AndroidHealthClinic

Safety of Cambered squatbar??

Bezoekers in dit topic

ProjectNL

Cool Novice
Lid geworden
6 jan 2012
Berichten
136
Waardering
92
Lengte
1m84
Massa
138kg
Beste lifters

Ik heb veel last van mijn ellenboog bij de squats. Wanneer ik er veel last van heb lukt het niet andere oefeningen nog te doen. Dit vindt ik vervelend en zoek een goede manier om hieromheen te werken.

Ik zat te kijken naar een nieuwe bar om de ellenbogen te ontlasten bij normale rep trainingen.

Wat adviseren jullie?

ATX Rackable Cambered Squat Bar

of

ATX Safety Squat Bar
 
Een buffalo/Duffalo bar lijkt me ideaal. Gek genoeg is dat het enige positeve dat ik kan zeggen over de kromme barbells in de gym waar ik voorlopig nog train. Tijdens een squat is dat echt aangenamer voor de ellebogen. Zelfs zo'n kleine curve al. Dus eentje die met opzet zo ontworpen is kan heel wat zorgen voorkomen.
Een SSB zie ik ook nog wel zitten voor mijn homegym in de toekomst.

Iemand een goed adres voor zo'n buffalo bar? (de Duffalo bar is maar op 1 plaats te krijgen?)
 
Ik zou kiezen voor de Safety Squat Bar (heb er zelf ook 1), die kun je zelfs gebruiken zonder je handen te gebruiken en is ook nog eens ideaal voor goodmornings.
 
Ik verkies de cambered bar over de SSB maar dat is volgens mij toch wel erg persoonsgebonden, je zou ze allebei eens moeten uitproberen eer je je keuze maakt (imo).
 
Ik heb een cambered en ssb, ik verkies de ssb voor pijn elleboog.
 
Dank voor alle reacties. Ik denk dat ik de ssb verkies boven de cambered. Dit omdat ik begrijp dat de Cambered onstabieler is bij de squat, wat heel goed is voor een core training, maar hier ben ik bang dat ik dat ga compenseren met mijn armen en alsnog veel druk krijg op mijn ellebogen.

De SSB kan je in principe los op je schouder leggen zonder armen en de squats doen, dus de druk op de armen is dan vele malen minder.

Mocht ik ooit het idee hebben meet corewerk nodig te hebben kijk ik dan wel of ik voor de cambered ga.
 
Puur voor schouders ontzien zou ik een SSB kiezen. Een cambered / yoke bar is bedoeld om een onstabiliteit in te brengen, tenzij je dat zoekt heeft dat dan niet de voorkeur. Een buffalo kan ook helpen. Die van strengthshop is betaalbaarder: Olympic Bow Bar, 2.3 m long, 25 kg
Heb met die bowbar gesquat nadat mijn schouder uit de kom was gegaan. Eerst met een SSB, later met de bow. Kon er alleen highbar mee, hij gleed weg bij low bar, alhoewel ik anderen het wel zie doen. Wel fijne bar, maar ontziet niet zo veel als een SSB. Komt qua squat wel het dichtste in de buurt van gewoon squatten. Als je geen last van schouders hebt kan je er ook mee benchen.
 
Als je nog niets besloten hebt kan je ook hier nog aan denken:
Manta Ray

Ik heb hem vandaag van een collega van mijn vrouw gekregen die hem voor mij heeft gekocht in Amerika. Voor nog geen €40 wilde ik het wel eens proberen, hier kost hij helaas wat meer. Zojuist met een lege stang even geprobeerd en ik denk dat je hier wel mee kunt squatten in een vorm die je ellebogen minder belast.
 
Puur voor schouders ontzien zou ik een SSB kiezen. Een cambered / yoke bar is bedoeld om een onstabiliteit in te brengen, tenzij je dat zoekt heeft dat dan niet de voorkeur. Een buffalo kan ook helpen. Die van strengthshop is betaalbaarder: Olympic Bow Bar, 2.3 m long, 25 kg
Heb met die bowbar gesquat nadat mijn schouder uit de kom was gegaan. Eerst met een SSB, later met de bow. Kon er alleen highbar mee, hij gleed weg bij low bar, alhoewel ik anderen het wel zie doen. Wel fijne bar, maar ontziet niet zo veel als een SSB. Komt qua squat wel het dichtste in de buurt van gewoon squatten. Als je geen last van schouders hebt kan je er ook mee benchen.

Deze ziet er ook zeker interessant uit. hmm doet me twijvelen.

Als je nog niets besloten hebt kan je ook hier nog aan denken:
Manta Ray

Ik heb hem vandaag van een collega van mijn vrouw gekregen die hem voor mij heeft gekocht in Amerika. Voor nog geen €40 wilde ik het wel eens proberen, hier kost hij helaas wat meer. Zojuist met een lege stang even geprobeerd en ik denk dat je hier wel mee kunt squatten in een vorm die je ellebogen minder belast.

Hier ben ik minder door overtuigd, ziet er meer uit als een luxe pussypad. Wil de stang graag nog op mijn rug voelen. Misschien wel interessant voor iemand die hoge reps doet voor sport ondersteunende squats zoals voetballers ect.

Maar dank je voor het meedenken.
 
Deze ziet er ook zeker interessant uit. hmm doet me twijvelen.



Hier ben ik minder door overtuigd, ziet er meer uit als een luxe pussypad. Wil de stang graag nog op mijn rug voelen. Misschien wel interessant voor iemand die hoge reps doet voor sport ondersteunende squats zoals voetballers ect.

Maar dank je voor het meedenken.

Vind ik ook een pussypad :) Ikzelf heb een ssb bar gekocht omdat ik last had aan de schouders met een gewone baar.
 
Trouwens wel grappig wat de omschrijving bij de Manta Ray is:
Squat accessoire voor ondersteuning en bescherming van de nek. Verbetert de houding tijdens squats en helpt om de halterstang in de nek te stabiliseren.

Voor iedereen die de halterstang in zijn nek legt: STOP DAARMEE. hij hoort op je rug te liggen.
highlowbar.jpg


High bar lijkt vanaf deze kant op de nek, maar ligt op de rugspieren. Als je dat bobbeltje in het midden van de nek voelt, daar moet die onder liggen.
 
Ik heb hem nog niet echt geprobeerd dus kan er nog geen oordeel over vellen. Wat betreft de beschrijving, die jij gekopieerd hebt, dat is wat de verkoper erover schrijft, het begeleidend schrijven van de fabrikant geeft aan de je bovenrug het gewicht moet dragen, ook als je gebruik maakt van de Manta Ray.

Misschien is het gewoon een luxe pussypad, maakt mij niet heel veel uit, ik heb geen PL aspiraties, maar is een SSB dan geen pussybar met zijn 3 pads en dubbele handgrepen? :D
 
Ik heb hem nog niet echt geprobeerd dus kan er nog geen oordeel over vellen. Wat betreft de beschrijving, die jij gekopieerd hebt, dat is wat de verkoper erover schrijft, het begeleidend schrijven van de fabrikant geeft aan de je bovenrug het gewicht moet dragen, ook als je gebruik maakt van de Manta Ray.

Misschien is het gewoon een luxe pussypad, maakt mij niet heel veel uit, ik heb geen PL aspiraties, maar is een SSB dan geen pussybar met zijn 3 pads en dubbele handgrepen? :D

Als je gewoon kan squaten(niet beperkt door een blessure) waarom dan een pussypad gebruiken?
 
Ik heb hem nog niet echt geprobeerd dus kan er nog geen oordeel over vellen. Wat betreft de beschrijving, die jij gekopieerd hebt, dat is wat de verkoper erover schrijft, het begeleidend schrijven van de fabrikant geeft aan de je bovenrug het gewicht moet dragen, ook als je gebruik maakt van de c.

Misschien is het gewoon een luxe pussypad, maakt mij niet heel veel uit, ik heb geen PL aspiraties, maar is een SSB dan geen pussybar met zijn 3 pads en dubbele handgrepen? :D

true. maar als je het verschil van gebruikers ziet hmm, beslis maar:
6ea33b16f0a8d2fe0bbef79dc9ead2a1--manta-ray-high-tech.jpg

OF
Shaw-SS-bar.jpg

maxresdefault.jpg


O en hierbij een gebruiker met de Ray(toch wel erg in de nek):
adfit-manta-ray-use-bar_lg.jpg
 
Iemand vroeg of hij hem mee moest nemen voor $45, voor dat geld wil ik het wel eens proberen, het lijkt me in elk geval prettig voor lunges of splitsquats.

En je kan er ook aardig zwaar mee squatten hoor.
 
Back
Naar boven