MuscleMeat

S`middags of s`avonds trainen groot verschil.

Bezoekers in dit topic

markd1984

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
6 apr 2015
Berichten
764
Waardering
185
Iets waar ik al lang tegenaan loop, is dat er nogal een verschil is wanneer ik avonds train, wat ik normaal altijd doe, of op een vrije dag overdag.

Normaal, werk ik van 8 tot half 5, lichamelijk best zwaar werk.
Kom thuis, neem een shake tegen de honger, en ga trainen, dan avond eten, en de rest van de avond volgt in rust.
Uiteraard ben ik dan vermoeid, cardio heb ik niet altijd de fut meer voor, maar krachttraining geen probleem.

Zoals vandaag weer, of als ik eens een zaterdag ook vrij ben, dan lig ik ochtends wat langer op bed en ga ik begin van de middag trainen. Nu ben ik ook bezig.
Maar elke keer weer overdag trainen resulteert in gewoon geen kracht meer.
Bijna alle oefeningen moeten gewoon lichter. Heel irritant, terwijl mijn gevoel zegt, lekker uitgeslapen energie zat om wat te doen.

Hebben jullie hier ook ervaring mee? Of is een dag werken een 8 uur lang warming up voor mij?
 
Geen idee, het maakt voor mij in ieder geval geen verschil. :shrug:
 
Heb er zelf ook geen last van. Zou eerder zeggen dat je na een lange dag werken, minder zou trainen. Maar wat eet je zoal voor je training op een vrije dag?
 
Heb ik ook en ligt waarschijnlijk aan je voeding. In de ochtend als ik net wakker ben en ik ga trainen op een nuchtere maag of licht ontbijt dan scheelt het wel iets in kracht en uithouding, niks dramatisch. Tov in de avond wanneer ik al een hele hoop carbs en een dikke preworkout maaltijd binnen heb.

Als ik genoeg carbs eet een paar uur voor een ochtendtraining nergens last van.
 
Ik ben in de ochtend en middag over het algemeen ook significant minder sterk dan in de avond. Heeft bij mij in ieder geval niets met voeding te maken. Geen idee wat de reden is.
 
Gewoon genoeg kcal op hebben voor je begint
 
Van uitslapen word je eerder suf en slap. Het is ook van belang op welk moment van de slaapcyclus je wakker wordt. Je hebt vast wel al meegemaakt dat je heel uitgerust en fris wakker wordt hoewel je nog niet zoveel uren hebt geslapen. Of dat je juist suf en vermoeid wakker wordt ondanks lang geslapen te hebben.

Dat is afhankelijk van of je dus een volledige cyclus hebt doorlopen of niet:

https://www.uzleuven.be/multidisciplinair-centrum-voor-slaapmonitoring/slaapstructuur
 
hmz, geen idee, hangt meer van mijn "mood" af, en of ik "in the zone" raak of niet.

Raak makkelijker "in the zone" als ik helemaal alleen in mijn keldertje train eigenlijk

Normaal train ik rond 7-8u, gisterenavond was het 22u30 en deze ochtend kwam ik recht uit het bed, koffie gedronken en om 10u getraind met de buurman

Met de trainingen van 22u30 heb ik het meeste last, wss omdat ik al wakker ben van 5u15 en meestal maar 4-5u slaap.
 
Ik train het liefst elke keer rond dezelfde tijd van 1900-2030 ergens. Maar ik ben iemand die houdt van ritme en regelmaat. Trainen in de ochtend vind ik niks. Ik train liever na een hele dag eten dan na een licht ontbijt.
 
Het is heel wisselend per persoon.
Zelf train ik meestal direct na het werk rond 16:15-16:30. Meestal eet ik om 15:15 nog een maaltijd. Toch heb ik na zo een dag werken echt wel minder kracht dan wanneer ik in het weekend om 8:00-8:30 ga. Heb dan wel net een ontbijtje van ca. 900 kcal op. In de avond trainen is bij mij echt een no go.
 
Bedankt voor tips.
Beide linkjes gelezen. Grappig om te zien wanneer je lichaam op welke tijd wat doet. Maar de conclusie was daarin ook dat s avonds trainen het beste zou zijn.
Slaapproblemen heb ik niet, ik slaap erg vast, als er geluid is om mij heen, buren, buiten enz stoort mij dit niet, ik slaap daar door heen. In tegenstelling tot mijn vriendin, die word van alles wakker.

Ik had vanochtend ontbeten met glaasje vitaminedrinken, soort van jus d orange
Whey isolaat aangevuld met haver en rijst.
En 4 boterhammen met daarop een blikje tonijn.
Lijkt mij zat voor ontbijt.

Toen even laten zakken, de preworkout genomen en ondertussen drinken voor tijdens het trainen en de postworkout klaar gezet en ben ik begonnen.
Als ik de hele dag heb gewerkt, heb ik natuurlijk door de dag heen nog meer koolydraten binnen gekregen, maar ook verbruikt lijkt mij.
Het overdag trainen gaat goed, maar ik kan niet het maximale doen bij alles, alles moet net iets lichter, ik heb gewoon iets minder kracht, blijf het een vreemd iets vinden.
 
Denk dat je er vooral niet te moeilijk over moet denken..
Er bestaat ook nog zoiets als "ochtendmensen" en "avondmensen". Dit geldt ook voor het trainen. De één is 's ochtends op zijn best, de ander is juist 's avonds op zijn best, onafhankelijk van wat er zich verder die dag heeft voorgedaan. Natuurlijk spelen voeding en lichamelijke activiteiten een rol, maar daarnaast is het beste moment op de dag om te trainen voor iedereen gewoon anders..
 
Op vrije dagen train ik rond 11 in de ochtend, altijd voel ik dan alsof ik meer energie heb dan wanneer ik om 1700 uur (op thuiswerkdagen) of 2100 uur (op werkdagen) train.

Zal vooral in mijn kop zitten denk ik. Er is vast onderzoek naar gedaan gok ik zo.
 
Bump.
Dit blijft een irritant probleem.
Ontbijten doe ik voldoende, maar ik heb ochtends altijd bijna geen kracht, gevoel van elastiek in de armen.
Energie genoeg, maar geen kracht.
Vanochtend 9 uur opgestaan, rond 11 uur gaan trainen, ging gewoon niet lekker. Geen kracht.
S avonds gaat het altijd veel beter, ook al ben ik dan moe van het werken.
 
Uit wat bestaat je ontbijt?
 
Vanochtend was het 3 bruin brood met blik tonijn. Whey isolaat shake, met 2 scheppen oats en 2 scheppen gemalen rijst.
Toch een behoorlijke vulling dacht ik zo.
Maar dit is al jaren iets wat zich voor doet, en nu met trainen valt het nog meer op. Met werken viel het niet zo hard op.
 
Heb hetzelfde, in de ochtend met goed ontbijt en koolhydraten train ik een stuk minder dan na 10 uur werk en kapot naar de sportschool ga, dan train ik een stuk beter dan in de ochtend.
 
Heb er zelf ook wel wat last van, maar problematisch hoort het toch niet te zijn.
Heb er minder last van als ik snelle koolhydraten eet voor m'n training. Vulling is nietszeggend als je geen tijd geeft om voedingstoffen op te nemen.
 
Denk ook eens aan wat je de avond ervoor nog eet, hoe vroeger je traint hoe meer dat van belang zal zijn dan je ontbijt. Of je ontbijt moet heel snel opgenomen worden, shake en snelle suikers.

En caffeine? Als je op werkdagen traint na 7 koffie en op vrije dagen 1 of niks..
 
Back
Naar boven