AndroidHealthClinic

's avonds meer trek dan 's ochtends (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

AstroNiels

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
8 nov 2002
Berichten
93
Waardering
0
Hallo luitjes,

Ontbijt als een koning, dineer als een zerver. Zo luidt de standaard regel is het niet?
Nou, ik zou dit best graag willen doen, maar als ik 's ochtends uit bed kom heb ik echt geen trek laat staan honger.
'S avonds daarentegen kan ik aan een stuk door eten (ben ook een avondmens, 's ochtends ben ik nooit goed op dreef = ochtendhumeur...).

Nou probeer ik in de ochtend altijd zo veel mogelijk te eten, maar dat wil gewoon nog steeds niet echt wennen. Ik wil het wel, maar m`n lichaam niet.
En dat werkt soms wel een beetje op de zenuwen, want ik wil het wel, maar het lukt niet.

Iemand tips om mijn voedingspatroon langzaam een beetje te verschuiven?
 
Ik heb net hetzelfde, het is daarom dat ik in de ochtend/voormiddag alleen maar vloeibare dingen eet of drink en in de namiddag/avond meer vaste maaltijden.

In de ochtend kan dat zijn een bak kwark met gemengd fruit of brinta/havermout in melk etc. op deze manier kan je ook meer eten en dus meer kcal binnen krijgen.
 
Warm eten is voor mij ook altijd een reden om extra op te scheppen. Indien mogelijk kun je misschien eens proberen 's middags warm te eten.
 
Dat is helaas onmogelijk, want zit gewoon nog op school.


Originally posted by Cowgirl Herb
Warm eten is voor mij ook altijd een reden om extra op te scheppen. Indien mogelijk kun je misschien eens proberen 's middags warm te eten.
 
Klopt, weight gainer, kwark, yoghurt + havermout, brinta (!!) en dat soort dingen.

Wat ik op dit moment 's ochtends eet / drink is het volgende:

- 0.5 liter water + 3 gram creatine + 40 gram koolhydraten
- 2 snee bruin brood (of groot bord brinta)
- 250 gram kwark of 2 eieren
- vitaminepil
- ...en dan zit ik ook echt propvol !!

Pas 3 tot 4 uur later heb ik dan weer trek in boterhammen, maar vanaf dan gaat het eten ook weer prima.

Op zich gaat het best goed zo, maar het kan een stuk beter, en vooral als ik 's ochtends een klein humeurtje heb baal ik er van dat het eten dan zo klote gaat.

Dus misschien eerder geestelijk een probleem dan wat anders?
Gelukkig ben ik niet de enigste...

Originally posted by admin
Ik heb net hetzelfde, het is daarom dat ik in de ochtend/voormiddag alleen maar vloeibare dingen eet of drink en in de namiddag/avond meer vaste maaltijden.

In de ochtend kan dat zijn een bak kwark met gemengd fruit of brinta/havermout in melk etc. op deze manier kan je ook meer eten en dus meer kcal binnen krijgen.
 
Hmm wat raar....
Ik heb nooit problemen met eten eigenlijk :)
ik word zowat met honger wakker, in een goeie bulk eet ik sochtends 230 gram brinta in 10 minuten (dat was toen ik 20 was, lukt me nu opt moment ook ff niet)
MAargoed, zijn er geen dingen die je savonds kan eten zodat je sochtends meer trek heb ofzo?
 
Je eet al meer dan ik Astro, ik krijg smorgens als ik uit me bed kom echt geen brood weg. Ik begin meestal met 40gr whey, en vruchtensap. Een uur later als ik op me werk zit begin ik pas met brood eten.
 
Ik eet s ochtend meestal wat eitjes met pannenkoeken of wat boterhammen pindakaas erbij. Hoelanger jij je voeding uitstelt hoe langer het duurt eerdat je spijsvertering optimaal gaat werken dus je honger krijgt..
 
Als je opstaat direct een water drinken kan ook wel helpen.
Daardoor gaat je spijsvertering al aan de gang en dan krijg je dus honger :-)
 
Originally posted by Zwier
Ik eet s ochtend meestal wat eitjes met pannenkoeken of wat boterhammen pindakaas erbij. Hoelanger jij je voeding uitstelt hoe langer het duurt eerdat je spijsvertering optimaal gaat werken dus je honger krijgt..

...en hoe langer je in catabole toestand verkeerd!!
 
Originally posted by RobbieH
Als je opstaat direct een water drinken kan ook wel helpen.
Daardoor gaat je spijsvertering al aan de gang en dan krijg je dus honger :-)

Haha, wat een mop!! Spijsvertering op gang door water... :finger:
 
Ontbijt gewoon goed, dwing je er desnoods toe, al zit je er een uur voor aan tafel! Uiteindelijk zal het wennen. Weet je nog...dat moment dat je meer cals moest eten, dat was in het begin ook geen makkie, maar is toch ook gelukt!? Just do it...
 
klopt... we gaan gewoon stug door, en zal dus gewoon kwestie van wennen zijn. Alright! Morgenvroeg, 10 boterhammen :p
 
Is het trouwens misschien een idee om 's avonds iets minder te gaan eten, en dat de volgende ochtend weer op te vangen? Of kun je deze gewoonte / aanwenning echt niet langzaam verschuiven ??

Edit... na het lezen van m`n eigen post vraag ik me opeens af wat ik er mee op zou schieten. Iemand een idee?
 
Als ik sommige dingen lees hierboven wordt ik echt niet goed. Catabole toestand, omdat je 's morgens niet eet?

Ik eet al jaren niet 's morgens vroeg of ik drink wat melk of een banaantje. Maar om te zeggen dat ik daardoor geen spiermassa meer aankom is onzin.
 
Originally posted by tigerochi
Als ik sommige dingen lees hierboven wordt ik echt niet goed. Catabole toestand, omdat je 's morgens niet eet?

Ik eet al jaren niet 's morgens vroeg of ik drink wat melk of een banaantje. Maar om te zeggen dat ik daardoor geen spiermassa meer aankom is onzin.

Deze post doet me goed. :D
 
Ik kan 's ochtends helemaal niks eten, ik drink m'n weightgainer, en soms wil er nog wel een bakkie muesli genuttigd worden. Of Brinta (230 gram, das bekant 1/2 van het pak, das aardig wat).

Mijn spijsvertering komt laat op gang, en houdt er (heel) laat mee op........
 
Originally posted by tigerochi
Als ik sommige dingen lees hierboven wordt ik echt niet goed. Catabole toestand, omdat je 's morgens niet eet?

Ik eet al jaren niet 's morgens vroeg of ik drink wat melk of een banaantje. Maar om te zeggen dat ik daardoor geen spiermassa meer aankom is onzin.

wat voor jou werkt hoeft niet voor anderen te werken hoor :finger:
Door wat ik nu eet voel ik me veel energierijker, sterker en wordt sneller zwaarder dan eerst heb ik het idee.
 
Ik eet zelf 'smorgenss kwark, havermout, banaan, melk, water en 2 uur later iets warms, nl spaghetti en daar verheug ik me op :p.

Vroeger at ik eerst havermout en kwark, 2 uur later brinta en kwark, 2uur later brood, maar dat kreeg ik niet goed binnen (allemaal kouwe kak :p)
 
had hetzelfde probleem.. bij mij hielp het indertijd toen ik ook voor het slapen gaan ging eten. Dan had ik me 's ochtends toch een honger!! waarschijnlijk omdat het dan 'snachts door blijft draaien. kan ook een insul kwestie zijn. Piek daarvan is ongeveer 4 uur 's nachts. Als je daarvoor door eten al een insuline piek hebt gehad, ben je 's ochtends nog leger. (denk ik)
 
Back
Naar boven