MuscleMeat

's ochtends 8 uur workout (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Omdat daar goed beschreven wordt waar een (beginners)schema aan moey voldoen en dat komt bij lange na niet overeen met het schema welke jij nu gepost hebt.
Ik ga er vanuit dat de mensen hier wel weten waar ze mee bezig zijn..

Uiteraard heb ik ook wel 5x5 enzo voorgesteld. Maar aangezien ik amper een squat kon met lege stang beginnen we hiermee.
Dit programma duurt 8 weken en doe ik 4 trainingen per week.

Bovendien is doelstelling veel massa aanmaken. Veel reps dus.. Maargoed, ik ben ook maar een beginner dus ik weet ook niet meer dan i kte horen krijg.
Maar ik kan wel vertellen dat de mensen die dit maken niet van gisteren zijn.

Ik heb een uur intake gehad over mijn doelstellingen, metingen etc.

Ik denk dat ze willen dat ik eerst relatief licht ga (wat heet licht, ging nu al tot failure) om de techniek te beheersen. Denk na deze 8 weken dat er
er iets minder oefeningen komen en alles wat zwaarder gaat.
 
Idealiter krijg je in ieder geval wat eiwit binnen voor je training. De rest maakt allemaal niet zoveel uit.
 
Ik train ook graag vroeg.

Wekker: 05:45 uur
Pwo (direct als ik wakker wordt): 5 gram witte kratom (ik neem geen caffeine)
20 minuutjes mediteren
Ontbijtje: 6:15 uur
30 gram notenmix
40 gram whey
90 gram havermout
15 ml MCT olie
Grammetje kaneelpoeder

Dan naar de gym dan ben ik in de gym 06:45 - 08:00 en nog om half 10 op werk. Ideaal.
 
Ik ga er vanuit dat de mensen hier wel weten waar ze mee bezig zijn..
........

Bovendien is doelstelling veel massa aanmaken. Veel reps dus.. Maargoed, ik ben ook maar een beginner dus ik weet ook niet meer dan i kte horen krijg.
Maar ik kan wel vertellen dat de mensen die dit maken niet van gisteren zijn.

Ik heb een uur intake gehad over mijn doelstellingen, metingen etc.
Dat soort PT weten er vaak minder vanaf dan jij denkt..... een papiertje zegt niets en veelal bakken ze er niet veel van.

Veel reps is niet gelijk aan veel massa bouwen... je bent eerder cardio aan het doen dan.
Lager in rep en zwaar gaan zal je meer opleveren.

Intake, doelstellingen en vetmetingen die ze wss met een weegschaal of electrisch doen levert ze geld op... je betaald voor hun tijd.. of ze er nu verstand van hebben... of niet..
 
geef mij maar een oud bodybuilder / krachtsporter of een actief wedstrijdatleet ipv de gemiddelde flut PT'r zonder noemenswaardige trainingservaring maar wel met dure gladde praatjes
 
Ik ben het wel met jullie eens,

per dag deel 7 oefeningen 4 sets 12 reps.. Opzicht is dat voor een uur trainen dus dat klopt wel aardig. Alleen de rust periodes zijn kort (60 sec) waar je bij zware lifts inderdaad zo aan 3 mins zit. Ik ben ook nog helemaal een beginner.. Ik weet nou niet echt goed wat ik moet doen.

Denk dat ik dit schema voor de 8 weken ga afmaken zodat ik wat stabieler wordt in de oefeningen. Doel was wel heel duidelijk, puur spiermassa. Niet zo zeer sterk worden, al gaan deze sowieso wel gepaard (maar ik had uiteindelijk veel sterker kunnen zijn met zwaarder gewicht minder reps). Vandaar de wat hogere reps.

Met de squat bijv stond ik te wankelen op mn voeten dus vandaag dat ik wat simpele varianten daarop heb met dumbbels.
 
Even alleen focussen op de squat, hoe denk je dat je squat vorm is over 8 weken als je 1 keer per week wat simpele varianten daarop doet met dumbbels en hoe denk je dat je squat vorm is als je 8 weken lang 2(of 3) maal per week 3(of 5) sets van 5 reps daadwerklijk de squat uitvoert (desnoods met alleen de stang van 20kg).
 
Even alleen focussen op de squat, hoe denk je dat je squat vorm is over 8 weken als je 1 keer per week wat simpele varianten daarop doet met dumbbels en hoe denk je dat je squat vorm is als je 8 weken lang 2(of 3) maal per week 3(of 5) sets van 5 reps daadwerklijk de squat uitvoert (desnoods met alleen de stang van 20kg).

Ja ik snap jou volkomen, ik zal het ook nog met hem erover gaan hebben.

Verder denk ik dat de training gewoon prima is. ik probeer elke training mijn gewicht langzaam te verhogen en vooral letten dat ik mijn beweging gecontroleerd doe.
 
Als je het schema verwijderd kan niemand er meer iets zinvols over zeggen natuurlijk.
 
Ja sorry

Bench press Halter 4x12
Incline bench press Dumbbels 4x12
Fly's cable 4x12
Fly's (andere hoek) cable 4x12
Push up body failure 3x70%
arm curl halter 4x12
arm curl hoge pulley cable 4x12

dit is bicep borst, andere twee (rug tricep en legs shoulder).
Het is dus een drie split. De namen zijn allemaal in het nederlands, dus ik weet niet echt de vertaling. Het bovenstaande wist ik dan nog wel.
Ik denk dat het decent is, alleen de zware compound oefeningen zoals squat en deadlift zitten er nog niet bij in, in dit 8 weekse schema.
 
Ik zou 11 compound en 8 isolatie sets voor borst op 1 dag niet zo snel "decent" noemen. Ik zeg niet dat het niet kan, maar dan moet er wel goed over nagedacht zijn. Je antwoord kan natuurlijk zijn dat de PT'er er goed overnagedacht heeft, maar dat is niet zo want dan zou hij jou als beginner soweiso een ander schema voorgeschoteld hebben.
 
Je hebt hier inmiddels al heel wat advies gehad volgens mij. Desondanks sla je alles in de wind en ga je voor een flutschemaatje van de eerste de beste “Personal Trainer”.

Als je echt wil squaten etc. dan moet diegene waarvan jij ervan uitgaat dat “hij weet waar ie mee bezig is” je met goede vorm leren squaten. Maar waarschijnlijk weet hij nauwelijks hoe hij iemand een squat moet aanleren dus laat ie je lekker veel reps met wat dumbbells doen. En jij slikt het allemaal voor zoete koek.
 
Sochtends trainen op puur cafeïne, daarna lekker een stevige maaltijd naar binnen werken
 
Ik train ook graag vroeg.

Wekker: 05:45 uur
Pwo (direct als ik wakker wordt): 5 gram witte kratom (ik neem geen caffeine)
20 minuutjes mediteren
Ontbijtje: 6:15 uur
30 gram notenmix
40 gram whey
90 gram havermout
15 ml MCT olie
Grammetje kaneelpoeder

Dan naar de gym dan ben ik in de gym 06:45 - 08:00 en nog om half 10 op werk. Ideaal.

Hoelang mediteer je al?
Hoelang neem je al MCT olie en wat zijn je bevindingen?
Vanwaar een gram kaneelpoeder (gebruik je gewoon kaneel uit een potje van de kruidensectie of supplement)? Voor insulin sensitivity?

Denk dat je dit ook wel interessant vind, probeer eens elke ochtend 2 á 4 paranoten/brazilnuts te eten i.p.v. notenmix.
 
https://imgur.com/a/2tAJGuc

Misschien nog een kijkje naar mijn voedingsschema?
Ik ben 1.78, weeg 75 kg, kom ik uit op 2800 kcal als onderhoud. Dus heb geprobeerd 500 boven te gaan zitten. Kom ik op 3300 kcal per dag.
In de link staat een afbeelding van mijn voedingschema. Ben zeer benieuwd wat jullie er van vinden. Graag tips =)

(toch lastiger dan ik dacht om je elke dag zo vol te blijven proppen..)
 
Hoelang mediteer je al?
Hoelang neem je al MCT olie en wat zijn je bevindingen?
Vanwaar een gram kaneelpoeder (gebruik je gewoon kaneel uit een potje van de kruidensectie of supplement)? Voor insulin sensitivity?

Denk dat je dit ook wel interessant vind, probeer eens elke ochtend 2 á 4 paranoten/brazilnuts te eten i.p.v. notenmix.

Yo mediteer nu ongeveer een jaartje (gebruik de app headspace en heb daar 62 uur mee gemediteerd). Bevalt goed.

MCT olie neem ik paar maanden nu. In het begin werd ik er wel wat misselijk van maar nu niet meer.

Kaneel idd insulin sensitivity. Had het ergens gelezen en toen een kg kaneel gekocht. Ik neem ook vinilla cinnamon whey dus het smaakt ook wel lekker.

Ja paranoten heb ik ook. Ik koop bij de lidl altijd 5-10 zaken van iedere soort (ongezout) en gooi die door elkaar in een pot. Eet iedere dag 30-100 gram noten dus krijg veel soorten binnen.

Meer longevity gekte:
https://forum.bodybuilding.nl/topic...ger-leven-vitaler-energieker-potenter.414875/
 
https://imgur.com/a/2tAJGuc

Misschien nog een kijkje naar mijn voedingsschema?
Ik ben 1.78, weeg 75 kg, kom ik uit op 2800 kcal als onderhoud. Dus heb geprobeerd 500 boven te gaan zitten. Kom ik op 3300 kcal per dag.
In de link staat een afbeelding van mijn voedingschema. Ben zeer benieuwd wat jullie er van vinden. Graag tips =)

(toch lastiger dan ik dacht om je elke dag zo vol te blijven proppen..)
 
Yo mediteer nu ongeveer een jaartje (gebruik de app headspace en heb daar 62 uur mee gemediteerd). Bevalt goed.

MCT olie neem ik paar maanden nu. In het begin werd ik er wel wat misselijk van maar nu niet meer.

Kaneel idd insulin sensitivity. Had het ergens gelezen en toen een kg kaneel gekocht. Ik neem ook vinilla cinnamon whey dus het smaakt ook wel lekker.

Ja paranoten heb ik ook. Ik koop bij de lidl altijd 5-10 zaken van iedere soort (ongezout) en gooi die door elkaar in een pot. Eet iedere dag 30-100 gram noten dus krijg veel soorten binnen.

Meer longevity gekte:
https://forum.bodybuilding.nl/topic...ger-leven-vitaler-energieker-potenter.414875/

Wou dat headspace gratis was, had het ook een keer gedownload maar toen ik de prijzen zag maar afgehaakt. Moet binnenkort ook weer eens beginnen met mediteren, heb dat eens een maand volgehouden (elke dag) maar toen weer gestopt zonder reden. Mediteren is wel een van de beste tools die er is imo.

Maar wat heb je tot nu toe vooral gemerkt van de MCT olie? Ik wil het ook graag gaan gebruiken maar vraag me af of het geen waste of money is als ik zelf niet keto ga eten. Weet dat het ketones produceert ook al eet je koolhydraten, vroeg me alleen af tot hoever je hier profijt van hebt als je nog gewoon koolhydraten eet.

NICE :)

Je doet dit allemaal voor longevity dus? Niet voor mental performance?
 
Wou dat headspace gratis was, had het ook een keer gedownload maar toen ik de prijzen zag maar afgehaakt. Moet binnenkort ook weer eens beginnen met mediteren, heb dat eens een maand volgehouden (elke dag) maar toen weer gestopt zonder reden. Mediteren is wel een van de beste tools die er is imo.

Maar wat heb je tot nu toe vooral gemerkt van de MCT olie? Ik wil het ook graag gaan gebruiken maar vraag me af of het geen waste of money is als ik zelf niet keto ga eten. Weet dat het ketones produceert ook al eet je koolhydraten, vroeg me alleen af tot hoever je hier profijt van hebt als je nog gewoon koolhydraten eet.

NICE :)

Je doet dit allemaal voor longevity dus? Niet voor mental performance?

Je kan meestal op je desktop wel een flinke korting vinden voor headspace. Ik heb een jaar voor 45 euro ofzo. Dat is het wel waard. In app aankopen zijn erg duur maar als je online zoekt vind je goede kortingen.

MCT olie verwacht ik niet direct veel van te merken ofzo. Het is niet echt duur en wel erg gezond. Ik doe alle longevity shit voor fysieke en mentale gezondheid. Ik ben er nu wst relaxer in maar wil het wel weer wat op gaam voeren. Ik merk dat ik me er erg goed bij voel als ik weet dat ik goed voor mezelf zorg. Zie er dan ook veel gezonder uit, heb meer energie. Het heeft eigenlijk geen nadelen om strikt goed voor jezelf te zorgen. Enige wat ooit lastig is is vroeg naar bed gaan icm een sociaal leven.
 
Wou dat headspace gratis was, had het ook een keer gedownload maar toen ik de prijzen zag maar afgehaakt. Moet binnenkort ook weer eens beginnen met mediteren, heb dat eens een maand volgehouden (elke dag) maar toen weer gestopt zonder reden. Mediteren is wel een van de beste tools die er is imo.
Sorry voor de topic hijack maar hoe begin je hieraan? Als newbie en in het begin gratis? Of kan je dit niet alleen?
 
Back
Naar boven