Fitness Seller

Bezoekers in dit topic

ak

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
7 mei 2021
Lengte
2m30
Massa
160kg
Vetpercentage
> 50%
OK nou die @wovano heeft mijn benen, maar zeker ook mijn lower back echt sterker gekregen! Terwijl het alleen maar hypertrophy based was.

Uit het niks, na meer dan 3 maanden het niet gedaan te hebben, ging ik mijn squat testen. Dus ik zou echt mega zwak moeten zijn(?)

Dit is 140 zonder belt, iets wat ik nog nooit gedaan heb:

Lelijke rep natuurlijk, maar kwam vrij diep! 😁
Nogmaals: dit zo uit het niks?

Ik wil weer volgas gaan squatten, maar hij staat niet in mijn programma, zelfde geldt voor Bench 😭 maar goed er wordt nou eenmaal geprogrammeerd op maximale hypertrofie, niet op trainings fun.

Morgen een freestyle upper, erna weer met Wovano zijn schema's aan de slag 💪
Dit gaat verkeerd afgelopen vroeg of laat, je benen draaien naar binnen…

Pas op met 1reps, sterker nog doe ze beter niet….

OP
ryan r

ryan r

Ripped Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
11 jun 2009
Lengte
1m88
Massa
85kg
Vetpercentage
14%
Je bent verbaasd dat je sterker wordt terwijl je 4/500mg test per week zet?
laatste x dat ik squatte ben ik volgas door mijn rug gegaan en toen kon ik tijden niks meer. En squat is imo typisch zo een oefening die je vaak moet doen, anders bak je er niks meer van. Ik iig niet.

Nu ineens dit had ik echt no way verwacht. Dit is een veel grotere vordering dan bench. Met bench kon ik niet uit het niks ineens een stuk meer dan eerst. Dus ja, ik vind dit zeer opmerkelijk.

OP
ryan r

ryan r

Ripped Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
11 jun 2009
Lengte
1m88
Massa
85kg
Vetpercentage
14%
Dit gaat verkeerd afgelopen vroeg of laat, je benen draaien naar binnen…

Pas op met 1reps, sterker nog doe ze beter niet….
Het enige waar ik mij echt zorgen over maak is mijn onderrug. Enige plek waar ik wel eens (lichte) blessures heb gehad.

Laatst de ergste ooit. 3 maanden terug begon dat. Of bijna 4.

Dus ik weet niet wat voor oefeningen Wovano erin heeft gezet die mij de afgelopen tijd hebben geholpen, maar het voelt nu een stuk sterker allemaal daar beneden. Zeer veelbelovend voor de toekomst imo. Dit maakt mij zeer enthousiast.

Maar goed, zal me voorlopig echt op het bodybuilden moeten blijven richten. Daar betaal ik Wovano voor ten slotte.

Ano_281122

Freaky Bodybuilder
Elite Member
Lid geworden
25 nov 2021
Lengte
1m74
Massa
79kg
Massa verplaatst massa?
Je hebt extra massa gekregen door meer te eten, specifiek op hypertrofie te trainen en je hebt magische supplementen gebruikt.

Je hebt spiermassa gewonnen en bent aardig fors gestegen in lichaamsgewicht natuurlijk vertaald zich dat naar extra output op lifts.

Mijn zorgen in je filmpje zijn toch wel vooral je knieën die aardig naar binnen komen :p

OP
ryan r

ryan r

Ripped Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
11 jun 2009
Lengte
1m88
Massa
85kg
Vetpercentage
14%
En dan na 3 maanden niks doen een 1repper eruit pushen.
De test maakt je iig niet verstandiger :o
Voorzichtig opgebouwd uiteraard, de gewichten bleven maar licht aanvoelen. Ging steeds een stapje omhoog en het bleef goed gaan.

OP
ryan r

ryan r

Ripped Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
11 jun 2009
Lengte
1m88
Massa
85kg
Vetpercentage
14%
Massa verplaatst massa?
Je hebt extra massa gekregen door meer te eten, specifiek op hypertrofie te trainen en je hebt magische supplementen gebruikt.

Je hebt spiermassa gewonnen en bent aardig fors gestegen in lichaamsgewicht natuurlijk vertaald zich dat naar extra output op lifts.

Mijn zorgen in je filmpje zijn toch wel vooral je knieën die aardig naar binnen komen :p
Tja dat zou je zeggen, maar op bench dus een stuk minder vooruit vind ik.

Kijken wat ik daar morgen van bak en erna weer terug op bodybuild schema

Ano_281122

Freaky Bodybuilder
Elite Member
Lid geworden
25 nov 2021
Lengte
1m74
Massa
79kg
Tja dat zou je zeggen, maar op bench dus een stuk minder vooruit vind ik.

Kijken wat ik daar morgen van bak en erna weer terug op bodybuild schema
Hoeveel is je bench vooruit gegaan dan?

Portonia1

Ripped Bodybuilder
Podcast meister
Lid geworden
9 jan 2014
Lengte
1m90
Massa
100kg
Vetpercentage
14%
Zou ook raar zijn als je bench evenredig mee vooruit gaat tov je squat..

OP
ryan r

ryan r

Ripped Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
11 jun 2009
Lengte
1m88
Massa
85kg
Vetpercentage
14%
Hoeveel is je bench vooruit gegaan dan?
Nou ik deed met 80kg 'uit het niks', 1 rep meer. Van 13 naar 14. Een beetje winst dus.

Dan vind ik dit veel indrukwekkender

Ano_281122

Freaky Bodybuilder
Elite Member
Lid geworden
25 nov 2021
Lengte
1m74
Massa
79kg
Nou ik deed met 80kg 'uit het niks', 1 rep meer. Van 13 naar 14. Een beetje winst dus.

Dan vind ik dit veel indrukwekkender
Maar je hebt toch ook ooit eerder 140kg gesquat? Of herinner ik me dat verkeerd?

OP
ryan r

ryan r

Ripped Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
11 jun 2009
Lengte
1m88
Massa
85kg
Vetpercentage
14%
Maar je hebt toch ook ooit eerder 140kg gesquat? Of herinner ik me dat verkeerd?
Ja met belt! Heb dit nog nooit zonder gedaan. Dan brak m'n rug echt in 2

OP
ryan r

ryan r

Ripped Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
11 jun 2009
Lengte
1m88
Massa
85kg
Vetpercentage
14%
Zou ook raar zijn als je bench evenredig mee vooruit gaat tov je squat..
Lijkt mij dat squat echt zo een oefening is die je na een lange tijd niet doen weer moet opbouwen? Zo ging het in het verleden bij mij iig. En niet uit het niks lopen PR'en.

Dat vind ik het aparte eraan.

BTW heb jij echt een podcast? Onder welke naam kunnen we die vinden?

Portonia1

Ripped Bodybuilder
Podcast meister
Lid geworden
9 jan 2014
Lengte
1m90
Massa
100kg
Vetpercentage
14%
Lijkt mij dat squat echt zo een oefening is die je na een lange tijd niet doen weer moet opbouwen? Zo ging het in het verleden bij mij iig. En niet uit het niks lopen PR'en.

Zit waarschijnlijk ook tussen de oren, zie wel vaker hier mensen die tijden niet squatten en uiteindelijk amper kracht verloren zijn tot niks.

En nee heb geen podcast :P Hield hier een tijd geleden de pro sectie veel bij met updates van o.a. podcasts maar inmiddels wat minder tijd daarvoor helaas :(

TallAndSmal

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
12 aug 2016

Goed squatten is inderdaad een skill die je absoluut moet bijhouden. Het duurt een aantal trainingen om weer in die "groove" te komen.
Na een tijd niet squatten een gewicht pakken zonder belt, dat je eerder met belt deed, alleen nu met beroerde vorm is toch ook niet echt iets dat duid op sterker worden?

OP
ryan r

ryan r

Ripped Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
11 jun 2009
Lengte
1m88
Massa
85kg
Vetpercentage
14%
Goed squatten is inderdaad een skill die je absoluut moet bijhouden. Het duurt een aantal trainingen om weer in die "groove" te komen.
Na een tijd niet squatten een gewicht pakken zonder belt, dat je eerder met belt deed, alleen nu met beroerde vorm is toch ook niet echt iets dat duid op sterker worden?
Voorheen lukte me dit niet zonder belt met dit gewicht, matige vorm of niet. Kwam gewoon niet zo diep.

wovano

Moderator
Moderator
Elite Member
+10 jaar member
Forum Coach
Lid geworden
10 jun 2010
Lengte
1m86
Voorheen lukte me dit niet zonder belt met dit gewicht, matige vorm of niet. Kwam gewoon niet zo diep.
De diepte en vorm van je squat moet niet afhangen van het gewicht. Eerst moet je je vorm goed krijgen en pas als je vorm goed is kun je eraan denken om het gewicht te verhogen.

• Like
Waarderingen: Onit
OP
ryan r

ryan r

Ripped Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
11 jun 2009
Lengte
1m88
Massa
85kg
Vetpercentage
14%
Voor alles vorm nazi's hier, braaf een setje met 100kg (ervoor 1 set met 120 voor 5 reps):

Naar boven