MuscleMeat

's avonds meer trek dan 's ochtends

Bezoekers in dit topic

Ben net weer op.. dat van ErEf klopt. Net voor het slapen gaan eten helpt. Ik was op vakantie en had vaak geen zin meer 's avonds te eten. Als gevolg daarvan had ik 's ochtends meestal ook wat minder honger.
Nu echter alleen een lepel lijnzaadolie, ik moet zodadelijk namelijk naar de sportschool fietsen (13-14 km) en drink dan het eerste deel van mijn weischudje/drankje op: 30 gram wei, 30 gram maltodextrine in water ditmaal.. want de kwark is op en de eieren ook.. net weer terug van 2,5 week vakantie nl.

Ik heb daar ook ontdekt dat ik beter in de eerste 8 uur nadat ik op ben vaker dan elke 3 uur kan eten.. het was heel steriel bepaald tussen 9 uur en 24 uur.
Tijdens de vakantie ben ik overgestapt op een flexibeler schema, maar ik ben er nog niet uit over wat ik in de tweede 8 uur moet doen.
Zoiets van 9-11-13-16-19-22 uur.. maar het punt is, dat ik vaak erg laat naar bed ga. Of zou ik op 2-2-2-3,5-3,5-3,5 gaan zitten? 9-11-13-16:30-20:00-23:00 of zoiets?
 
Originally posted by Esperantisto
Ik heb daar ook ontdekt dat ik beter in de eerste 8 uur nadat ik op ben vaker dan elke 3 uur kan eten.. het was heel steriel bepaald tussen 9 uur en 24 uur.
Tijdens de vakantie ben ik overgestapt op een flexibeler schema, maar ik ben er nog niet uit over wat ik in de tweede 8 uur moet doen.
Zoiets van 9-11-13-16-19-22 uur.. maar het punt is, dat ik vaak erg laat naar bed ga. Of zou ik op 2-2-2-3,5-3,5-3,5 gaan zitten? 9-11-13-16:30-20:00-23:00 of zoiets?

Maakt denk ik niet zo veel uit, ligt ook aan de grote van de maaltijd.
Ikzelf doe altijd 8-10-12.30-15.30-18-21-23, maar wijk hier regelmatig van af ( trainingsdagen).
Ik houd gewoon in de gaten dat ik om de 2 tot 3 uur eet.
De 18.00 avondmaaltijd is meestal het grootst, dus wacht ik weer tot 21.00 voor de volgende.
 
Originally posted by Jefro


Maakt denk ik niet zo veel uit, ligt ook aan de grote van de maaltijd.
Ikzelf doe altijd 8-10-12.30-15.30-18-21-23, maar wijk hier regelmatig van af ( trainingsdagen).
Ik houd gewoon in de gaten dat ik om de 2 tot 3 uur eet.
De 18.00 avondmaaltijd is meestal het grootst, dus wacht ik weer tot 21.00 voor de volgende.
Maar dan eet je weer 7x per dag. Op zich niets mis mee, hee eigenlijk niet eens zo gek. Ik ben zelf op een 1800 kcal dieet dus ik zou bijv. ipv de laatste 2 maaltijden ieder 300 kcal te eten (ik probeer het zo gelijk mogelijk te houden) 3x 150 kcal te eten, dit ook omdat de 2 ochtendmaaltijden erg licht uitvallen als ik de slagroom weglaat (weipoeder en moutsuiker gaan wel samen, maar daar ook nog eens vet aan toevoegen schijnt slecht te zijn, zo kom ik maar net aan 400 kcal voor de 2 eerste maaltijden ipv 600!)
 
Originally posted by AstroNiels
- 0.5 liter water + 3 gram creatine + 40 gram koolhydraten
- 2 snee bruin brood (of groot bord brinta)
- 250 gram kwark of 2 eieren
- vitaminepil
- ...en dan zit ik ook echt propvol !!

ik vind dat je het best goed doet hiermee.
als je daarna op gang komt is er denk ik niet veel mis hieraan.

vraagje: wat zijn die 40gram koolhydraten op die 1e regel?
 
Het kan ook gewoon maagzuur zijn, die ook je ochtendhumeur verklaard.
 
Back
Naar boven