AndroidHealthClinic

Said raises, hoeveel KG gebruik jij en hoe voer jij ze uit? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik was opzoek naar een site waarin de oefening beschreven werd zoals ik hem uitleg maar kan hem niet meer vinden :(, is ook hier eens gepost.
 
Ik 'hang' overigens niet erg veel he :P, ongeveer 10 graden ofzo. Ik sta net iets scheef maar niet benoemenswaardig.
 
Als je de oefening incline doet kun je wel meer speed opbouwen in het begin van de move, omdat je als het ware een lichte swing kunt geven(bewegingsbaan > 90 graden).
 
eduardjanssen zei:
Nee dan kom ik tot 24 10x. Maar die 28KG gaan echt easy he.

Maar daar is ook niks mis mee met 10reps met 24kg als je hem op de normale manier doet.
Ik ga hem ook maar eens zwaarder pakken met minder reps.
Want ik heb wel grote schouders maar qua kracht lopen ze wel achter, in elk geval de side delts.

Ik hing denk ik ook ongeveer 10 graden uit het lood bij de eenarmige variant.
 
Laatst bewerkt:
5x16 (PR van een poosje geleden)
 
zo'n 12 kilo met de side raise. 14 met piepklein beetje smokkelen
 
Ik ben ook echt niet iemand met kleine schouders.. 10 x 12'5 kg en dan ben ik echt kapot na 4 sets... 28 kg is dan toch wel heel erg veel..
 
half strict/half cheat maak ik max setjes van 4*22, maar meestal ga ik niet verder dan 18 of 20 kilo;)
 
DBLateralRaise.gif


Zo voer ik ze meestal uit. Soms houd ik de dumbbells naast mijn benen, in plaats van ervoor, dat maakt het wat zwaarder. Wat ik ook wel eens doe is raises met 1 hand per keer, dan sta ik tegen een muur aan gedrukt ofzo (zodat ik niet kan cheaten) en voer de oefening uit met 1 hand.
Vanmiddag train ik mijn schouders, eens kijken wat ik maximaal aan kan...
 
Een belangrijk detail dat je daar noemt, had ik zelf niet meteen aan gedacht.
Maar ik voer de oefening altijd beginnend met de handen naast de benen uit.
Dan wordt de anterior delt (voorkant) minder betrokken bij de oefening en pak je de zijkant zwaarder aan.
Dat is nog een reden waarom ik dus niet zo zwaar ga met die oefening.
Toen ik gisteren dus met 22 kg in de weer ging ging ik vanzelf al van voor mijn benen beginnen omdat ik het van naast de benen niet strict omhoog kreeg.
 
Jullie zijn allemaal zo bang dat je cheat maar ik ben juist van mening dat je met schoduers wat explosiever moet trainen. En ik train ze zelf dus ook vrij explosief (lees niet slordig).
En voor mijn blessures ging ik soms tot 40 kg en gewoon 8-10 reps. Momenteel zit ik weer op 26-28 kg en ga dit nu langzaam opbouwen tot ik weer op 40 kg zit.
En voor mensen in de gym die zeggen dat het te snel gaat, heb ik altijd 1 reply. Kijk naar jou schouder, en kijk dan naar die van mij. Trek zelf maar je conclusie.

Moraal van het verhaal: ;) 1 traint strikt, de ander minder. Je moet dan wat werkt voor jou.
 
UItrastrict en Iangzaam, 4-6 sets van 10-15 reps Puur 0m de d00rbI0eding te stimuIeren
 
normaal, met een beetje cheaten (licht veren met de benen) zit ik op 8x32kg
one arm side raises 6x34
seated ultra strict en bovenin vasthouden 6x22
 
KaLe zei:
normaal, met een beetje cheaten (licht veren met de benen) zit ik op 8x32kg
one arm side raises 6x34

Das veel Kale!!
Ben je goddomme goed sterk in je schouders.
:D
 
Gewicht en uitvoering verschillen

bij de zware cheatsets (8-4reps) ga ik tot 36kg, de strikte sets (12-10reps) meestal tot 22kg.
 
RichardV zei:
Jullie zijn allemaal zo bang dat je cheat maar ik ben juist van mening dat je met schoduers wat explosiever moet trainen. En ik train ze zelf dus ook vrij explosief (lees niet slordig).

Yep.

Met langzame/strikte reps word de belasting alleen maar groot in het bovenste deel van de beweging. Je bereik de helft van de spier niet.

Vandaar dat ik zowel cheat als strikte sets doe.
 
MightyDuck zei:
Bro heet jij Coleman ofzo ipv Janssen :eek:

Ik snap dat niet hoe kunnen jullie zo ont-zet-tend veel liften met zo'n klein stukje spier volgens mij doen jullie allemaal iets bruut fout ofzo. Ik heb goede schouders en toch doe ik het met 10/12kg ???

Ja, ik sta hier ook van te kijken. Ik heb zeker geen slechte schouders, maar ik pak niet zwaarder dan 10kg en dat haal ik misschien 6 reps netjes uitgevoerd. Ik pak normaal gesproken 7kg en dan 8 reps. Het is ook geen oefening waarbij het om een zo zwaar mogelijk gewicht gaat. De uitvoering is veel belangrijker.
 
ik pakte laatst eens met 15, dan betrap ik inderdaad op mee veren met de benen, en de dumbbells voor de benen houdend zodat je mee kunt gaan zwiepen....
 
Back
Naar boven