Fitness Seller

's avonds eten

Bezoekers in dit topic

elefino

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
15 feb 2003
Berichten
222
Waardering
0
Het is goed om 's avonds ook nog te eten. Maar ik heb nog een paar vraagjes:

1. Moet ik 's avonds vooral eiwitten of vooral koolhydraten binnenkrijgen?

2. Hoe lang voor het slapen gaan moet ik eten?

3. Als ik 's avonds train, is het dan anders?
 
1 - in principe vooral eiwitten
2 - uurtje voor 't slapen gaan een lichte maaltijd, bij voorkeur een maaltijd met veel caseine eiwitten
3 - lijkt me dat je dan gewoon moet zorgen dat je toch je pre- en post workout koolhydraten binnen krijgt.

Hoe lang voor je gaat slapen train jij? Ik kan na een goede sessie dus echt niet slapen, sterker nog, ik word er zelfs aktief van en dat schijnt vrij normaal te zijn.
 
Het verschilt hoe lang na de training ik ga slapen. Maar daar zit meestal wel >2 uur tussen.

Maar ik kan dus beter een blikje tonijn naar binnen werken ipv een bak kwark met havermout?
En op een avond na een training juist wél die havermout voor de koolhydraten?
 
Originally posted by elefino
Maar ik kan dus beter een blikje tonijn naar binnen werken ipv een bak kwark met havermout?
En op een avond na een training juist wél die havermout voor de koolhydraten?

Ik neem aan dat je redelijk snel na je post-workout maaltijd gaat slapen en maar tijd hebt voor een maaltijd:

Neem dan liever een shake die in ieder geval bestaat uit een mix van caseine en whey. Misschien kan je wat meer melk gebruiken dan bij je andere shakes gedurende de rest van de dag om zo wat meer caseine eiwitten binnen te krijgen. Gooi er desnoods een banaan doorheen als je dat lekker vind (ook 's nachts verbruikt je lichaam veel energie).

En verder wat dextrose in je post-workout shake; 1gr per kilo lichaamsgewicht. Met die havermout kan je beter de dag beginnen dan eindigen. Zijn goeie koolhydraten, maar na het trainen moet je je lichaam aanvullen met koolhydraten die snel opgenomen kunnen worden.

Je moet gewoon even kijken hoe het je allemaal uitkomt met de tijd enzo. Maar de harde regels zijn na het trainen whey proteine met dextrose en voor het slapen gaan geen al te zware maaltijd met het liefst (wat) caseine proteine. Dat is het belangrijkste. Anders in de andere threads even afkijken hoe anderen hun dag indelen. En er komen vast nog wel hele goeie en betere tips in deze thread..
 
Ik neem na mn training een wheyshake met dextrose warna ik een half ur tot een uur naderhand een maaltijd neem die vaak bestaat uit kipfilet, bonen en groente. Dit is tevens mn laatste maaltijd om ongveer 20.45 waarna ik tegen 22.30 ga slapen.
Ik zit nu overigens in mn cutfase waarom ik dus niet teveel eet voor t slapen gaan.

Je moet gewoon even kijken hoe het je allemaal uitkomt met de tijd enzo. Maar de harde regels zijn na het trainen whey proteine met dextrose en voor het slapen gaan geen al te zware maaltijd met het liefst (wat) caseine proteine

Welke voedingsmiddelen beschikken eigenlijk over caseine-eiwitten. Kon dat nagenoeg nergens vinden hier. Ik geloof dat kwark bijvoorbeeld wel een kanshebber zou zijn. toch?
 
Originally posted by elefino
Het is goed om 's avonds ook nog te eten. Maar ik heb nog een paar vraagjes:

1. Moet ik 's avonds vooral eiwitten of vooral koolhydraten binnenkrijgen?

2. Hoe lang voor het slapen gaan moet ik eten?

3. Als ik 's avonds train, is het dan anders?

Wat is je doel? Wil je zwaarder worden?

1) Eet 's avonds gewoon zoals elke maaltijd. Als je problemen hebt met slapen kun je beter de eiwitten iets verlagen en de koolhydraten verhogen. Vetten hou je gewoon hetzelfde.

2) Je kunt gewoon voordat je gaat slapen wat eten. Of dat nu een kwartier of een half uur ervoor is maakt geen verschil.

3) Lijkt me niet. Eerst een post-workout shake en voor het slapen een normale maaltijd.
 
Originally posted by dandyman

Welke voedingsmiddelen beschikken eigenlijk over caseine-eiwitten. Kon dat nagenoeg nergens vinden hier. Ik geloof dat kwark bijvoorbeeld wel een kanshebber zou zijn. toch?

Juist, kwark, hutte kase, yoghurt, (karne)melk etc. Er zijn ook supplementen op de markt met veel caseine eiwitten die je dan 's avonds zou kunnen nemen, maar dat kost natuurlijk wel wat als je die ook nog 's moet kopen.
 
bedankt man, Ik dacht dus al dat zuivel die eigenschap heeft en om dan nog meer supplementen aan te schaffen.....mn portemonee ziet me alweer aankomen:D
 
Originally posted by dandyman
bedankt man, Ik dacht dus al dat zuivel die eigenschap heeft en om dan nog meer supplementen aan te schaffen.....mn portemonee ziet me alweer aankomen:D

Ook kip, vis e.d. verteren langzaam.
 
Dus eigenlijk komt vrijwel elke magere eiwitbron in aanmerking want eieren hebben toch ook een langzame afgifte
 
Ja, eieren zijn wel weer iets sneller. Als je er ook nog wat vezelrijke koolhydraten en wat vet bij doet dan is de afgifte nog langzamer.
 
Dan is t maar goed dus dat ik nu sochtends een wheyshake neem. nam eerst eieren met havermout of maakt dat dan niet zoveel uit?

eet savonds zowiezo vaak alleen maar kip, mede vanwege tryptofaan word je eerder slaperig alleen weet ik dan niet of dat in 200 gram echt veel effect heeft
 
Originally posted by dandyman
Dan is t maar goed dus dat ik nu sochtends een wheyshake neem. nam eerst eieren met havermout of maakt dat dan niet zoveel uit?

Het zal wel iets voordeel hebben, de aminozuren bereiken eerder de bloedbaan/ spieren. Al heeft insuline zelf een belangrijker effect.
 
ff een dagje aan het werk en er staat al een hele discussie hier. :thumbup:

Als reactie op Burn, het is idd mijn bedoeling om zwaarder te worden.

Helaas heb ik 's avonds niet de mogelijkheid om een hele maaltijd te bereiden. Dus ik zat vooral te twijfelen tussen bijvoorbeeld een blikje tonijn of een bak kwark met havermout. Maar moet ik dan wel kiezen? Of zou ik het allebei moeten nemen als vervanging van een hele maaltijd?
 
Ik gebruik meestal als preworkout maaltijd een blikje tonijn met een bakje magere yoghurt met havermout maar je zou t in je bulk natuurlijk beide kunne gebruiken
 
Een maaltijd bestaat normaal uit: koolhydraten, eiwit en vet. Dat hoef je toch niet perse helemaal te bereiden? Je kunt ook iets eten dat snel klaar te maken is.
 
Originally posted by dandyman
Ik gebruik meestal als preworkout maaltijd een blikje tonijn met een bakje magere yoghurt met havermout maar je zou t in je bulk natuurlijk beide kunne gebruiken

Maar het gaat mij niet om de pre workout, maar om wat ik 's avonds voor het slapen moet eten.
 
Originally posted by burn
Een maaltijd bestaat normaal uit: koolhydraten, eiwit en vet. Dat hoef je toch niet perse helemaal te bereiden? Je kunt ook iets eten dat snel klaar te maken is.

Dus een bak kwark met havermout en een lepel lijnzaad olie is een goeie maaltijd 's avonds?
Dan is dat eigenlijk het antwoord op m'n vraag :)
 
Originally posted by elefino


Dus een bak kwark met havermout en een lepel lijnzaad olie is een goeie maaltijd 's avonds?
Dan is dat eigenlijk het antwoord op m'n vraag :)

Lijkt me een goede maaltijd inderdaad.
 
OK, iedereen bedankt!:clap:
 
Back
Naar boven