Fitness Seller

's ochtends 8 uur workout

Bezoekers in dit topic

https://imgur.com/a/2tAJGuc

Misschien nog een kijkje naar mijn voedingsschema?
Ik ben 1.78, weeg 75 kg, kom ik uit op 2800 kcal als onderhoud. Dus heb geprobeerd 500 boven te gaan zitten. Kom ik op 3300 kcal per dag.
In de link staat een afbeelding van mijn voedingschema. Ben zeer benieuwd wat jullie er van vinden. Graag tips =)

(toch lastiger dan ik dacht om je elke dag zo vol te blijven proppen..)
Macro's zien er goed uit, iets minder eiwitten kan ook. Als je het lastig hebt om er aan te geraken kan je het ook iets minder clean doen of dingen gebruiken zoals bv chocomelk, meer olie etc
 
Zou iedereen aanraden sowieso eiwitten te nemen bij het opstaan, of je gaat trainen of niet. Ga je wel trainen, dan ongeveer uur pre workout.

Literatuur zegt niet "dat het weinig uitmaakt", literatuur zegt tot dusver alleen dat er te weinig studies zijn gedaan om eenduidig bewijs te geven, en dat is iets TOTAAL anders.
Er zitten 0 nadelen aan eiwit timing, en potentieel zeker voordelen.
 
Macro's zien er goed uit, iets minder eiwitten kan ook. Als je het lastig hebt om er aan te geraken kan je het ook iets minder clean doen of dingen gebruiken zoals bv chocomelk, meer olie etc

Thanks voor de tip, heb nog een aantal dingen verschoven naar de avond om het zo iets beter te verdelen misschien. Hopelijk went het allemaal een beetje gauw. Heledagen met een opgezwollen maag rondlopen is ook zowat xd
 
Je kan meestal op je desktop wel een flinke korting vinden voor headspace. Ik heb een jaar voor 45 euro ofzo. Dat is het wel waard. In app aankopen zijn erg duur maar als je online zoekt vind je goede kortingen.

MCT olie verwacht ik niet direct veel van te merken ofzo. Het is niet echt duur en wel erg gezond. Ik doe alle longevity shit voor fysieke en mentale gezondheid. Ik ben er nu wst relaxer in maar wil het wel weer wat op gaam voeren. Ik merk dat ik me er erg goed bij voel als ik weet dat ik goed voor mezelf zorg. Zie er dan ook veel gezonder uit, heb meer energie. Het heeft eigenlijk geen nadelen om strikt goed voor jezelf te zorgen. Enige wat ooit lastig is is vroeg naar bed gaan icm een sociaal leven.

Dat valt op zich nog mee inderdaad, maar ik heb al vele "extra" maandelijkse kosten aan hosting, portfolio, software pakketten et cetera. Het is het zeker waard maar hou dat geld liever nog even voor mezelf aangezien headspace meer een luxe is.

Ga het binnenkort wel gewoon eens bestellen. Same here, ik was er voorheen 100% dedicated mee bezig maar dat was iets afgezakt. Begint er de laatste tijd weer wat meer in te kicken.

Sorry voor de topic hijack maar hoe begin je hieraan? Als newbie en in het begin gratis? Of kan je dit niet alleen?

Als je het geld ervoor over hebt is headspace dus de perfecte tool voor beginners. Gratis is ook prima te doen d.m.v. guided meditations op Youtube. Maar het is ook prima te doen zonder te luisteren naar guided meditations, hiervoor zal ik alleen even goede video voor je moeten opzoeken zodat je een goede uitleg krijgt. Vaak is het vrij verwarrend en ga je als beginner twijfelen of je het wel goed doet. Zal de video even opzoeken en bij deze reactie plaatsen!

edit: Vaak zorgt headspace er ook voor dat je het wat meer wetenschappelijk en serieus bekijkt aangezien je het anders vaak correleert aan spiritualiteit (en de guided meditations in headspace zijn van hele goeie kwaliteit). Als je daar geen problemen mee hebt weten die hippies wel goed uit te leggen hoe je moet mediteren :P.

Edit2: Dit is een redelijke uitleg voor de basis & beginners:

Als je er wat dieper op in wilt gaan of gewoon zonder guided meditation wilt zijn dit goeie video's (wel lange video's):
-
-
TIP voor 2e video! How to Mediate: 14:00

De tip die ik zo nog mee kan geven is gewoon simpel beginnen dus raad aan om die video van Tim Ferriss gewoon te volgen.
 
Laatst bewerkt:
Die Leo die heeft het bij zijn meditatie over dat je iedere 10 seconde moet wisselen van zintuig (zien, horen, tast) en dan daar op moet concentreren. Ik vond zijn 50 munuten durende how to erg verwarrend. Hij heeft het helemaal niet over ademhaling.

Headspace is denk ik echt wel een goede voor velen. Sprekend uit ervaring is het wel dat de eerste 5-10 uur dat je mediteert erg moeilijk is. Als er niet door de meditatie gepraat wordt dwaal je echt veel sneller af. Bij headspace krijg je in het begin nog lekker veel cues die je op het rechte pad houden en leer je echt een beetje een begin body scan en midden en eind fase in te bouwen. Ik denk dat ik zonder headspace niet had vol gehouden en nu doe ik het toch al bijna een jaar gemiddeld 15 minuten per dag. Ik ben zeker positief over die app.
 
Wou dat headspace gratis was, had het ook een keer gedownload maar toen ik de prijzen zag maar afgehaakt. Moet binnenkort ook weer eens beginnen met mediteren, heb dat eens een maand volgehouden (elke dag) maar toen weer gestopt zonder reden. Mediteren is wel een van de beste tools die er is imo.

Maar wat heb je tot nu toe vooral gemerkt van de MCT olie? Ik wil het ook graag gaan gebruiken maar vraag me af of het geen waste of money is als ik zelf niet keto ga eten. Weet dat het ketones produceert ook al eet je koolhydraten, vroeg me alleen af tot hoever je hier profijt van hebt als je nog gewoon koolhydraten eet.

NICE :)

Je doet dit allemaal voor longevity dus? Niet voor mental performance?

Van MCT ga je niks merken imo. Zijn gewoon gezonde vetten. Heb ze ook een tijdje genomen maar vind ze te duur in vergelijking met olijfolie.
 
Die Leo die heeft het bij zijn meditatie over dat je iedere 10 seconde moet wisselen van zintuig (zien, horen, tast) en dan daar op moet concentreren. Ik vond zijn 50 munuten durende how to erg verwarrend. Hij heeft het helemaal niet over ademhaling.

Headspace is denk ik echt wel een goede voor velen. Sprekend uit ervaring is het wel dat de eerste 5-10 uur dat je mediteert erg moeilijk is. Als er niet door de meditatie gepraat wordt dwaal je echt veel sneller af. Bij headspace krijg je in het begin nog lekker veel cues die je op het rechte pad houden en leer je echt een beetje een begin body scan en midden en eind fase in te bouwen. Ik denk dat ik zonder headspace niet had vol gehouden en nu doe ik het toch al bijna een jaar gemiddeld 15 minuten per dag. Ik ben zeker positief over die app.

Die video ging dan meer over mindfullness denk ik, je kunt beter zijn oude video's bekijken want tegenwoordig is die gast een beetje raar geworden. Zou voornamelijk die video van Tim Ferriss gaan kijken want die houd het vrij simpel en minder spiritueel.

En dat is zeker waar ja, als je het geld er voor over hebt.
 
Back
Naar boven