MuscleMeat

's Nachts Groeien? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TongPo

Ripped Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
28 apr 2003
Berichten
4.250
Waardering
5
Groei je 's nachts nou meer dan overdag of maakt dit niet veel uit?

En zijn langzame eiwitten 's avonds heel belangrijk om 's nachts te groeien?
 
Als je rust groei je sowieso..dit is dus vooral 's nachts..

Daarom is het dus ook een fabel dat je in de sportschool zou groeien..

Caseine is goed voor als je gaat slapen..ik drink vaak veel melk of neem een milkshake..
 
Ja ok, maar ik bedoel meer of je er nou echt veel profijt van hebt als je 's avonds laat langzame proteïnen inneemt? Ga je dit merken mbt groei en herstel?
 
niet na een dag..maar als je het dagen, weken, maanden, jaren doet....dan wel.

gewoon wat kwark/melk eten 1-2 uur voordat je gaat slapen.
 
wat vinnie zei..je merkt het niet meteen maar op den duur wel..

kijk je geeft je lichaam dan energie om de nacht door te komen..
je lichaam doet er lang over om caseine te verteren dus krijg je geen spierverlies als je dan 's ochtends gewoon weer wat proteine binnenkrijgt..
 
Originally posted by Vinny
niet na een dag..maar als je het dagen, weken, maanden, jaren doet....dan wel.

gewoon wat kwark/melk eten 1-2 uur voordat je gaat slapen.

1 tot 2 uur? dat vind ik nog een aardige tijd voor t slapen gaan. dan zit je nog zon 10 uur zonder eiwitten. is t niet beter om (in de bulk) echt vlak voor t slapen gaan eiwitten tot je te nemen?
 
Ik neem altijd 5 ei-eitwitten voor het slapen gaan.
Ik denk dat het verstandig is om vlak voor het slapen gaan wel eiwitten te nemen om de nacht door te komen



jopie
 
Maar niet inde cutfase of wel?
 
ja waarom niet??


jopie
 
ja hoor daar vaak tegenstrijdige verhalen over. zelf eet ik mijn laatste maaltijd 2 uur voor t slapen gaan aangezie ik dan toch aan mn bendigde cals zit. Meestal na training en dan groente, vold eiwitten en lijnzaad. Op niet trainingdag enkel eiwitten en lijnzaadolie om de eiwitten te vertragen
 
Heeft iemand wel eens geprobeerd om koolhydraten voor het slapen gaan in te nemen, ipv eiwitten??
wat is jullie ervaring daar in?



jopie
 
Ik at eerst altijd gewoon boterhammen voor het slapen gaan. Ging altijd goed. Nu eet ik een 500 gram magere kwark 1 minuut voordat ik ga slapen. Niet dat ik nu echt merkbare verschillen zie, maar denk dat dit op lange termijn wel komt.

Kijk, als je een uur of 8 in je bedje ligt te slapen verbrand je lichaam veel. Omdat je tijdens je slaap de meeste spiergroei hebt (/kan hebben) is het dus zaak dat je lichaam voldoende eiwitten heeft om die spieren ook daadwerkelijk mee op te bouwen. Als je dus net voor het slapen gaan veel eiwitten neemt (gram of 50) dan kan je lichaam daar redelijk lang mee vooruit gedurende de nacht. Je kan dan ook wel koolhydraten nemen maar ik denk dat dit je spierbouw tijdens de nacht niet veel extra's geeft.

Meestal heb je die eiwitten die je voor het slapen neemt allemaal gebruikt tijdens je nachtrust (weet eienlijk niet hoe lang je lichaam r over doet om deze te gebruiken), je lichaam zal dus smorgens weer een grote behoefte aan eiwitten hebben. Daarom pak je smorgens whey zodat deze heel snel opgenomen kan worden door je lichaam. Half uurtje daarna begin je de koolhydraten naar binnen te werken. Op deze manier is je lichaam dus zo goed als 24/7 voorzien van eiwitten en zal je dus weinig in katabole status komen en de beste groei hebben.

correct me if i'm wrong...
 
ik neem altijd een eiwitten shake voor het slapen denk dat dit het beste is (wel time released) is wel duur spul maarja....
 
Neem zelf na me bak kwark en blikje tonijn vlak voor het slapen nog wat kh. bewust, anders slaap ik namelijk niet. de kh zorgen ervoor dat ik goed slaap en goed in slaap kom.. mijn laatste maal is dus een van alleen maar kh.
 
Originally posted by soulreaver
Neem zelf na me bak kwark en blikje tonijn vlak voor het slapen nog wat kh. bewust, anders slaap ik namelijk niet. de kh zorgen ervoor dat ik goed slaap en goed in slaap kom.. mijn laatste maal is dus een van alleen maar kh.

Het is toch zo dat je van eiwitten slechter slaapt en van koolhydraten beter? Gelukkig slaap ik de laatste tijd zeer goed dus heb ik r geen problemen mee!
 
Het meest optimaal voor spiergroei zal waarschijnlijk zijn als je vlak voordat je gaat slapen eet.
- Vetten: vertragen de opname
- Koolhydraten: leveren vezels(vertragen), ter bescherming van de eiwitten + voor goede nachtrust (verhoging serotonine + verlaging cortisol).
- Eiwitten voor de aanvoer van aminozuren.

Tijdens het cutten kun je eigenlijk hetzelfde toepassen. Je kunt het ook wat moeilijker maken en je richten op de gh afgifte etc..
 
Originally posted by CQ_Demolisher
Als je rust groei je sowieso..dit is dus vooral 's nachts..

Lollig dat je dat zegt. In theorie waar, in praktijk heb ik daar zeker mn twijfels over. Snachts heb je maximale rust, hogere GH. MAAR!, als je je spieren niet belast rusten ze ook, en je GH piekt na 1,5 uur, en thats it. En verder...geen voedings stoffen. Dus ik denk dat je vooral groeit tijdens RUST icm VOEDING. Slapen is ook weer niet optimaal in mijn ogen...
 
Originally posted by Robin


Lollig dat je dat zegt. In theorie waar, in praktijk heb ik daar zeker mn twijfels over. Snachts heb je maximale rust, hogere GH. MAAR!, als je je spieren niet belast rusten ze ook, en je GH piekt na 1,5 uur, en thats it. En verder...geen voedings stoffen. Dus ik denk dat je vooral groeit tijdens RUST icm VOEDING. Slapen is ook weer niet optimaal in mijn ogen...

Wel als je voor je naar bed gaat nog het een en ander eet aan eiwitten
 
@ rob g ja dat heb ik ook altijd gehoord ! van kh's slaap je goed en van eiwitten minder !
kan het ook zijn dat je van kh's zoals havermout enzo in grote hoeveel heden dan wel moe word ? ik bedoel lui ?
 
Originally posted by kenneth
@ rob g ja dat heb ik ook altijd gehoord ! van kh's slaap je goed en van eiwitten minder !
kan het ook zijn dat je van kh's zoals havermout enzo in grote hoeveel heden dan wel moe word ? ik bedoel lui ?

dat is voornamelijk van snelle koolhydraten. deze kunnen ervoor zorgen dat je een loom gevoel krijgt.
 
Back
Naar boven