Fitness Seller

Safety Bar Squat

Bezoekers in dit topic

dwarff

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
15 jan 2011
Berichten
2.051
Waardering
113
Lengte
1m98
Massa
86kg
Ben nu een paar maanden aan het (low bar) squaten. Eerst 3x in de week met SS 3x5
Nu sinds paar weken 2x in de week en ietsje meer volume. Namelijk 3x8.
Derde training is DL met wat bulgarian split squats.

Ik blijft moeite houden met de vorm tijdens het squaten. Doe nu zo'n 60kg. Paar keer een reset gedaan al. Het gewicht wil dan ook niet verder omhoog. . Lichte buttwink, niet storend maar toch.. en ook mijn polsen onder de bar helemaal dubbel ipv in rechte strakke lijn. De belasting ligt wel goed op mijn rug maar toch vrij storend.
High bar squats zijn geen optie want dan val ik om.:o Slechte mobiliteit en ben 1m98 lang.

Zijn er bezwaren om de standaard squat te vervangen met alleen maar safety bar squats?
Ik lees dat je dan wel weer meer rechtop squat. Maar lijkt me stuk minder belemmerend om zwaarder te gaan en echt progressie te maken. De Hatfield squats variant erop lijkt me ook nice.

Ik weet dat trainen niet gaat om comfort en gemak maar nu haal ik niet het maximale uit het triggeren van mijn beenspieren.

Is de safety squat bar iets voor lange lifters? Of zonde geld? (Ja ik train thuis)
 
Waarom lukt een high bar squat niet? Dit kan bij een SSB hetzelfde probleem geven...

Ik vind SSB squats zelf heel fijn (1.90 en in verhouding heb ik vrij lange benen).

Ik zou eens langs gaan bij een gym die een safety bar heeft om te proberen.
 
Moeite met vorm als je na een paar maanden 60kg low bar squat, betekent waarschijnlijk dat je techniek te wensen overlaat. Of je hebt een probleem met flexibiliteit/mobiliteit.
Heb je al eens iemand laten kijken naar je techniek?
 
Back
Naar boven