AndroidHealthClinic

Said raises, hoeveel KG gebruik jij en hoe voer jij ze uit?

Bezoekers in dit topic

Aimee zei:
Ja, ik sta hier ook van te kijken. Ik heb zeker geen slechte schouders, maar ik pak niet zwaarder dan 10kg en dat haal ik misschien 6 reps netjes uitgevoerd. Ik pak normaal gesproken 7kg en dan 8 reps. Het is ook geen oefening waarbij het om een zo zwaar mogelijk gewicht gaat. De uitvoering is veel belangrijker.

Hier zijn de meningen dus over verdeeld.

Je moet niet te slordig trainen, maar als je eeuwig met heltzelfde gewicht traint zul je niet vooruitgaan.
Plus Aimee, je moet jezelf natuurlijk niet vergelijken met een man wat betreft kracht specs.
 
RichardV zei:
Plus Aimee, je moet jezelf natuurlijk niet vergelijken met een man wat betreft kracht specs.

Doe ik ook niet. Ik train voornamelijk met mannen. Zo pakt een vriend van mij z'n side raises 12 reps met 20kg en dat is echt geen kleine jongen (120kg bij 1.95m). En hier zie ik nog veel hogere gewichten staan, dus daarom verbaasde me het een beetje.
 
snap daar ook geen bal van.... zo'n grote gewichten !
Ik denk ik 4/5 reps met 10 kilo..... en dan best nog wel slordig ! :mad:
 
Aimee zei:
Doe ik ook niet. Ik train voornamelijk met mannen. Zo pakt een vriend van mij z'n side raises 12 reps met 20kg en dat is echt geen kleine jongen (120kg bij 1.95m). En hier zie ik nog veel hogere gewichten staan, dus daarom verbaasde me het een beetje.

Maar dat heeft denk ik ook te maken met de opvatting die mensen bij een bepaalde oefeningen hebben.
Met bankdrukken wil iedereen zo snel mogelijk een zo zwaar mogelijk gewicht hanteren. En bij dit soort oefeningen (worden dan al gauw isolatie oefeningen genoemd) hebben ze het ineens allemaal over heel strikt trainen.
Ik wil gewoon in elke oefening sterker worden, zo ook in deze.

En wat veel mensen ook vaak over het hoofd zien, is het aantal trainingsjaren van sommige mensen hier.
Sommige die net een jaar trainen pakken idd normaal gesproken een stuk minder als iemand die pakweg 5 jaar traint.
 
Mensen met 28 kg tot zelfs 32 :eek:
Dan sta je toch bijna te springen en ongecontroleerd te zwaaien met je lichaam?
Rekening houdende met het feit dat velen een heel stuk bigger zijn dan mij vind ik dat nog verwonderlijk...
Mijn max staat op iets van een 8x14kg
 
RichardV zei:
Maar dat heeft denk ik ook te maken met de opvatting die mensen bij een bepaalde oefeningen hebben.
Met bankdrukken wil iedereen zo snel mogelijk een zo zwaar mogelijk gewicht hanteren. En bij dit soort oefeningen (worden dan al gauw isolatie oefeningen genoemd) hebben ze het ineens allemaal over heel strikt trainen.
Ik wil gewoon in elke oefening sterker worden, zo ook in deze.

En wat veel mensen ook vaak over het hoofd zien, is het aantal trainingsjaren van sommige mensen hier.
Sommige die net een jaar trainen pakken idd normaal gesproken een stuk minder als iemand die pakweg 5 jaar traint.
Akkoord hoor, maar je hebt nog een verschil tussen 'cheaten' en 'cheaten' he...
 
Santoz zei:
Akkoord hoor, maar je hebt nog een verschil tussen 'cheaten' en 'cheaten' he...

een lichte swing met de benen vind ik niet zwaar cheaten ;) En seated pak ik ze 6x met 22 kg, maar dan super strict en bovenin vasthouden.
 
Het hangt er ook nog vanaf hoe je de dumbbell vasthoudt, verticaal of horizontaal ;) .
 
Jinsu zei:
Het hangt er ook nog vanaf hoe je de dumbbell vasthoudt, verticaal of horizontaal ;) .

???
 
k doe strict side raises.. daarbij kan ik ook niet te zwaar gaan.. en weet ik dat ik de juiste spiergroep aanpak
 
KaLe zei:
een lichte swing met de benen vind ik niet zwaar cheaten ;) En seated pak ik ze 6x met 22 kg, maar dan super strict en bovenin vasthouden.
Da's erg netjes! :thumbup:
 
Zoals Richard V zegt, als je de raises strict uitvoert voel je ze vooral bovenin.
Daar zit waarheid in, want ik voel altijd meer mijn traps als mijn schouders na die training.
Dus hebben de mensen die de oefening minder strict en explosief uivoeren gelijk dat het begin van de bewegingsbaan voor de delts het meeste effect heeft.
Dus ga ik ze toch zwaarder en explosiever doen.
Ps. als ik cable side raises doe dan doe ik dat wel zwaarder en explosief, dan heb ik er 25kg ophangen en soms 30kg voor een rep of 5-6.

Heb ik in ieder geval met een opmerking in MS's log (mijn verontschuldigingen hiervoor MS ;) , je log een beetje vernken) een zinvolle discusie uitgelokt over deze oefening, en ben er weer wat wijzer door geworden.
 
Als ik ze heel strict pak, dan haal ik tussen de 10 en 12 kg (en dat is mijn max).
Als ik het echter met 1 arm doe, kan ik met gemak meerdere reps met 14 en 16 kg. Misschien wel meer, maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd. En als ik flink zou cheaten, zou er misschien nog wel een kilo of 4 bij kunnen.
 
Strikt ga ik maximaal voor 16 kilo each.
Seated kan ik wel meer, maar ik sta eigenlijk altijd.
 
Jizza zei:
Strikt ga ik maximaal voor 16 kilo each.
Seated kan ik wel meer, maar ik sta eigenlijk altijd.
bij mij is het andersom, zittend minder zwaar, en staand iets zwaarder
 
Hiekie zei:
ik pakte laatst eens met 15, dan betrap ik inderdaad op mee veren met de benen, en de dumbbells voor de benen houdend zodat je mee kunt gaan zwiepen....

cheater :)
 
Back
Naar boven