MuscleMeat

Said raises, hoeveel KG gebruik jij en hoe voer jij ze uit?

Bezoekers in dit topic

RobertHosper zei:
tyfes!!!:eek: ik von 10x met 14 al zwaar...das nix vergelekn met sommigen mensen met side raise???

Tis maar net hoe je ze uitvoert., en dat geld ook voor front raise
 
MightyDuck zei:
Yes same here. Ik druk trouwens wel setjes schouderdrukken met 34kg, wat drukken de 30kg side-raisers hier dan wel, 5 setjes van 10 reps met 2 dumbbells van 50kg?

Denk dat ik met 60 kg wel keer of 6 druk ja.
:D
 
RichardV zei:
Denk dat ik met 60 kg wel keer of 6 druk ja.
:D

Gezien jouw massa en stats ben je ook wel een geval appart op dit forum, er zullen maar enkelen zijn die er bij in de buurt komen.

DB schouderpresses doe ik met 36-38kg een keer of 6.
Maar ik ben mijn schouders nu hard aan aan het pakken waarbij ik ook maxxen doe, want mijn schouders zijn in verhouding tot de massa die erin zit gewoon te zwak, ik streef ernaar om over 6 weken DB presses met 44kg te kunnen en side raises met 26-28kg
 
RichardV zei:
Kale,

maak je niet al te druk.
Het is nu eenmaal zo dat mensen achter hun PC idd kunnen overdrijven.
Maar de waardes die je opgeeft, gezien je fysiek (sterke punten, zwakke punten), je trainingsjaren, je dedicatie is naar mijn mening vrij aannemelijk.

Boeit verder toch ook niet wie mensen wel geloven, en wie ze niet geloven.

Maar persoonlijk vind ik als je na 7 jaar 10-12,5 kg pakt, wel weinig uit de oefening haalt. Je bent misschien begonnen met 4 of 6 kg (weet ik natuurlijk niet). Dus hoeveel spiermassa zou je gewonnen hebben met deze oefening? Of doe je hem er maar bij omdat dat misschien zo hoort?
Ik train persoonlijk om in elke oefening beter/sterker te worden.

Ik denk als je naar mijn vakantie foto 2005 kijkt dat je ziet dat mijn schouders en armen mijn sterke spiergroepen zijn, ik haal echt het maximale uit die oefening. Van veel mensen heb ik ook de complimenten gekregen dat mijn schouders en armen er goed uit zien, maar dat die lats beter kunnen.

Met de meeste oefeningen ga ik goed vooruit, het lukt me alleen maar niet om meer kracht op te bouwen in de schouders en benen, terwijl die zeker goed mee groeien met de rest.

Het is ook niet als commentaar bedoelt, helemaal niet :) alleen heb ik een beetje het idee dat je bij echt een goede uitvoering, superstrikt en dus ZONDER gezwaai, 20 kilo toch echt een heel gewicht is. bij die uitvoering neem ik dus een positie aan dat de dumbbells naast de benen blijven (echt er naast,) en op de hoogste positie de hand iets voorover hangt, zodat echt alleen die zijkant moet werken.

Waarom ik zo "voorzichtig" ben met deze oefening en zo scherp is dat schouderblessures vevelende langdurende blessures zijn en daar pas ik voor, net als jullie natuurlijk toch ???
 
Hiekie zei:
Het is ook niet als commentaar bedoelt, helemaal niet :) alleen heb ik een beetje het idee dat je bij echt een goede uitvoering, superstrikt en dus ZONDER gezwaai,


En wie bepaald dat dit de goede uitvoering is ? ? ?

Ik heb het al vaker gezegd , maar een goede uitvoering is en uitvoering die voor jou maximaal resultaat oplevert ! ! En mischien dat dit voor jou een superstrikte beweging is, maar voor veel anderen is dat niet zo

Hiekie zei:
Waarom ik zo "voorzichtig" ben met deze oefening en zo scherp is dat schouderblessures vevelende langdurende blessures zijn en daar pas ik voor, net als jullie natuurlijk toch

Ik doe al jaaaaaaaaaaaaaren een cheated rais en heb met raisen nog nooit een blessure opgelopen
 
Wat trouwens cheaten aangaat.

Zoals ik eerder stelde doe ik de cheated raises om aan het begin van de beweging al belasting op de spier te zetten en niet alleen het laatste stuk (als je bovenarm horizontaal komt) zoals bij lichte gewichten.

Dit betekend voor mij dat ik niet cheat door de beweging te beginnen met m'n benen, maar juist door de beweging te beginnen met m'n armen en op het moment dat het te zwaar word om puur op schouderkracht verder te gaan onder het gewicht te zakken (volgens mij noemde Larry Scott waarvan ik de techniek heb het bobbing/duncken oid)
 
Laatst bewerkt:
MightyDuck zei:
In elke hand 60? :eek:

En wat bankdruk je dan wel, 200+?

1,5 jaar geleden drukte ik 190 kg. Maar bankdruk bijna nooit.
Maar dumbbell press druk ik 70 kg als ik die dumbbells heb wel.
Bij ons gaan de dumbbells maar tot 47 kg (ben bezig om daar verandering in te brengen).
Maar ik train wel eens op andere sportscholen en dan kan ik wel zwaarder.


En Hieki:
1 van de weinigen spiergroepen waar ik nog nooit echt een blessure aan heb gehad is mijn schouder.
En ieder interpreteert een oefening anders.
Leg extensions bijvoorbeeld, probeer ik ook zo zwaar mogelijk te pakken terwijl anderen er 20 reps mee maken, om op te warmen.
 
RobertHosper zei:
tyfes!!!:eek: ik von 10x met 14 al zwaar...das nix vergelekn met sommigen mensen met side raise???

Inderdaad, en als je dan naar Jay of Ronnie kijkt die met max 20 - 25kg bezig zijn begin ik toch te twijfelen :o . Of het ligt gewoon aan de manier van uitvoering, ik ga echt dood bij 12 kg en dan pers ik er misschien 3 x 6 reps uit.
 
Jinsu zei:
Inderdaad, en als je dan naar Jay of Ronnie kijkt die met max 20 - 25kg bezig zijn begin ik toch te twijfelen :o . Of het ligt gewoon aan de manier van uitvoering, ik ga echt dood bij 12 kg en dan pers ik er misschien 3 x 6 reps uit.

ronnie gaat tot dik boven in de 30 en dan zijn het nog giant sets ook..
 
Dorian deed aan het eind van zijn set met 36 kg nog wat extra negatieve reps.
Zittend en met 2 armen tegelijk.

Ronnie doet met dumbbell curl met 16 kg zijn setjes op de video.
Zie ik hier ook niemand doen van het board :eek:
 
Sommige mensen :mad: omdat je zelf niet boven de 16KG komt en je 'grote voorbeelden' kunnen dat wel dan liegen 'zij' van het forum maar of ze voeren de oefening anders uit anders is het onverklaarbaar. Begin is te trainen en dan niet alleen op je benchpress :mad:.
 
RichardV zei:
Dorian deed aan het eind van zijn set met 36 kg nog wat extra negatieve reps.
Zittend en met 2 armen tegelijk.

Ronnie doet met dumbbell curl met 16 kg zijn setjes op de video.
Zie ik hier ook niemand doen van het board :eek:

DB curl 16 kg, een tikfoutje denk ik, want zo zwaar is dat toch niet?
Moet eerder 36kg of zo zijn voor Ronnie.
 
Powerblade zei:
DB curl 16 kg, een tikfoutje denk ik, want zo zwaar is dat toch niet?
Moet eerder 36kg of zo zijn voor Ronnie.

Nee op de video gaat ie echt niet zwaarder. Maar ik bedoelde het juist cynisch.
Als ie wil kan ie natuurlijk veel zwaarder!

Mensen staren zich blind op andermans gewichten.
Mij boeit het niet waar pietje mee traint of jantje.
 
Back
Naar boven