. Heb zo een 2-tal jaar bodybuildingstyle getraind, en daarom dit schema, om het eens over een andere boeg te gooien.

Mijn voeding was de 2 voorbije jaren doorgaans te slecht om echt massa te kweken. Ik heb mezelf opgelegd om vanaf 2010 meer doorzettingsvermogen en volharding te tonen.

Mijn stats zijn op 23maart:

72kg
1m87
6% vet- ziek droog:D

bench: 85-92,5 kg ???
deadlift: 120 kg
squat: 105 kg

Ik ben begonnen op een miserabele 55 kg (ectomorf) en mijn doel is om de 70 kg op de weegschaal te zien, en door te groeien naar de 80.. maar alles op zijn tijd, daarom ook dit log:).

Intussen heb ik de 70 kilo gehaald op 24 februari 2010 :D op naar de 75 en verder!
 

Bijlagen

  • schemafebr.txt
    1,3 KB · Weergaven: 68
Laatst bewerkt:
Succes bro !
 
Een goede trainingspartner heb je al;)
Post eens wat je nu zo eet op een dag. Ik vind dat altijd wel fijn om te weten..

Succes!
 
Een goede trainingspartner heb je al;)
Post eens wat je nu zo eet op een dag. Ik vind dat altijd wel fijn om te weten..

Succes!

Thanks bro;). Ben ook wel eens benieuwd. Heb hem al vaak gezegd wat hij moet eten, maar weet niet of hij het perfect nakomt. Hij is een moeilijke eter, zeker op het vlak van grote hoeveelheden. De rest is vrijwle geen probleem.
 
Een goede trainingspartner heb je al;)
Post eens wat je nu zo eet op een dag. Ik vind dat altijd wel fijn om te weten..

Succes!
Het is inderdaad een hele goede trainingspartner en heb er ook al een pak van bijgeleerd. De training en voeding van vandaag ga ik er zo meteen opzetten, hoewel ik eerlijk ga zijn dat de voeding vandaag niet op en top was. Maar als ik in de voormiddag niet voldoende heb gegeten haal ik het altijd in 's avonds.
 
Aangezien ik samen met hervé train, zal mijn training ook dezelfde structuur hebben, alleen nog ietsje lichter :D

BENCH PRESS

opw

12 sets*55kg*3reps

55k*15

OH PRESSES FOR REPS: MP's

30k*12
30k*10
30k*8
30k*7
30k*10


FLYES

12.5k*12
15k*10
17.5k*6

CABLE ROW LATS

15k*12
15k*8
15k*8
15k*6
10k*8

Mijn uitvoering is nog niet zo denderend bij deze oefening, vandaar dat ik nog lage gewichten nam om de beweging gewend te raken.

SKULLCRUSHERS

30k*10
30k*10
30k*9
30k*6

SIDE RAISES

8k*25
10k*20
12.5*15
10k*20

Door deze gruwelijke pomp deed het voor de eerste keer echt pijn om men shake op te drinken :p
 
Goeie training ruudje. Je kracht en massa komt geleidelijk, maar zeker ! Doe zo voort;)
 
Voeding

2 Whey shakes (65g & 300ml melk / shake)
1 Whey shake met 30g dextrose
4 broodjes met kaas
1 smos
200g Varkensvlees
100g groenten
750 ml cécémel
100g nootjes

Aan die broodjes moet iets gedaan worden, want daar kan ik uiteraard niet voldoende voedingsstoffen uithalen om massa te bouwen. Dankzij men whey shake(s) kan ik gelukkig makkelijk aan mijn benodigd eiwit aantal komen maar hier alleen mag ik natuurlijk niet op verder gaan.

---------- Toegevoegd om 19:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:54 ----------

Goeie training ruudje. Je kracht en massa komt geleidelijk, maar zeker ! Doe zo voort;)
Thx amigo! ;)
 
Voeding valt al bij al goed mee. Broodjes kaas zorgen voor aardig wat kcals en carbs, maar wees er van bewust dat schonere meals zoals kip en rijst voor betere voedingsstoffen zorgen, die je daadwerkelijk massa en kracht zullen helpen opbouwen. Het is snel gedaan, maak de avond voordien bakjes van allerlei, zoals kip,rijst,noten en je bent goed voor de hele dag. Spaart je ook geld uit aan broodjes;) .

En kom op waar blijven die reacties? Dit log wordt geen dialoog !:D
 
Hier is even een foto van hem.

DSC_1052.jpg
 
Kcalrijke voeding eten, als grote hoeveelheden een probleem zijn. Noten, chocomelk etc... En proberen om de 2 a 3 uur iets naar binnen te spelen, al is het maar één boterham ofzo, zo zal je na verloop van tijd echt honger krijgen om de 3 uur en dan moet je gewoon de porties altijd maar een beetje groter maken...
 
Sterke BP voor je lengte & gewicht! Ben begin dit jaar op ong dezelfde stats als jou begonnen, ben benieuwd naar je progressie. Ik ga je volgen:)!

Voeding

2 Whey shakes (65g & 300ml melk / shake)
1 Whey shake met 30g dextrose
4 broodjes met kaas
1 smos
200g Varkensvlees
100g groenten
750 ml cécémel
100g nootjes

Vind je voeding om eerlijk te zijn een beetje deprimerend. Je kan jezelf wel volstoppen met shakes, maar ik zou eerst is normaal gaan eten. Die 4 broodjes kaas kan je beter stuk of 10 boterhammen met kipfile van maken. Daarbij krijg ik niet het idee dat je 's avonds nog een goede maaltijd binnen krijgt? 100g nootjes is leuk maar daar kan nog makkelijk kwark bij.

Je moet er wat voor over hebben!
 
Sterke BP voor je lengte & gewicht! Ben begin dit jaar op ong dezelfde stats als jou begonnen, ben benieuwd naar je progressie. Ik ga je volgen:)!



Vind je voeding om eerlijk te zijn een beetje deprimerend. Je kan jezelf wel volstoppen met shakes, maar ik zou eerst is normaal gaan eten. Die 4 broodjes kaas kan je beter stuk of 10 boterhammen met kipfile van maken. Daarbij krijg ik niet het idee dat je 's avonds nog een goede maaltijd binnen krijgt? 100g nootjes is leuk maar daar kan nog makkelijk kwark bij.

Je moet er wat voor over hebben!

Hij heeft inderdaad wat kracht, ook in zijn benen ! Kracht is er genoeg voor zijn frame, voorlopig. Alleen massa ontbreekt nog. Kom op Ruud, maak er schonere meals van ! Zo moeilijk is het niet.
 
Kcalrijke voeding eten, als grote hoeveelheden een probleem zijn. Noten, chocomelk etc... En proberen om de 2 a 3 uur iets naar binnen te spelen, al is het maar één boterham ofzo, zo zal je na verloop van tijd echt honger krijgen om de 3 uur en dan moet je gewoon de porties altijd maar een beetje groter maken...
bedankt voor de tip, zo probeer ik het ook, ook al heb ik geen honger op een tijdstip dat ik hoor te eten, probeer ik toch te eten wat ik nog binnekrijg.

---------- Toegevoegd om 14:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:30 ----------

Sterke BP voor je lengte & gewicht! Ben begin dit jaar op ong dezelfde stats als jou begonnen, ben benieuwd naar je progressie. Ik ga je volgen:)!



Vind je voeding om eerlijk te zijn een beetje deprimerend. Je kan jezelf wel volstoppen met shakes, maar ik zou eerst is normaal gaan eten. Die 4 broodjes kaas kan je beter stuk of 10 boterhammen met kipfile van maken. Daarbij krijg ik niet het idee dat je 's avonds nog een goede maaltijd binnen krijgt? 100g nootjes is leuk maar daar kan nog makkelijk kwark bij.

Je moet er wat voor over hebben!
Bedankt!
Mijn voeding is inderdaad nog steeds niet op en top, ik heb er wel bijgezegd dat dit een slechte voedingsdag was maar anyhow, je conclusie klopt wel. Bedankt voor de tips

---------- Toegevoegd om 14:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:32 ----------

Hij heeft inderdaad wat kracht, ook in zijn benen ! Kracht is er genoeg voor zijn frame, voorlopig. Alleen massa ontbreekt nog. Kom op Ruud, maak er schonere meals van ! Zo moeilijk is het niet.
Thx Hervé, Heb zojuist nog 250g pasta (ongekoookt) met 300gtonijn gereedgemaakt voor binnen een uurtje ;)
 
training vandaag:

squats
20x20kg
5x60kg
3x80kg
1x100kg
1x100kg

Moest hierna stoppen wegens hinderlijke pijn aan de binnekant van men benen. Heb dit nog nooit eerder voorgehad :(

Dus werd het nog een klein setje leg extensions:
20x75kg


Deadlift:
6x60kg
3x80kg
3x100kg
3x105kg
3x110kg (nieuw record :))

hyperextensions
x30
x25
x20
x20
x30

kabeloefening onder de benen door naar boven trekken (kan even niet op naam komen maar het is een variant oefening op lower back)

12x10kg
10x15kg
10x20kg
8x25kg
6x30kg

abs: kabel oefening (kan ook even niet op naam komen; je zit op je knieën en je gaat van een gestrekte rug naar een gebogen 'opgekropte' houding)

12x20kg
12x25kg
10x30kg
12x35kg

eindigen met crunches.

Voeding:
2 Whey shakes (65g whey met 300ml melk/shake)
1 shake met 50g proteïne, 50g carbs (na training)
2x Broodje kipfilet
1x Broodje vleessalade
1x Big Mac (h)
1x Cheeseburger
100g kip
100g aardappelen
1x banaan
1 kom soep
 
Maak van die broodjes en big macs pasta met gehakt of met kip ! Heb gisteren pasta gemaakt met mager rundsgehakt. exact 10 minuutjes werk:) Begin gewoon na je training te experimenteren in de koken of vraag aan je moeder dat ze je wat leert klaar maken, zo spaar je heel wat geld uit en kan je veel schonere voeding eten. Ik blijf het niet herhalen ! Kom op ruud !

Goeie training ook. Volgende week eens legpressen:) eens zien of je dat hinderlijke gevoel dan nog zult ervaren..

---------- Toegevoegd om 13:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:55 ----------

Oefening heet trouwens pullthroughs
 
Sterke squats en deadlift man! Is 'pullthroughs' een leuke oefening? Hier in de bb-logjes zie ik hem niet zo vaak, maar in PL-gedeelte komt hij af en toe terug.
En over het eten heeft Hervee het al gezegt hé :p. Wat je ook kan doen is wanneer je ma spaghetti/macaroni/puree ofzo maakt er een blikje tonijn doorheen pleuren. Heb je al zeker je eiwitjes binnen die maaltijd.
 
Sterke squats en deadlift man! Is 'pullthroughs' een leuke oefening? Hier in de bb-logjes zie ik hem niet zo vaak, maar in PL-gedeelte komt hij af en toe terug.
En over het eten heeft Hervee het al gezegt hé :p. Wat je ook kan doen is wanneer je ma spaghetti/macaroni/puree ofzo maakt er een blikje tonijn doorheen pleuren. Heb je al zeker je eiwitjes binnen die maaltijd.

Inderdaad. Of zelfs als mijn moeder pizza opwarmt ofzo pleur ik er ook een blik tonijn over. Best goed van smaak, beter dan koud:) !
 
Inderdaad. Of zelfs als mijn moeder pizza opwarmt ofzo pleur ik er ook een blik tonijn over. Best goed van smaak, beter dan koud:) !
Ge hebt gelijk, vooral de broodjes moet ik meer zien te laten, want daar zijn we het over eens dat er nie voldoende uit te halen is. Weekend komt er aan, dus heb ik meer dan voldoende tijd om verschillende maaltijden te maken voor de week die volgt. Eveneens vakantie dan (h). In the meanwhile... zo meteen kook ik 500g pasta (ongekookt gewicht) en daar doe ik 300g tonijn bij, en dit splits ik over 3 maaltijden. Ik volg ook Hervé z'n wijze raad en ik doe er olijfolie bij :).

Grtz. Bedankt voor de tips!

---------- Toegevoegd om 19:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:30 ----------

Sterke squats en deadlift man! Is 'pullthroughs' een leuke oefening? Hier in de bb-logjes zie ik hem niet zo vaak, maar in PL-gedeelte komt hij af en toe terug.
En over het eten heeft Hervee het al gezegt hé :p. Wat je ook kan doen is wanneer je ma spaghetti/macaroni/puree ofzo maakt er een blikje tonijn doorheen pleuren. Heb je al zeker je eiwitjes binnen die maaltijd.
Bedankt voor het compliment! :) Pullthroughs is een zeer leuke oefening, het is eerst even wennen aan de beweging wel. Hervé heeft die al iets meer onder de knie als mij :p. Ivm het eten heb ik bij bovende post een aanvulling gedaan. Training en voeding worden later op de avond nog gepost!

Thx for the comment!
 
Back
Naar boven