AndroidHealthClinic

's avonds eten

Bezoekers in dit topic

Is Brinta ook goed voor het slapen gaan? Een soort ontbijt voordat je naar bed gaat? :P
 
Originally posted by FBtje
Is Brinta ook goed voor het slapen gaan? Een soort ontbijt voordat je naar bed gaat? :P

Brinta is ongeveer het zelfde als havermout. Dus daar moet het zelfde voor gelden. Aanvullen met wat eiwitten en wat vetten en je kunt lekker gaan slapen :yawn:
 
Thanks! Dat ga ik dan maar eens doen..
 
Maar dit geld dus voor de cutfase, als ik goed zie?
 
Originally posted by dandyman
Maar dit geld dus voor de cutfase, als ik goed zie?

Tijdens het cutten kun je ook in de laatste maaltijd de koolhydraten verminderen. Op deze manier krijg je een grotere gh afgifte in de nacht. Deze gh kan wel iets helpen, maar het belangrijkste blijft het aantal kcal. Tijdens het bulken heb je niks aan deze gh afgifte(catabool).
 
Duidelijk. wederom bedankt, Burn
 
burn... je verbranding is sochtends toch hoger? Dus in principe zou je sochtends iets meer koolhydraten kunnen nemen dan later op de dag.
 
Originally posted by Dom!nator
burn... je verbranding is sochtends toch hoger? Dus in principe zou je sochtends iets meer koolhydraten kunnen nemen dan later op de dag.

Waarom dan? Het gaat er toch om wat je gedurende de hele dag verbrandt. Waarom is het beter als je verbranding wat hoger is om koolhydraten te eten? Ik zie geen voordelen daarin.
 
omdat hij denkt dat kh's die je 'savonds eet eerder in vet worden omgezet dan dat je die 's ochtends eet, omdat je 's avonds bijna nix meer doet.

Maar als je 's avonds traint dan is er nix mis mee om een flinke maaltijd te eten. Als je overdag traint dan is een bescheiden maal voldoende.
 
Originally posted by ErEf
omdat hij denkt dat kh's die je 'savonds eet eerder in vet worden omgezet dan dat je die 's ochtends eet, omdat je 's avonds bijna nix meer doet.

Maar als je 's avonds traint dan is er nix mis mee om een flinke maaltijd te eten. Als je overdag traint dan is een bescheiden maal voldoende.

Koolhydraten kunnen niet naar vet omzetten als je onder je kcal. behoefte zit. Sowieso worden koolhydraten bijna niet naar vet omgezet. Maar als je daar bang voor bent dan kun je alleen nog maar eiwitten eten in de avond?
 
eh... zijn doel was om aan te komen.. dus ikke niet begrijp met onder kcal behoefte zitten, ook al heb je wel gelijk wanneer je wel aan het cutten bent.
 
De insulinegevoeligheid is het hoogst in de morgen en neemt af naarmate de dag vordert. Er is dus een kleinere afgifte van insuline nodig om de voedingstoffen de spiercellen in te krijgen. Hoe minder insuline er nodig is hoe minder de kans is om vet op te slaan. Dus eet het grootste deel van je koolhydraten het liefst vroeg in de dag.

Onderzoekers beweren zelfs dat later op de dag de insuline-resistentie zo hoog is dat er valt te spreken over een milde vorm van diabetes type II.
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by burn

Tijdens het bulken heb je niks aan deze gh afgifte(catabool).

GH is niet catabool, eerder anabool vanwege zijn invloed op IGF-1. Afgezien van de lever kan IGF-1 ook lokaal in de spiercel aangemaakt worden, dit gebeurt alleen onder invloed van GH. De aanmaak van IGF-1 in de spiercel is de directe oorzaak voor spiergroei !
 
Originally posted by Gamer
De insulinegevoeligheid is het hoogst in de morgen en neemt af naarmate de dag vordert. Er is dus een kleinere afgifte van insuline nodig om de voedingstoffen de spiercellen in te krijgen. Hoe minder insuline er nodig is hoe minder de kans is om vet op te slaan. Dus eet het grootste deel van je koolhydraten het liefst vroeg in de dag.

Insuline gevoeligheid neemt af naarmate de spiercel voller raakt met glycogeen. 'S ochtends kan de insuline gevoeligheid ook minder zijn door de gh afgifte.
- De gh afgifte zorgt voor meer vrije vetzuren in het bloed = mindere insuline gevoeligheid

Leuk voorbeeld is wat ze bij diabetici doen. Diabetici kampen vaak met een slechte insuline gevoeligheid in de ochtend. Wat ze doen is deze mensen koolhydraten geven vlak voordat ze gaan slapen. Hierdoor daalt de gh afgifte en het aantal vrije vetzuren in het bloed, waardoor de insuline gevoeligheid in de ochtend stijgt. Probleem is alleen wel dat deze mensen vaak wel vet aanzetten en uiteindelijk de insuline gevoeligheid alleen maar afneemt.
Ook hoeft een vermindering van de insuline gevoeligheid niet meteen te zorgen voor extra vetopslag. Als de insuline gevoeligheid in de vetcellen meer afneemt dan in de spiercellen zullen je een omgekeerd effect zien.
 
Originally posted by Gamer


GH is niet catabool, eerder anabool vanwege zijn invloed op IGF-1. Afgezien van de lever kan IGF-1 ook lokaal in de spiercel aangemaakt worden, dit gebeurt alleen onder invloed van GH. De aanmaak van IGF-1 in de spiercel is de directe oorzaak voor spiergroei !

Jij weet duidelijk niet wat catabool inhoudt. Misschien kun je dat beter eerst eens opzoeken.
 
Ik had het over spier-catabolisme en ging er van uit jij ook ...
 
Ja, ik bedoelde het niet zo lullig, als het over komt.

Maar catabool is gewoon een algemene term, zoals in elk (biochemie)boek vermeld. Ik zal het citeren: Catabolism involves degradation of ingested foodstuffs or stored fuels suchs as carbohydrate, lipid and protein into usable forms of energy. These reactions result in conversion of large complex moluces to smaller molecules. Etc........
Dus bij catabolisme komt er ATP vrij door de verbranding. Gh is daarom catabool wanneer er geen voedingsstoffen aanwezig is. Het kan ook anabool zijn, maar niet in dit geval.
 
Back
Naar boven