Fitness Seller

Ryan R trainingslog

Users who are viewing this thread

ak

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
7 mei 2021
Lengte
1m78
Massa
101kg
Vetpercentage
> 50%
Maar je totale workload gaat dan toch omhoog? Ook al zei ak iets van 'ja 100 reps met 30 heeft ook geen zin, maar wel hogere workload'.

Maar dit was niet high rep. Dit was 4 sets zo'n beetje alles vragen van mezelf wat ik in huis had. En in totaal meer kgs verzet en ipv 3 sets, 4 sets gedaan. Dan ga je toch tyfus hard? Alsof ik van 4 sets tot het gaatje op bench en dan genoeg cal niet ga groeien? Toch?? 💪💪🙏🙏
Veel mensen hebben zon app die aangeeft hoeveel kg je gedurende de hele workout hebt getild denkend dat je elke sessie dit moet verbeteren. Dit is echt het meest waardeloze data die je nodig hebt. Het draait puur om jou werksets en werksets zijn jou topgewicht setjes / back off. Als dit niet omhoog gaat dan geef je jou spieren geen signaal om sterker te worden. Dit geld voor alle oefeningen. Vandaar kan je beter 1 gewicht kiezen bij elke oefening en hier 3 sets mee doen of wellicht 2 en dan 1 back off set als 2 topsets te zwaar zijn. Zo train je veel intensiever en loop je niet telkens gewicht eraf te halen om te pompen. Als je nu 100kg 3 sets 6/5/4 rept probeer je de volgende sessie dit te verbeteren, ook al doe je 1 rep meer op 3 werksets dan heb je al progressive overload en uiteindelijk als je echt tegen rpe9/10 aan traint zal dit vaak voorkomen. Je kunt namelijk niet elke week reps toevoegen aan werkset gewichten, kan dit wel dan was je vorige sessie gewoon niet intensief genoeg. Deze aanpak is vooral belangrijk in een bulk zodat de extra kcal ook richting spiermassa gaan ipv vet. Word je niet sterker in een bulk, maar de weegschaal stijgt wel dan heb je een probleem.

OP
ryan r

ryan r

Competitive Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
11 jun 2009
Lengte
1m88
Massa
80kg
Vetpercentage
11%
Veel mensen hebben zon app die aangeeft hoeveel kg je gedurende de hele workout hebt getild denkend dat je elke sessie dit moet verbeteren. Dit is echt het meest waardeloze data die je nodig hebt. Het draait puur om jou werksets en werksets zijn jou topgewicht setjes / back off. Als dit niet omhoog gaat dan geef je jou spieren geen signaal om sterker te worden. Dit geld voor alle oefeningen. Vandaar kan je beter 1 gewicht kiezen bij elke oefening en hier 3 sets mee doen of wellicht 2 en dan 1 back off set als 2 topsets te zwaar zijn. Zo train je veel intensiever en loop je niet telkens gewicht eraf te halen om te pompen. Als je nu 100kg 3 sets 6/5/4 rept probeer je de volgende sessie dit te verbeteren, ook al doe je 1 rep meer op 3 werksets dan heb je al progressive overload en uiteindelijk als je echt tegen rpe9/10 aan traint zal dit vaak voorkomen. Je kunt namelijk niet elke week reps toevoegen aan werkset gewichten, kan dit wel dan was je vorige sessie gewoon niet intensief genoeg. Deze aanpak is vooral belangrijk in een bulk zodat de extra kcal ook richting spiermassa gaan ipv vet. Word je niet sterker in een bulk, maar de weegschaal stijgt wel dan heb je een probleem.
Ja bij mij was er ineens weer 1,8kg af dus dat zit wel goed....Maar in principe doe ik 1 dag bench met 100kg, dan 90 dan 80.

Dit was de sessie waarbij ik steady 3 sets met 90 zou doen. Maar kon het niet laten om WEER zwaar met 100 te gaan, dat was niet slim.

Dus normaal gesproken probeer ik precies hetzelfde te doen als vorige workout, maar dan een rep meer of zelfde reps maar dan meer kg.

90x5
90x4
90x4

dus dan was dit keer eigk mijn target bijv
90x5
90x5
90x4/5

maar ipv deed ik
100x3
100x3
90x5
80x10

Ik vergeleek het met mn workout van maandag in mijn post eerder vandaag. Had gewoon niet van het plan moeten wijken.
Want met 3 sets van 90 had ik echt wel meer kunnen doen dan 5 en dan 2 sets van 4

Schwarzeneggertje

Huge Freak
Lid geworden
8 dec 2016
Lengte
1m87
Massa
109kg
Vetpercentage
18%
Ja bij mij was er ineens weer 1,8kg af dus dat zit wel goed....Maar in principe doe ik 1 dag bench met 100kg, dan 90 dan 80.

Dit was de sessie waarbij ik steady 3 sets met 90 zou doen. Maar kon het niet laten om WEER zwaar met 100 te gaan, dat was niet slim.

Dus normaal gesproken probeer ik precies hetzelfde te doen als vorige workout, maar dan een rep meer of zelfde reps maar dan meer kg.

90x5
90x4
90x4

dus dan was dit keer eigk mijn target bijv
90x5
90x5
90x4/5

maar ipv deed ik
100x3
100x3
90x5
80x10

Ik vergeleek het met mn workout van maandag in mijn post eerder vandaag. Had gewoon niet van het plan moeten wijken.
Want met 3 sets van 90 had ik echt wel meer kunnen doen dan 5 en dan 2 sets van 4
Het maakt niet zoveel uit WAT je precies doet, als je je spieren maar goed stimuleert. Elke training moet je dat, zeker als natural, ook niet doen, want dan raak je overtraind.

OP
ryan r

ryan r

Competitive Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
11 jun 2009
Lengte
1m88
Massa
80kg
Vetpercentage
11%
IMG_20220514_080814.jpg

IMG_20220514_080318.jpg

Werd vanochtend weer om half 5 wakker. 5 uur slaap is nu vrij gemiddeld voor mij. Maar is hele dikke vette winst op eerst 4. Dat heeft mij een tijd lang grondig verkloot.

Had een pull workout in de gym waarin ik deed wat ik wilde:

Bent over row 60kg
12 10 10 8

Lat prayer iets van 50kg en Paused reps
15
13
12

Biceps EZ bar Dropset.
Gewicht weet ik niet eens, maar ging gewoon tyfus hard.

Bayesian Bicep curl 18 kg
3x 10

En dan nog 2 bicep oefeningen.

Dus geen progressive overload, maar gewoon hard gaan. Wat vinden jullie van dit soort freestyle trainingen?

Mijn gewicht was gister weer gezakt naar 78,2kg. Vanochtend niet gewogen.

Is niet zo erg, over het algemeen gaat progressive overload erg goed en heb een shoot vrijdag.

Bullshark

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
5 mrt 2022
Lengte
1m76
Massa
97kg
Vetpercentage
14%
Goede rekoefening Lat Prayer

OP
ryan r

ryan r

Competitive Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
11 jun 2009
Lengte
1m88
Massa
80kg
Vetpercentage
11%

ak

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
7 mei 2021
Lengte
1m78
Massa
101kg
Vetpercentage
> 50%
Ben zelf echt een voorstander van consistent je gewichten tracken en een schema voor maanden hanteren zodat je kunt bouwen. Uiteraard doet iedereen het anders, maar ik zou zelf nooit freestyle gaan trainen te bang dat ik over 2/3 jaar nog identiek hetzelfde ben qua progressie.

Pren

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
27 jun 2014
Ik volg niet je hele weekindeling, maar op basis van deze training zou ik zeggen dat de balans van 2 rugoefeningen en 4 voor biceps niet optimaal is. Ik zou het eerder omdraaien. En freestyle ben ik sowieso geen fan van, omdat het moeilijk wordt om vooruitgang te monitoren. Stel je deze week een lat pulldown en volgende week een bent over row, hoe weet je dan of je progressie hebt geboekt?

OP
ryan r

ryan r

Competitive Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
11 jun 2009
Lengte
1m88
Massa
80kg
Vetpercentage
11%
Ik volg niet je hele weekindeling, maar op basis van deze training zou ik zeggen dat de balans van 2 rugoefeningen en 4 voor biceps niet optimaal is. Ik zou het eerder omdraaien. En freestyle ben ik sowieso geen fan van, omdat het moeilijk wordt om vooruitgang te monitoren. Stel je deze week een lat pulldown en volgende week een bent over row, hoe weet je dan of je progressie hebt geboekt?
True, doe voor rug meestal de outdoor workout waarin ik wel alles netjes noteer. Nu had ik zin om vooral biceps in de gym te doen. Want met die banden moet ik buiten steeds hogere reps doen. Begin dat een beetje 'uit te spelen'. Moet even kijken of er banden zijn die verder gaan dan 35kg. Doe nu eerst Chin-ups voor de biceps om ze uit te putten. Maar dat begint ook een beetje te vervelen na een tijdje.

Schwarzeneggertje

Huge Freak
Lid geworden
8 dec 2016
Lengte
1m87
Massa
109kg
Vetpercentage
18%
Je verdedigt de manier van trainen waardoor je zelf zo middelmatig bent.

Pren

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
27 jun 2014
True, doe voor rug meestal de outdoor workout waarin ik wel alles netjes noteer. Nu had ik zin om vooral biceps in de gym te doen. Want met die banden moet ik buiten steeds hogere reps doen. Begin dat een beetje 'uit te spelen'. Moet even kijken of er banden zijn die verder gaan dan 35kg. Doe nu eerst Chin-ups voor de biceps om ze uit te putten. Maar dat begint ook een beetje te vervelen na een tijdje.
Dan zou ik je rugtraining wel wat serieuzer aanpakken. Los van het feit dat het esthetisch beter oogt om een gebalanceerd fysiek te hebben, kan het ook schouderklachten veroorzaken als je je rug onvoldoende traint tov je front delts en chest. En dit bedoel ik niet vervelend, maar je ziet in jouw foto's ook dat je schouders wat naar voren staan. Dus hier zou ik zeker meer aandacht aan besteden.

De vuistregel is dat je voor iedere pushoefening een pulloefening moet doen. Of eigenlijk misschien nog een extra pulloefening.

wovano

Moderator
Moderator
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
10 jun 2010
Lengte
1m86
De vuistregel is dat je voor iedere pushoefening een pulloefening moet doen. Of eigenlijk misschien nog een extra pulloefening.
Is natuurlijk volledig afhankelijk van je verhoudingen, als je rug goed is en borst minder gaat dat natuurlijk niet op. Geen idee hoe die verhouding bij ts is trouwens.

Pren

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
27 jun 2014
Is natuurlijk volledig afhankelijk van je verhoudingen, als je rug goed is en borst minder gaat dat natuurlijk niet op. Geen idee hoe die verhouding bij ts is trouwens.
Ja, daar heb je gelijk in. Was wat te stellig verwoord.

wovano

Moderator
Moderator
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
10 jun 2010
Lengte
1m86
Kun jij inmiddels al 5km lopen zonder dat je hart het begeeft?
5 km is niks, hij doet zo even een triatlon...
... nadat hij een bankdrukwedstrijd heeft gewonnen met 2 vingers in de neus.

• Haha
Waarderingen: Pren
OP
ryan r

ryan r

Competitive Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
11 jun 2009
Lengte
1m88
Massa
80kg
Vetpercentage
11%
Dan zou ik je rugtraining wel wat serieuzer aanpakken. Los van het feit dat het esthetisch beter oogt om een gebalanceerd fysiek te hebben, kan het ook schouderklachten veroorzaken als je je rug onvoldoende traint tov je front delts en chest. En dit bedoel ik niet vervelend, maar je ziet in jouw foto's ook dat je schouders wat naar voren staan. Dus hier zou ik zeker meer aandacht aan besteden.

Schouders naar voren? Moet ik ze naar achteren draaien? Rug trainen vind ik idd minder boeiend dan benen en push. Weet ook niet waarom. Ik vind rug niet echt interessante oefeningen hebben. Ja ok, weighted chin-ups ben ik sinds kort fan van. Moet even een riem halen waar ik platen aan kan hangen. Ga ik dat doen. Kan ik mooi progressive overload mee toepassen.

Buiten train ik rus dus wel hard he, zoals al gezegd. Het is niet dat ik loop te slacken.

OP
ryan r

ryan r

Competitive Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
11 jun 2009
Lengte
1m88
Massa
80kg
Vetpercentage
11%
Ik vind mijn chest klote en mijn rug is denk ik beter. Maar foto's van mijn rug maak ik nooit. Heb nog wel 1 van 3 maanden terug ergens geloof ik. Even kijken.

Schwarzeneggertje

Huge Freak
Lid geworden
8 dec 2016
Lengte
1m87
Massa
109kg
Vetpercentage
18%
Kun jij inmiddels al 5km lopen zonder dat je hart het begeeft?
Ook wel een fijne vergelijking, een oude man met een hartprobleem die meer tilt dan een jonge lummel die zich strikt aan anaal-retentieve trainingsopdrachten houdt.

Naar boven