AndroidHealthClinic

Ruzie bij het uitgaan.

Bezoekers in dit topic

Iedereen die hier praat over wapens meenemen tijdens uitgaan, ga nou eens goed bij jezelf te rade. Als iedereen zo denkt, neemt iedereen een wapen mee. De grens van wanneer je je wapen gaat gebruiken is voor iedere persoon anders. De een word heel snel driftig, de ander blijft heel cool. Maar als 2 van deze mensen tegen overelkaar staat, en ze hebben allebei een wapen bij zich, kan je er vergif op innemen dat die driftigere zijn wapen pakt.
Wat nou als jij daar tegenover staat?

Je kan niet zomaar een wapen meenemen, daar gaat de maatschappij aan kapot. Ik snap het natuurlijk wel. Ik zou het ook doen als anderen dat niet zouden doen, maar het lokt alleen nog maar meer wapenbezit uit.
 
Laatst bewerkt:
Wapen meenemen is buitengewoon stom, aangezien je gepakt kan worden.
Als je thuis nou een wapen hebt om je dure eigendommen en gezin te verdedigen is het wat anders. Je zit immers op je eigen grond.

dus je mag geen wapens bij je hebben op straat om jezelf te beschermen maar je mag ze wel in huis hebben om je gezin en je dure eigendommen te beschermen?:rolleyes:

als je thuis een wapen hebt liggen kun je ook gepakt worden btw en de straffen zijn er niet minder om hoor:rolleyes: ;)

mischien kun je het beste nog een stun gun of een bus traangas op zak hebben, daarmee schakel je wel iemand uit maar je verwond hem niet echt. Dat is denk ik voor de rechter dan weer wat beter te begrijpen, in plaats van een mes. Mischien iets voor jou black knight?

Je moet eens weten wat voor impact het horen van zo'n stroomstoot van een stun gun alleen al op iemand heeft. Laat staan als ie er mee geraakt wordt:D
 
als je thuis een wapen hebt liggen kun je ook gepakt worden btw en de straffen zijn er niet minder om hoor

je mag heus wel een honkbalknuppel thuis hebben liggen hoor, of een mes. pas op het moment dat jij iemand helemaal de tering in slaat dan ben je volgens ons rechtssysteem wel verkeerd bezig.

maar op zich wat jij zegt zo'n stroomwapen is nog zo'n gek idee niet.
 
dappere mensen worden nooit zo oud. ;)

Ik snap de discussie niet zo.
De kritiek is dat black knight geen mes zou moeten dragen want het risico is te groot dat hij hem in een vlaag van verstandsverbijstering gebruikt terwijl het niet echt nodig is?
Tsja, dat risico neem ik liever als zelf te worden neergestoken.

De enige reden dat ik eigenlijk nooit een mes bij me heb is dat alleen maar op plekken kom waar het risico om ruzie te krijgen echt minimaal is (als in: je kan wel ruzie krijgen, maar als je wegloopt laten ze je ook verder met rust).

Als ik (noodgedwongen) op plekken moet zijn waar dat risico wel heel groot is dan neem ik het grootste mes mee wat ik thuis heb liggen. :)

Nee het gaat mijns inziens over het principe en de boodschap die deze disuccie an sich uitdraagt.
De discussie rond het recht jezelf met alle middelen te mogen beschermen is wellicht over komen waaien uit de VS. Ben wel benieuwd wat de voorstanders vinden van de Amerikaanse visie op zelfverdediging (met alle gevolgen van dien).

Overigens heb ik in mijn jeugd ook wel met slag en steekwapens rondgelopen (met vlindermes in de klas spelen, je kent het wel :D ) maar ik constateerde dat het dragen van een wapen een effect heeft op je gemoedstoestand (op die jonge leeftijd althans). En die state of mind kan evengoed afbreuk doen aan de veiligheid.
 
Blij dat die shit allemaal niet gebeurt waar ik woon zodat ik nog lekker op stap kan gaan zonder al die zever.
 
je mag heus wel een honkbalknuppel thuis hebben liggen hoor, of een mes. pas op het moment dat jij iemand helemaal de tering in slaat dan ben je volgens ons rechtssysteem wel verkeerd bezig.

maar op zich wat jij zegt zo'n stroomwapen is nog zo'n gek idee niet.

ik doel ook meer op dingen als pepperspray,vlindermessen,stilleto's, stroomwapens,boksbeugels,ploertendoders etc etc;)
 
Zaak is in behandeling nu, hopelijk word het snel opgelost zal wel niet ;(
 
dus je mag geen wapens bij je hebben op straat om jezelf te beschermen maar je mag ze wel in huis hebben om je gezin en je dure eigendommen te beschermen?:rolleyes:

als je thuis een wapen hebt liggen kun je ook gepakt worden btw en de straffen zijn er niet minder om hoor:rolleyes: ;)

Krijg jij dagelijks politie of inbrekers over de vloer?
 
Uitgaan zuigt, buiten dat je je scheel betaald voor een drankje.....

Zijn tegenwoordig steeds meer etterbakken die alleen maar gaan stappen om ruzie te trappen.

Fatsoenlijk pardon zeggen en excuses accepteren als je iemands bier omgooit is er vaak niet meer bij, maar kennelijk moet er dan direct gemept worden of de nodige badass blikken naar elkaar toegeworpen worden.

Ik heb er zelf niet veel last van omdat ik niet onder de indruk raak van 1 of meer booskijkende BacoBoys, maar de weinige keren dat ik ga stappen zie je het regelmatig om je heen gebeuren.
 
je mag heus wel een honkbalknuppel thuis hebben liggen hoor, of een mes. pas op het moment dat jij iemand helemaal de tering in slaat dan ben je volgens ons rechtssysteem wel verkeerd bezig.

maar op zich wat jij zegt zo'n stroomwapen is nog zo'n gek idee niet.

Ik weet niet hoe het in Belgie zit, maar paralyzers etc zijn hier verboden en leveren je een boete van minimaal 80EUR op.

Je kunt hier in Enschede niet eens meer naar de winkel aan de overkant lopen, zonder aangehouden te worden voor gordelcontrole/wapens/drugs ;) :D
 
Uitgaan zuigt, buiten dat je je scheel betaald voor een drankje.....

Zijn tegenwoordig steeds meer etterbakken die alleen maar gaan stappen om ruzie te trappen.

Fatsoenlijk pardon zeggen en excuses accepteren als je iemands bier omgooit is er vaak niet meer bij, maar kennelijk moet er dan direct gemept worden of de nodige badass blikken naar elkaar toegeworpen worden.

Ik heb er zelf niet veel last van omdat ik niet onder de indruk raak van 1 of meer booskijkende BacoBoys, maar de weinige keren dat ik ga stappen zie je het regelmatig om je heen gebeuren.
Idd, heb het nog nooit gehad. voorheen altijd netjes z'n zaken afgehandeld. Maar ik ga nu een keer naar een andere tent, meteen een veel andere sfeer en houding. :rolleyes:
 
Ik dan ook alleen naar Studentenfeesten dit jaar.
Veel gezelliger en minder (extreem) gezeik.
 
Ik dan ook alleen naar Studentenfeesten dit jaar.
Veel gezelliger en minder (extreem) gezeik.

Studenten (lees: bezopen korpsballen met hun spensertje en overhemdje) en ik gaan niet samen. Dat heeft het verleden al meerdere malen uitgewezen, en vanuit mijn huidige leefsituatie ben ik ook zeker niet te spreken over het leefgedrag van studenten in zn algemeenheid.

Ik moet echter zeggen dat bij de Batavierenrace op de UT Twente, het ieder jr een fantastisch feest is.

Lasershow, dj's, rockbands en heeel veeel bier.

Maar daar wordt ook security ingezet om de overmatig bezopen figuren eruit te plukken zodat de rest ook nog enigzins 'kotsvrij' kan ronddwalen.

En daar komt zoveel verschillende volk op af, dat je niet meer kunt spreken over 'een studentenfeest'. Dat is een evenement waar jaarlijks duizenden feestganger op afkomen.
 
Ik dan ook alleen naar Studentenfeesten dit jaar.
Veel gezelliger en minder (extreem) gezeik.

Die worden juist steeds extremer de laatste tijd :yes:
Hier een foto van de het Introfeest van onze school:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
gvd welke school is dat? wel btje preuts zijn ze geloof ik.
 
Fantastisch hoe ze zich verlagen om er bij te horen !! Got to love it !! :D
 
Hier een foto van de het Introfeest van onze school:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dus daarom zuipen al die corpsballen zoveel....
Toen ik nog 18 was zagen de studentes er pas zo uit na het derde jaar, niet bij de introductie.

On-topic:

En mannen? Wat zijn de plannen dit weekend? Gaat er iemand nog gezellig willekeurige voorbijgangers neersteken of hoe zit dat?
 
Zit maar 1 ding op..

kamehameha.jpg
 
Heeft iemand dit al gehad, ben je lekker uit aan het gaan. Word er ineens iemand boos om lelijkste redenen, wat meestal nog niet eens klopt ook.


Zal eens over gisteren vertellen.
Ik ga een keertje naar ergens waar ik nog nooit geweest ben, en ik sta te dansen en ineens 2 meisjes gaan daar echt uitbundig dansen. Iedereen aan de kant stoten enzo, ik zeg er wat van en ineens beginnen ze te trippen.
En binnen 10 sec sta ik tegenover een groep van 15 man met 4 maten. Krijg ik klappeen (van meisjes) en die sla ik zowiezo niet terug vind ik zo laf. Maar die andere jongens duwde me vrienden aan de kant zodat die vrij spel hadden, en ze zagen dat ik niks terug deed behalve afweren. Krijg ik bierglas tegen me kop aan, nu snee van 2 cm in mijn achterhoofd. En had bijna oogletsel opgelopen, zit nu bij de traanklier klein sneetje. Na dit incident naar buiten gegaan, en toen stonden hun daar ook en gingen ze weer verder. Maar politie kwam toen, en ga straks aangifte doen.
Moest het even kwijt, zodat jullie zien in wat voor mongolen maatschappij we leven.

k*tverhaal man!

ik krijg ook weleens ruzie met uitgaan, maar ik probeer het ook vaak rustig te houden. Niet dat ik dat aan hun laat merken, want op het moment dat je laat merken dat je er geen zin in hebt dan krijg je het juist over je heen.

Het enige wat ik nu doe is gewoon niet meteen erop losrammen :)

overigens dat jij geen meisjes slaat dat moet je zelf weten, maar als een meisje mij slaat dan krijgt ze wel een gooi van me. Ik zal haar niet met een vuist slaan, maar gewoon even beetpakken en vriendelijk 4 meter naar links gooien ofzo :)

succes met de snee in je hoofd en succes bij de politie..
als je een huge mofo bent straks dan heb je dit soort problemen niet meer zo :D
 
Back
Naar boven