XXL Nutrition

's Nachts Groeien?

Bezoekers in dit topic

Originally posted by burn
Het meest optimaal voor spiergroei zal waarschijnlijk zijn als je vlak voordat je gaat slapen eet.
- Vetten: vertragen de opname
- Koolhydraten: leveren vezels(vertragen), ter bescherming van de eiwitten + voor goede nachtrust (verhoging serotonine + verlaging cortisol).
- Eiwitten voor de aanvoer van aminozuren.

Tijdens het cutten kun je eigenlijk hetzelfde toepassen. Je kunt het ook wat moeilijker maken en je richten op de gh afgifte etc..

ik deed altijd extra alleen een eiwitten shake omdat ik d8t dat je lichaam snachts niet met koolydraten en vet kon alleen opslaan?? maarja heb ik toch mooi er weer wat bijgeleerd.

maar het beste zou dus gewoon zijn een complete maaltijd voor het slapen nemen
 
Let wel op met teveel koolhydraten voor het slapen!

's Nachts verbrand je wel calorieen, maar niet heel veel.

Dus de kans dat het teveel opgeslaan wordt als vet is groot.

Ikzelf neem ook altijd een bakje kwark voor het slapengaan met wat koolhydraten.

DNG kan het vet goed gebruiken! :D
 
Originally posted by jopiepoekie
Ik neem altijd 5 ei-eitwitten voor het slapen gaan.
Ik denk dat het verstandig is om vlak voor het slapen gaan wel eiwitten te nemen om de nacht door te komen



jopie

die 5 ei-eiwitten.. hoe neem je die dan?
doe je de dooiers weg en eet je de eiwitten rauw op?
 
Originally posted by Sonic1


die 5 ei-eiwitten.. hoe neem je die dan?
doe je de dooiers weg en eet je de eiwitten rauw op?

Het zal toch niet? Ik denk dat hij bedoelt dat ie van 5 gekookte eieren het eiwit op eet.
 
Ik doe het op twee manieren:

1) Gekookt, dus de eiren koken en de dooiers weg gooien.

of

2) ik bak ze, dus breek de eiren en dan zorg ik er voor dat de dooier in het dop blijft, en dan doe ik er wat paprikapoeder bij en nog wat zout of peper.

heerlijk.



jopie
 
Originally posted by Robin


Lollig dat je dat zegt. In theorie waar, in praktijk heb ik daar zeker mn twijfels over. Snachts heb je maximale rust, hogere GH. MAAR!, als je je spieren niet belast rusten ze ook, en je GH piekt na 1,5 uur, en thats it. En verder...geen voedings stoffen. Dus ik denk dat je vooral groeit tijdens RUST icm VOEDING. Slapen is ook weer niet optimaal in mijn ogen...

Dus in principe zou het ideaal moeten zijn als je dit zou doen?

eten 3 uur slapen ... eten 3 uur slapen enz...


Dan piekt je gh steeds, is je lichaam contstant voorzien van voedingsstoffen en word je groot als de tering?
 
nee denk niet dat je dan zo groot wordt als de tering, omdat je dan niet goed kan uitrusten, doordat je om de 3 uur wakker wordt.

en als je dan niet goed uitgeslapen bent zul je ook niet zo goed kunnen trainen, je zal sneller moe zijn. dus ik denk dat je dan minder hard zult groeien.

t beste is gewoon ff licht eten voor t slapen en dan na 6-7 uur opstaan en meteen een shake eten.
 
Vele van ons zullen ( temiste ikke wel) s`nachts van bed moeten om een plas te doen. ( vanwegen het vele water dat je drink ) ( zo niet, drink dan een liter water voor het slapen gaan )

Dus is dit dan niet een mooi moment om je shake ( die je al klaar hebt staan in de koel kast ) te nemen??




jopie
 
dat lijkt mij nog zo geen slecht idee eigelijk.. :D
 
Originally posted by dandyman
ja hoor daar vaak tegenstrijdige verhalen over. zelf eet ik mijn laatste maaltijd 2 uur voor t slapen gaan aangezie ik dan toch aan mn bendigde cals zit. Meestal na training en dan groente, vold eiwitten en lijnzaad. Op niet trainingdag enkel eiwitten en lijnzaadolie om de eiwitten te vertragen
eiwit kun je vrijwel onbeperkt eten zonder lichaamsvet aan te zetten.
 
Originally posted by asCeNDeDaSiaN
eiwit kun je vrijwel onbeperkt eten zonder lichaamsvet aan te zetten.

calorien zijn toch calorien. verklaar je aub nader
 
Back
Naar boven