XXL Nutrition

Ryu´s Trainings Schema voor de 80!

Bezoekers in dit topic

:D juist zeuren! Die borst was ik vergeten weg te halen. Ok dan ga ik benen nog zwaarder trainen, Want Cowgirl zei het ook al dat ik geen puf meer moet hebben na benen dus dan moet dit hem zijn!

Maandag : Benen, Kuiten
Dinsdag : Biceps, Schouders
Woensdag : Rug , Borst
Donderdag : Rust
Vrijdag : Schouders , Triceps
Zaterdag : Rust
Zondag : Rust
 
Originally posted by Rob G

Bovendien is borst, benen, kuiten een wel erg lange dag. Als je benen goed trained heb je echt niet meer de puf om dan nog eens borst te gaan trainen.

Inderdaad :p
 
Originally posted by Ryu
:D juist zeuren! Die borst was ik vergeten weg te halen. Ok dan ga ik benen nog zwaarder trainen, Want Cowgirl zei het ook al dat ik geen puf meer moet hebben na benen dus dan moet dit hem zijn!

Maandag : Benen, Kuiten
Dinsdag : Biceps, Schouders
Woensdag : Rug , Borst
Donderdag : Rust
Vrijdag : Schouders , Triceps
Zaterdag : Rust
Zondag : Rust

Waarom borst en rug op 1 dag?!?!

Probeer eens de grote spiergroepen borst, rug en quads sowieso op een verschillende dag te doen! Als jij rug hebt getrained (hele grote spiergroep, deadlifts en zo, helemaal kapot) dan kun je toch niet ook nog eens borst gaan trainen?! Dat is toch te veel!?

En rug en biceps overlappen elkaar ook wel beetje.
 
Je zei dat je geen splitschema wilde :rolleyes:

Waarom niet dan ??? Snap ik niet..... :sad:
Tis geen split zei je. Wat voor schema is het dan wel?
 
Ik heb het schema van Ilya (thanx 2 Justifire)
werkt goed! Alleen thuis train ik biceps, triceps, borst & buik vaak nog wel ff een extra keeertje met dumbbells.

Ma.
Borst
Voorkant schouders
Buik

Di.
Rug
Achterkant schouders

Wo.
Rust

Do.
Benen
Kuiten

Vr.
Biceps
Triceps
Zijkant schouders

Het is mijn eerste splitschema, maar bevalt me zeker wel. En dat schouders uitsplitsen is behoorlijk relaxt, ook al heb ik geen idee waarom dat moet....
 
Originally posted by boogie
En dat schouders uitsplitsen is behoorlijk relaxt, ook al heb ik geen idee waarom dat moet....

Om overlappingen zo veel mogelijk te voorkomen. Voorkant schouders word nogal eens overtrained, op deze manier minder snel!
 
Originally posted by Rob G


Waarom borst en rug op 1 dag?!?!

Probeer eens de grote spiergroepen borst, rug en quads sowieso op een verschillende dag te doen! Als jij rug hebt getrained (hele grote spiergroep, deadlifts en zo, helemaal kapot) dan kun je toch niet ook nog eens borst gaan trainen?! Dat is toch te veel!?

En rug en biceps overlappen elkaar ook wel beetje.

idd, rug en borst op éénzelfde dag lukt niet hoor!


Maandag : Benen, Kuiten, (Onderarmen 2 oefeningen)
Dinsdag : Borst, Schouders
Woensdag : Rug , Biceps
Donderdag : Rust
Vrijdag : Schouders , Triceps
Zaterdag : Rust
Zondag : Rust

enneuh ben je van plan te gaan cutten of bulken? Vind je calorie-inname nogal aan de lage kant maar zie dan wel in verhouding véél KH... ???

:D
 
al die schema's :P

probeer is,

Maandag: Borst + voorkant schouders
Dinsdag: Rug + achterkant schouders
Woensdag: Rust
Dinsdag: Benen
Vrijdag: Armen + zijkant schouders

en wat je ook kan doen, is wat eetlepels pindakaas eten, bv 3x per dag ofzo..krijg je wat meer onv.vetten binnen, en eiwitten.

en idd, schouders opsplitsen is heel relaxed!

* nog wat splits voor je :P

Maandag: Armen + zijkant schouders
Dinsdag: Benen
Woensdag: Rust
Donderdag: Borst + voorkant schouders
Vrijdag: Rug + achterkant schouders

Maandag: Rug + achterkant schouders
Dinsdag: Benen
Woensdag: Rust
Donderdag: Borst + voorkant schouders
Vrijdag: Armen + zijkant schouders

Maandag: Benen
Dinsdag: Rug + achterkant schouders
Woensdag: Rust
Donderdag: Borst + voorkant schouders
Vrijdag: Armen + zijkant schouders
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by bart82


idd, rug en borst op éénzelfde dag lukt niet hoor!


:D

gister wegens mn planning omgooien eenmalig brost en rug samen gepakt..is idd geen ideale optie maar eenmalg is dat zekr wel lekker hoor. maar wel erg zwaar dat merk je wel.

en idd Vinnys schema is een goede, qua voeding en training. meer cal als je massa wilt bouwen Ryu..je wilt dit toch tot je 80e jaar doen of 80 kilo?

precies. vreten dus:)
 
oh ja, kwarkkkkkk erbij!!! minstens 500 gr vind ik.

en chocolade melk kan je ook erbij doen, ik doe zelf nesquik in mijn melk, krijg ik extra eiwitten binnen.
 
Originally posted by Vinny
al die schema's :P

probeer is,

Maandag: Borst + voorkant schouders
Dinsdag: Rug + achterkant schouders
Woensdag: Rust
Dinsdag: Benen
Vrijdag: Armen + zijkant schouders

en wat je ook kan doen, is wat eetlepels pindakaas eten, bv 3x per dag ofzo..krijg je wat meer onv.vetten binnen, en eiwitten.

en idd, schouders opsplitsen is heel relaxed!

* nog wat splits voor je :P

Maandag: Armen + zijkant schouders
Dinsdag: Benen
Woensdag: Rust
Donderdag: Borst + voorkant schouders
Vrijdag: Rug + achterkant schouders

Maandag: Rug + achterkant schouders
Dinsdag: Benen
Woensdag: Rust
Donderdag: Borst + voorkant schouders
Vrijdag: Armen + zijkant schouders

Maandag: Benen
Dinsdag: Rug + achterkant schouders
Woensdag: Rust
Donderdag: Borst + voorkant schouders
Vrijdag: Armen + zijkant schouders

Zijn dit niet gewoon 4 dezelfde schema's met andere dagen? :)

Niet dat ze niet goed zijn of zo hoor :)

Dit is dus een goed schema Ryu, en zet de spiergroep waar jij het meeste aandacht aan wil besteden voorop.

En pak de trainingsdag op dag 1,2,4 en 5, of: 1,2,5 en 6 maar niet 1,2,3 en 5. 3 Dagen achter elkaar trainen is niet relaxed.



Maaruh, ik zelf prefereer toch om de benen te splitsen. Ik vind dat als je deadlifts bij rug pak je daar dan ook de hams bij kan pakken. Want met deadliften pak je je hamstrings ook redelijk goed. Bovendien vind ik het trainen van quads al mega intensief, daarna hams werkt niet echt lekker. Bovendien doen mijn benen dan pijn in dat hamstringsapparaat (die stang drukt op je quads waar je net een vette pomp in hebt). Maar dat is meer mijn persoonlijke voorkeur. Mijn schema ziet r nu als volgt uit:

Ma: Borst, triceps
Di: Quads, kuiten
Do: Schouders, buik
Vr: Rug, biceps, hams

Heb het nu net overhoop gehaald omdat mijn biceps een beetje overtrained voelen en ik wil die dus maar 1 keer in de week aanpakken. Mijn rug-dag is wel lang, maar ik kan maar 1 oefening voor de hams doen in onze gym, en biceps doe ik ook ff rustig aan dus toch nog een goede dag.
 
jah eigenlijk wel, maar ze leggen elk nadruk op iets anders,

1: borst - armen
2: armen - rug
3: rug - armen
4: benen - armen

:P

en wat je ook kan doen, is partial reps doen bij de laatste set van je oef, dat doe ik ook, en als je het alleen bij je laatste set doet, kan je het lang blijven doen..
 
Originally posted by Rob G


Bovendien doen mijn benen dan pijn in dat hamstringsapparaat (die stang drukt op je quads waar je net een vette pomp in hebt). Maar dat is meer mijn persoonlijke voorkeur. Mijn schema ziet r nu als volgt uit:

Mijn rug-dag is wel lang, maar ik kan maar 1 oefening voor de hams doen in onze gym, en biceps doe ik ook ff rustig aan dus toch nog een goede dag.

das idd klote ja, die stang op je quads, maare wat dacht je van stifflegged DL?
 
Stiff legged wel een tijdje gedaan, zekers een goede oefening. Maar ik ben de laatste tijd zo lekker aan;t knallen met gewone deadlift dat ik die nu niet uit mijn schema wil hebben. En allebei dat werkt niet vind ik! Dus nu ff alleen deadlift, over tijdje maybe weer stiff legged.
 
okeee de calorieen bouw ik langzaam op. Ik kan niet ineens op 4000 C stappen. En in de maand oktober maak ik wel een split van me benen. En die maand erop van me schouders. Zodat ik gewoon zo zelf kan achter komen welke training ik het fijnst vind.

Maandag : Benen, Kuiten, (Onderarmen 2 oefeningen)
Dinsdag : Borst, Schouders
Woensdag : Rust
Donderdag : Rug, Biceps
Vrijdag : Schouders , Triceps
Zaterdag : Rust
Zondag : Rust

Okee zie hier. training schema van bart. Die lijkt me in de opzichten goed. Geen grote spieren samen. Zoals rug en Borst enz.. En de tip van rob G om geen 3 dagen achter elkaar te trainen. Nu wel beetje in de goede richting?
 
Originally posted by Ryu
okeee de calorieen bouw ik langzaam op. Ik kan niet ineens op 4000 C stappen. En in de maand oktober maak ik wel een split van me benen. En die maand erop van me schouders. Zodat ik gewoon zo zelf kan achter komen welke training ik het fijnst vind.

Maandag : Benen, Kuiten, (Onderarmen 2 oefeningen)
Dinsdag : Borst, Schouders
Woensdag : Rust
Donderdag : Rug, Biceps
Vrijdag : Schouders , Triceps
Zaterdag : Rust
Zondag : Rust

Okee zie hier. training schema van bart. Die lijkt me in de opzichten goed. Geen grote spieren samen. Zoals rug en Borst enz.. En de tip van rob G om geen 3 dagen achter elkaar te trainen. Nu wel beetje in de goede richting?

Dit begind r op te lijken Ryu! Ik zou alleen de schouders op dinsdag vervangen door buik! Dan is het ok! Want nu heb je nog 2 keer per week schouders en schouders is sowieso een spiergroep die je snel overtrained hebt (voorkant vooral).

Ennuh, dan na 6-8 weken overschakelen op een net iets anders schema! En dan groeien maar!!!
 
Originally posted by Rob G



Ennuh, dan na 6-8 weken overschakelen op een net iets anders schema! En dan groeien maar!!!

tenzij je super gaat op dat schema, ik bedeol waarom zou je nieuwe sokken kopen als je oude nog steeds goed zijn (en dan hebben we t gewoon over witte sportsokken he:) voordat ik weer eeen reacte krijg omdat die mooier zijn:D)

en brinta of havermout vreten..ach, gewoon vreten en van de snoepjes afblijven he manneke

die 80 kilo ligt binnen handbereik, de motivatie is er,de discipline is er, t schema is er, de voeding is er, het bedje om genoeg op te rusten is er hoop ik,
nu kan t groeiproces beginnen:thumb:
 
HEEE ALLE AARDERIJKS KUNDE BOEKEN NOG AAN TOE :D je hebt gelijk rob G.. :D Ik was vergeten die te vervangen

Maandag : Benen, Kuiten, (Onderarmen 2 oefeningen)
Dinsdag : Borst, buik
Woensdag : Rust
Donderdag : Rug, Biceps
Vrijdag : Schouders , Triceps
Zaterdag : Rust
Zondag : Rust
 
Omdat sokken gaan stinken Dandy :D


En dat bedje om in te rusten? eeeh ja... Bij jouw wel :D:p
 
Back
Naar boven