AndroidHealthClinic

Gevonden Safety Squat Bar - Multi grip bar (Swiss/Football) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Bope86

Cool Novice
Lid geworden
26 mei 2017
Berichten
65
Waardering
29
In verband met een recente blessure aan mijn sleutelbeen (ac-gewricht) ben ik op zoek naar een safety squat bar.

Hoor graag van jullie!
 
Daar ben ik deels mee bekend. Door een slecht genezen breuk van mijn linkersleutelbeen zit ik met een stukje bot dat wat verder uitsteekt en waar ik graag voorzichtig mee omga (en de schoudermobiliteit was al niet geweldig).
Ik ben niet bekend met jouw precieze situatie, dus het advies van (sport)dokter is sowieso beter dan het mijne :)

Wat ik tegenwoordig doe:

Heavy squats: Met de standaard barbell, maar ik doe maar drie vingers over de bar (pink samen met de duim eronder). Ik zag het in een Ben Pollack video en het helpt me met mijn schouders
Rep squats (>6): Met een ATX Safety Squat Bar van Fitness-Seller. Ging de eerste keren wat lastig maar dat lag zeker niet aan de SSB, die doet zijn werk geweldig :rolleyes:
Front squats: SSB omdraaien zodat de kussens op het sleutelbeen liggen, enige manier dat ik ooit een front squat kan doen.

Daarnaast gebruik ik de SSB het meeste voor lunges, bulgarian split squats en standing calve raises. Dat ding ligt echt zodanig stabiel op je schouders (en het gewicht is hier zelden hoog) dat ik de handels hier meestal niet vastneem en men schouder geen probleem vormt. Hij weegt ook maar 17kg die van ATX dus je kan voorzichtig proberen en zien wat het geeft.

Ik vind de SSB, samen met een trap bar, één van mijn beste aankopen. Al heb ik na 2 maanden zoeken op 2dehands/marktplaats het gewoon opgegeven en een nieuwe gekocht, die zag ik echt nooit verschijnen dus succes met de zoektocht.
 
Bedankt voor je bericht!

Mijn AC-gewricht (verbinding tussen sleutelbeen en het schouderdak) is ontwricht. Helaas heeft men nog niet kunnen vaststellen welke graad het is. Het sleutelbeen staat omhoog en ik denk zelf dat het een Tossy graad 2 is. Mijn schoudermobiliteit was tot nu toe afdoende voor het doen overhead squats e.d. met redelijke vorm. Dit kan altijd beter ️‍:cool:

Omdat er een aanschaf van een nieuwe halterstang met wat extra bumpers in de planning staat wilde ik niet te veel spenderen. Eerst maar eens proberen of het gebruik ervan bevalt. Vandaar ook deze uitvraag :)
 
Laatst bewerkt:
Nog steeds op zoek naar een SSB!

Overigens, mocht iemand nog een Multi grip bar hebben liggen (voorkeur ATX) dan houd ik mij graag aanbevolen.

Bedankt
 
Na 6 maanden wachten, en geen reacties, ben je nog steeds op zoek? lol.
 
Jep, en naar een Multi grip stang :cool:

Klopt, die van Fitness Seller is mooi. Vind het alleen zonde om 18,90 euro voor het verzenden te betalen. Staat nog meer op het lijstje.

SSB is niet echt meer noodzakelijk, multi grip wat meer. Vandaar de herziene titel en post.
 
Doctor Nolenslaan 113, 6136 GM Sittard, dan ga je langs
 
Mij lijkt een SSB juist niet prettig voor iemand met last van z'n sleutelbeen.
 
Doctor Nolenslaan 113, 6136 GM Sittard, dan ga je langs

Bedankt voor dit constructieve antwoord

Klopt, met de combinatie SSB en een AC luxatie zijn zowel positieve- als negatieve ervaringen. Kwestie van uitproberen. Squaten gaat mij goed af met rechte stang. Loop voornamelijk tegen problemen aan met het overheadwerk en bankdrukken.

Dit is dan ook de reden dat voor mij een SSB niet zo noodzakelijk is, ik vermoed dat een neutrale grip mij wel gaat helpen. De multigrip stond al in de planning, was gewoon benieuwd of iemand nog wat had liggen.
 
Een totaal andere piste maar heb je al eens gedacht aan belt squats?
 
Bedankt voor de Marktplaats tip, ik heb de verkoper een bericht gedaan.

Ik heb niet gedacht aan belt squats, ook bedankt voor die tip! Ik sport gewoon thuis dus ik heb geen toegang tot een belt squat machine. Maar ik heb wel een oude olympische halter en een dip belt. Dan zou alleen een vrijstaande 50mm landmine nog nodig zijn :)
 
Bedankt voor de reacties, inmiddels onderstaande Sqmize Multi Grip gekocht voor 90 euro incl. verzenden. Ondanks dat de ATX erg mooi is met de chromen sleeves, scheelt het me te veel. Ook tweede hands zal dit niet veel goedkoper kunnen. De SSB komt nog wel.

 
Bedankt voor de reacties, inmiddels onderstaande Sqmize Multi Grip gekocht voor 90 euro incl. verzenden. Ondanks dat de ATX erg mooi is met de chromen sleeves, scheelt het me te veel. Ook tweede hands zal dit niet veel goedkoper kunnen. De SSB komt nog wel.


Waarom koop je die ATX bar gewoon niet? Je zoekt al sinds september? Goedkoper en van dat kwaliteit ga je niet vinden. Kwam dit tegen voor je misschien past dat meer in je budget? https://x-fitt.nl/olympic-safety-squat-bar.html maar kan alleen 150kg aan en geen ervaring met de website.
 
Waarom koop je die ATX bar gewoon niet? Je zoekt al sinds september? Goedkoper en van dat kwaliteit ga je niet vinden. Kwam dit tegen voor je misschien past dat meer in je budget? https://x-fitt.nl/olympic-safety-squat-bar.html maar kan alleen 150kg aan en geen ervaring met de website.

Zoals je hebt kunnen lezen ben ik reeds voorzien. Bij X-Fitt heb ik eens kettlebells en wat andere spulletjes gekocht, zeer vriendelijke geholpen! De stand van de grepen van deze stang spraken mij niet echt aan. Ik wilde graag een combi tussen rechte en schuine grepen.

Klopt, het materiaal van ATX is gewoon van goede kwaliteit. Echter, een mutligrip stang is niet echt een technisch hoogstandje. Je hebt geen lagering of dergelijk + de stand van de grepen is wat persoonlijk. De grepen van de Sqmize, ATX en Rogue MG-3 lijken op elkaar maar zijn niet hetzelfde. De prijs was in deze doorslaggevend, scheelde mij bijna 100 euro (incl. verzenden). De stang is mij niets niet tegen gevallen, de knurling is erg prettig en de poedercoat afwerking is erg netjes. Sommige lasnaden zijn wat slordig afgewerkt, maar daar was de prijs dan ook naar.
 
Back
Naar boven